RO-HU schreef:
Hallo,
wie kan mij helpen met het volgende probleem, ik ben in het bezit van een duo sim kaart.
mijn abonnement is incl. internet.data verkeer)
één sim gebruik ik voor mijn telefoon uiteraard (HTC HD2)
op mijn telefoon heb ik (continu) verbinding met internet/data i.v.m. emails van de zaak synchroniseren. de telefoon is via bleuthoot verbonden met mijn auto Peugeot 3008. dit werk perfect.
de 2e sim kaart is geplaatst in de WIFI box in mijn peugeot 3008 die dus alleen gebruikt wordt om data verkeer (WLAN aansluiting in de peugeot'mogelijk te maken)
echter zodra ik in de auto zit en de auto start is het niet meer mogelijk om met mijn telefoon data verkeer te hebben.
hij geeft ook aan dat er geen verbinding meer met de server op de zaak mogelijk is/ en geen internet dus
echter ook normale telefoon gesprekken komen niet meer binnen op mijn telefoon men krijgt direct de voicemailbox.
mijn telefoon uitzetten als ik in de auto stap werkt niet omdat ik dan ook geen telefoon gesprekken binnen krijg ??
heeft iemand ervaring met het instellen, dit moet toch werken in deze tijd met Hytech mogelijkheden.
groet
RO-HU
De eerdere reactie van Caspar klopt, je kunt maar 1 SIM-kaart tegelijk actief hebben op het netwerk.
Wat je nog zou kunnen doen is (ervan uitgaande dat je HD2 nog netjes op Windows Mobile draait) je toestel te vervangen door een ander toestel die je als WIFi hotspot kunt gebruiken. Dan valt de vereiste WLAN aansluiting in de 3008 voortaan via je eigen telefoon te regelen en heb je daar geen DUO-SIM meer voor nodig.
Mocht je toevallig je HD2 niet meer op Windows Mobile hebben lopen, maar daar bijvoorbeeld zelf al een Android-ROM opgezet hebt, kan je natuurlijk al standaard hiervan gebruik maken en heb je ook geen ander toestel nodig.