RO-HU

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met duo sim kaart

Hallo,

wie kan mij helpen met het volgende probleem, ik ben in het bezit van een duo sim kaart.
mijn abonnement is incl. internet.data verkeer)
één sim gebruik ik voor mijn telefoon uiteraard (HTC HD2) 
op mijn telefoon heb ik (continu) verbinding met internet/data  i.v.m. emails van de zaak synchroniseren. de telefoon is via bleuthoot verbonden met mijn auto Peugeot 3008. dit werk perfect.
de 2e sim kaart is geplaatst in de WIFI box in mijn peugeot 3008 die dus alleen gebruikt wordt om data verkeer (WLAN aansluiting in de peugeot'mogelijk te maken)
echter zodra ik in de auto zit en de auto start is het niet meer mogelijk om met mijn telefoon data verkeer te hebben.
hij geeft ook aan dat er geen verbinding meer met de server op de zaak mogelijk is/ en geen internet dus
echter ook normale telefoon gesprekken komen niet meer binnen op mijn telefoon men krijgt direct de voicemailbox.

mijn telefoon uitzetten als ik in de auto stap werkt niet omdat ik dan ook geen telefoon gesprekken binnen krijg ??

heeft iemand ervaring met het instellen, dit moet toch werken in deze tijd met Hytech mogelijkheden.

groet
RO-HU
7 Reacties 7
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Helaas is het niet mogelijk beide kaarten tegelijk te gebruiken. De enige oplossing lijkt mij een apart data-only abonnement voor in de auto.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
RO-HU schreef:
Hallo,

wie kan mij helpen met het volgende probleem, ik ben in het bezit van een duo sim kaart.
mijn abonnement is incl. internet.data verkeer)
één sim gebruik ik voor mijn telefoon uiteraard (HTC HD2) 
op mijn telefoon heb ik (continu) verbinding met internet/data  i.v.m. emails van de zaak synchroniseren. de telefoon is via bleuthoot verbonden met mijn auto Peugeot 3008. dit werk perfect.
de 2e sim kaart is geplaatst in de WIFI box in mijn peugeot 3008 die dus alleen gebruikt wordt om data verkeer (WLAN aansluiting in de peugeot'mogelijk te maken)
echter zodra ik in de auto zit en de auto start is het niet meer mogelijk om met mijn telefoon data verkeer te hebben.
hij geeft ook aan dat er geen verbinding meer met de server op de zaak mogelijk is/ en geen internet dus
echter ook normale telefoon gesprekken komen niet meer binnen op mijn telefoon men krijgt direct de voicemailbox.

mijn telefoon uitzetten als ik in de auto stap werkt niet omdat ik dan ook geen telefoon gesprekken binnen krijg ??

heeft iemand ervaring met het instellen, dit moet toch werken in deze tijd met Hytech mogelijkheden.

groet
RO-HU
De eerdere reactie van Caspar klopt, je kunt maar 1 SIM-kaart tegelijk actief hebben op het netwerk.

Wat je nog zou kunnen doen is (ervan uitgaande dat je HD2 nog netjes op Windows Mobile draait) je toestel te vervangen door een ander toestel die je als WIFi hotspot kunt gebruiken. Dan valt de vereiste WLAN aansluiting in de 3008 voortaan via je eigen telefoon te regelen en heb je daar geen DUO-SIM meer voor nodig. 
Mocht je toevallig je HD2 niet meer op Windows Mobile hebben lopen, maar daar bijvoorbeeld zelf al een Android-ROM opgezet hebt, kan je natuurlijk al standaard hiervan gebruik maken en heb je ook geen ander toestel nodig.
RO-HU
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ja klopt uiteraard kan ik het nog gewooon via mijn HTC HD2 doen
bedoel kan alles via mijn HTC HD2. kan het ook nog steeds men een losse dongel doen van vodafone in de laptop/tablet
maar daar wilde ik nu juist vanaf.

gewoon lekker laptop/tablet aan zetten verbinden via de Wifi, had eigenlijk gehoopt dat ik de emails ect. ook in mijn scherm zou krijgen op het dashbord maar dat is blijkbaar teveel gedacht.(mijn auto is overdag een beetje mijn kantoor)

echter Inmiddels  ben ik er dus achter dat het aan vodafone ligt, omdat ik binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben ook verantwoordelijk ben voor de mobiele telefonie, heb ik inmiddels ook zelf wat verder gezocht.
en het blijkt dus dat bij een andere grote provider het probleem er niet is ???.
morgen maar eens even met onze persoonlijke acount manager contacten of ze al snel een oplossing hebben voor het probleem
lees onderstaande:

Hallo RO-HU
Het systeem van de wifi box werk uitstekend met een duo simkaart.
Alleen heb ik met Vodafone contact gehad, die mij vertelden dat Vodafone hier geen oplossing voor heeft.
Bij ander klanten die KPN als provider hebben kunnen probleemloos met dit systeem werken.

anders wordt het waarschijnlijk tijd om binnenkort over te stappen naar de groene provider
maar neem aan dat vodafone met een goede oplossing komt groen is ook niet alles.

RO-HU
RO-HU
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry,

maar dat vind ik te gemakkelijk gedacht in deze hi tech tijden

RO-HU
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Ro-HU,

Probleem is dat duo kaarten identieke gegevens hebben, het is net als 2 dezelfde postcodes met adressen. de postbode weet dan ook niet waar welke brief heen moet. ( om het gemakkelijk te houden ).

Wil je er optimaal gebruik van maken moet een van de 2 uitgeschakeld worden anders levert dit conflicten.

Ben wel benieuwd of dit bij andere providers niet het geval is.. Lijkt me sterk maar toch.

Mocht je het hebben uitgeprobeerd wil je dan iets laten weten?

Groetjes,
Roy
blitz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
geachte .l.s,
ik ben nu al drie dagen verstoken van het gebruik van mijn betaalde abonnement, door de brand, zou graag weer willen weten wanneer ik als particulier er weer gebruik van kan maken, je hoort of leest niets van eventuele verbeteringen , graag antwoord
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Blitz,

We kunnen geen informatie geven over de status van de brand situatie. Ik adviseer je via dit onderwerp de updates van onze CEO in de gate te houden: De grote brand..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic