NathanVeenstra

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met proxyserver in iOS7 - iPhone 5

Enkele apps waar internetverbinding voor nodig is, werken bij mij niet meer op 3G sinds de laatste iOS7 update. Onder andere Foursquare, Facebook en Google geven een foutmelding, die ik heb kunnen herleiden als een probleem met de proxyserver. Twitter en mail doen het echter wel, dus dat verbaast me enorm.

Ik heb al gezocht op diverse vergelijkbare problemen en alle oplossingen geprobeerd, van telefoon in vliegtuigstand voor 10 minuten, telefoon helemaal uit en netwerkinstellingen opnieuw invoeren. Zet ik de WiFi uit in mijn thuisomgeving, is er niks aan de hand en werkt 3G zonder moeite, maar zodra ik buiten ben spelen de problemen weer op.

Wat kan er aan de hand zijn en vooral: hoe los ik dit op?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NathanVeenstra
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goed, vanochtend buiten weer even getest en alles doet het weer zoals gebruikelijk. En dat terwijl ik verder niks heb veranderd, bij mijn beste weten. Niettemin lijkt het probleem nu opgelost!

Bekijk in context

6 Reacties 6
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@NathanVeenstra

Hi Nathan,

Heb je wellicht iets van WiFi hostspots ingesteld (van UPC, Ziggo, KPN, Fon, etc.)?
Als je buiten problemen hebt, zet dan je WiFi eens uit en probeer het nog eens opnieuw.

NathanVeenstra
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie @robertwebbe

Ik heb geen WiFi hotspots ingesteld. In ieder geval zelf niet bewust op mijn telefoon ingevoerd of zo. Ik zal eens kijken of het helpt wanneer ik de WiFi gewoon uitschakel.
NathanVeenstra
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goed, vanochtend buiten weer even getest en alles doet het weer zoals gebruikelijk. En dat terwijl ik verder niks heb veranderd, bij mijn beste weten. Niettemin lijkt het probleem nu opgelost!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn dat het (uit zichzelf) opgelost is. Thanks voor de update!
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@NathanVeenstra Vodafone heeft hem op afstand "ingestraald" 🙂

Veel plezier er weer mee.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
*jomanda-modus* 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic