flowaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na update android lollipop 5.0 op Samsung Galaxy s5

Gisteren mijn S5 geupdate naar de nieuwe versie van android, hier heb ik achteraf behoorlijk veel spijt van omdat er zo verschrikkelijk veel bugs in zitten. Ik ben vandaag wezen rondzoeken op diverse forums hoor ik andere S5 gebruikers hier ook over klagen.

De problemen die ik nu ervaag
- telefoon niet meer kunnen oppakken in het vergrendelings scherm
- wifi valt steeds weg (switch zo'n iedere minuut)
- S5 start apps op die ik niet heb aangeklikt
- batterij duur zeer verslechterd (van 2 dagen na 12 uur)
- veelvuldig vastlopen
- samsung gearfit werk niet meer (ook na herinstalatie niet)
- scherm valt steeds uit, uit het niets
e.d.

Ik heb in mijn directe kringen meer mensen die deze problemen ervaren.
Gewoon verschrikkelijk veel bugs?
Baal er als een stekker van want de telefoon was goed.


81 Reacties 81
digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hey stevied86

Je hebt gelijk als je zegt dat Vodafone had moeten wachten met de uitrol van Android 5 daar dit een "praktisch" compleet nieuwe versie is. Na de uitrol van 5.0 zijn naar aanleiding van de problemen juist vrij vlot bugfixes uitgebracht om alvast de eerste pleister op de wonden te dichten de 2e update (van mei) voegt daar flink wat aan toe zoals duidelijk te lezen is op diverse fora. Juist bugfixes zijn van levensbelang voor het oplossen van problemen, maar ook van allerlei veiligheidsissues.

Dus ja Vodafone had niet haantje de voorste moeten zijn met de uitrol van Android 5 (vanwege het reclame-aspect), maar bugfixes bewust niet uitrollen is not done!

bussie81

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net zoals andere op dit forum dezelfde problemen. Vervelende bij mij is dat ik nu ook niet meer gebuik kan maken van Google + play services met games.

Ik zou graag willen weten wanneer de Vodafone update komt. Aangezien T Mobile er al eentje heeft zou het niet zo moeilijk moeten zijn om die voor Vodafone ook klaar te krijgen op korte termijn.

Bastiaan
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo stevied86,

Je kijkt volgens mij met een rode bril naar onze vraag naar een eerlijk antwoord van Vodafone, jullie waren namelijk haantje de eerste met de update naar android 5. Nu zijn er problemen met deze update en heeft samsung hier 2 patch updates voor uit gebracht ik ken meerdere mensen die deze updates hebben gehad en naar mijn weten zijn de klachten over, maar ik ben wel eens benieuwd aan welke hoge (VODAFONE) eisen deze updates dan niet voldoen? En hoe android 5 hier dan wel door heeft kunnen komen? want het is een regel rechte ramp!!!

Volgens mij ligt jullie focus helemaal niet meer op deze toestellen, maar alleen op de nieuwe s6 om hier de 5.1 versie voor te maken. Als jullie nou gewoon is met een eerlijk antwoord komen hoe het ervoor staat en zeggen dat jullie er niks aan doen en we moeten wachten tot de 5.1 versie zijn jullie wel zo eerlijk.

Als het anders is vernemen we het echter graag, maar kom dan wel met een verhaal dat geloofwaardig is en niet van die broodje aap verhalen!

Met vriendelijke groet,

Stephan


Anonymous
Niet van toepassing
Wat ik ga doen maar ik kan niks beloven is dat ik het ga navragen voor jullie bij mij op de afdeling waar ik zit.
Zodra ik een antwoord heb zal ik er op terug komen. Vergeet niet vele van ons doen dit hun vrije tijd en is dus geen verplichting. We proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen
En ja, in mijn bril zit rood dus ja ik heb een rode bril op ????
even zonder gekkigheid: Ik snap heel goed waar jullie tegen aanlopen en dat het frustrerend is. Zou ik ook hebben laat ik daar eerlijk in zijn. Nogmaals zodra ik een antwoord heb of iemand anders moet het al weten dan kom ik hierop terug.
Het is geen broodje aap verhaal. De updates normaliter gesproken worden eerst getest voordat ze uitgebracht worden. Echter of ze deze te snel uitgebracht hebben ivm reclame durf ik niet te zeggen, het kan...

Groetjes stevied86
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo stevied86,

En heb je al een antwoord voor ons wanneer we de patch updates kunnen ontvangen? Kun je anders niet iemand van die afdeling is vragen of zij ons een keer willen vertellen wat er zo moeilijk is, misschien kunnen wij ze een handje helpen hoeft het ook niet zolang te duren.

Groet,

Stephan
Anonymous
Niet van toepassing
Hey StephanD,

Ik begin dadelijk pas met werken. Zal er meteen een mail voor uitsturen. Echter is het voor mij dan ook helaas afwachten.

Groetjes stevied86
digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hey stevied86,

En ben je al iets wijzer geworden? Ben nu toch wel erg benieuwd.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Guys,

Ik heb tot heden nog geen reactie op mijn mail gehad 😞
Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.
marama

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook heel veel problemen en idd update zou handig zijn aangezien vrienden bij KPN wel al 3 updates hebben gehad een geen problemen meer hebben.
digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hey stevied86,

We zijn inmiddels weer een week verder.... Heb je nog wat gehoord of laat Vodafone nu ook zijn eigen medewerkers in het ongewis 😉
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo stevied86

Ik snap 1 ding niet helemaal goed, Vodafone stuurt zijn eigen klanten met een kluitje in het riet maar ook zijn eigen medewerkers? Er zijn veel mensen met deze problemen de naam van Vodafone wordt er zo niet beter op!!!

Waar kunnen wij ons beklag hierover bekend maken bij vodafone, verder denk ik dat ik maar ik voor een andere provider ga kijken. Ben er wel een beetje klaar mee hoe jullie omgaan met de klanten!!!! SCHANDALIG

Groet,
Stephan


Anonymous
Niet van toepassing
Hey iedereen,

ikzelf heb ook nog tot op heden niks gehoord 😞
StephanD: Dit kun je doen via het feedback formulier op de website.

Groetjes stevied86
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren na het zoveelste tegenvallende antwoord van Vodafone maar eens naar andere opties gekeken, nu ben ik er achter gekomen dat je je toestel, zonder dat je het knox counter activeerd en de garantie vervalt, unbranded kan maken. Mijn toestel is nu unbranded en draait als een zonnentje op de laatste versie van android 5 en je krijgt nu ook gewoon updates als een unbranded toestel.

Als er mensen zijn die ook interesse hebben dan hoor ik het graag. Vermeld ook je mail, dan stuur ik alles op wat je nodig hebt. Namelijk een orginele image van Samsung SM-G900F en Odin. Zelfs iemand zonder verstand van computers kan dit.

P.S. Heerlijk een telefoon zonder troep van Vodafone!

Groet,

Stephan


digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Tja dat gaat nu wel nodig worden. Ik heb nu besloten om geen Vodafone branded toestel te kopen. Dat houdt voor mij in dat ik dus overstap naar een sim-only van een andere aanbieder. Ik ben nu wel een beetje klaar met Vodafone! Inmiddels is er alweer een update voor de S5 vandaag uitgerold en Vodafone blijft op zijn r..t zitten niks doen.:@

http://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s5-krijgt-nieuwe-software-update-nederland/

Mocht je interesse hebben om je telefoon unbranded te maken en van de Vodafone meuk af te komen, dan heb ik hierbij een linkje hoe dat te doen:

Galaxy S5 - unbranded maken en gewoon kunnen updaten zonder te hoeven wachten op Vodafone!

Succes allemaal!

StephanD volgens mij heb jij dezelfde?
==========================================
Edit
Direct de firmware gedownload en middels Odin op mijn toestel gezet. Alle Vodafone meuk is nu weg, ik hoefde geen software opnieuw te installeren en ben verder ook niets kwijt. Ik heb hem eigenlijk in optisch dezelfde toestand teruggekregen, behoudens dat ik nu gewoon mijn updates rechtstreeks van Samsung krijg.

Wat ik er wel bij heb gekregen is een heel vlot toestel, maar dan zonder frustraties van het wachten op.........niets!


Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Dat ziet er interessant uit! Hoef je niet te rooten en/of te wipen vantevoren?
StephanD

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
digitalmayaen Rick_Blaine

Dat klopt deze heb ik er ook opgezet, ik denk zet er geen link op wist namelijk niet of dit mocht hier.
maar het is zo simpel en je bent van al je frustratie af, heb hem er gister opgezet wel meteen een factory reset gedaan na de hand en weg Vodafone rommel:p. En wat denkje vandaag inderdaad de nieuwste update binnen gehaald gewoon via OTA zonder problemen en de telefoon draait als een zonnetje.

Voor iedereen het is echt een aanrader en je blijft toch bij de orginele software.

Het is jammer dat je geen foto's kan toevoegen hier had wat screenshot van update en versie nummers gemaakt, maar als ik jullie was zou ik niet langer op Vodafone wachten en lekker zelf voor de update zorgen.

Groet,

Stephan


digitalmaya

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nee Rick_Blaine, rooten is niet nodig. Je installeert hiermee de software van Samsung zelf, maar dan zonder door de provider opgedrongen extra software. Gewoon een lekker schoon systeempje dus en je krijgt je updates nu rechtstreeks van Samsung zonder tussenkomst van de provider 🙂

En net als wat StephanD zegt, het is echt niet heel lastig om te doen. De stappen staan erbij, zelfs een filmpje laat alles, dus wat wil je nog meer.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
digitalmaya Ik heb al wat ervaringen met rooten en flashen van telefoons, met gemengde ervaringen overigens. Het klinkt hier wel goed, maar ik ga binnenkort met vakantie en wil nu even geen gedoe met mijn telefoon. Als ik terug ben en Vodafone blijft nog veel langer in gebreke, dan ga ik het wel overwegen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
marama , ik zie geen reacties meer op jouw bericht. Is het inmiddels wel nog gelukt?
KEESHELM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja de sd kaart kan die vaak niet zien of lezen bij mij en vaak geen berijk
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic