Cantaneli

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met WiFi bellen

Beste

 

Ik heb sinds een week of 2 problemen met bellen via wifi.  Wij wonen al 3 jaar in het huis en omdat wij binnen in het huis geen bereik hebben, hadden wij een abbo afgesloten bij Vodafone ivm bellen via WiFi.  Verder nooit problemen gehad. Als ik bel met WiFi gaat hij wel over maar na ongeveer 20 sec voorbij niks meer maar aan de andere kant horen ze mij wel. Vandaag monteur van ziggo geweest en die heeft tmobile en die kan wel gewoon bellen via WiFi en valt niet weg. 
Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen wat ik kan doen omdat ik verder biet kan bellen behalve via whatsapp is niet makkelijk. 

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Cantaneli
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.

Oei, dit is natuurlijk heel vervelend. Heb je ook al je simkaart in iemand anders z’n toestel gedaan en geprobeerd of het dan wel goed gaat? Een Ziggo monteur met T-Mobile, wat een schande 😂🤣. Maar het kan dus misschien aan je toestel liggen, even proberen met simkaart wissel. Anders zou je ook je netwerkinstellingen op je toestel een keer kunnen resetten. Je router hoeft niet, want dat heeft de monteur al gedaan, waarschijnlijk, en hij had geen last. 

Probeer het eens en laat weten of het is gelukt, of niet. 

Cantaneli
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de terug koppeling. Wij zijn met 4en thuis en alle 4 hebben we Vodafone en alle 4 hebben we er problemen mee. 
mij heb net wel netwerkinstellingen gereset alleen nog steeds het probleem. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, jammer dat dit niet helpt en dat je met alle 4 het probleem hebt. Hebben jullie allemaal een Android of iPhone of zitten daar verschillen in? 

Met een iPhone zou ik zeggen het opnieuw instellen van de netwerkinstellingen of bij Mobiel Netwerk even een keer 4G over WiFi uit, en weet aanzetten. Of eventueel je 2,4GHz en 5GHz verschillende namen geven. Krijgt je toestel wel een IP adres toegewezen (neem aan dat je wel gewoon WiFi hebt en dat deze wel werkt, dan is dit IP verhaal geen probleem). Het WiFi signaal kan zwak zijn en dan zou je nog kunnen proberen of je 4G over WiFi wel bij de buren, of vrienden, of familie, wel werkt op hun router. Als het daar wel goed gaat, dan ligt het aan je router, ook al heeft de monteur het probleem niet. Apple producten hebben soms wel eens een probleem met ziggo routers. 

Heb je android toestellen dan wil ik vragen of @SamsungExpert hier misschien nog iets over weet te melden. 

Cantaneli
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben allemaal een iPhone en ik heb nog wel de router van ziggo alleen na de router heb ik een eigen netwerk van unifi aangesloten al een paar jaar. Verder heb ik nergens problemen met het WiFi netwerk iedereen kan appen ed. Ook streamen gaat goed. Gebonk WiFi aangezet en uitgezet. WiFi is sterk ik heb er 3 van die unifi geplaatst 

Cantaneli
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben alleen bang nu dat ik dit probleem nooit opgelost krijg omdat als je belt met Vodafone ze denk ik me niet kunnen helpen met zo’n dingen

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoe heb je die andere router aangesloten? Is de Ziggo router in bridge geplaatst of heb je gewoon router achter router gehangen?

Cantaneli
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als het goed is bridge modus. Maar weet het niet ceker. 

Cantaneli
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb me daarna ook op de WiFi van Ziggo’s aangemeld alleen daar had ik het probleem ook

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bedoel je Hotspot van Ziggo? Die kunnen volgens mij 4G over WiFi niet aan. En als je via WiFi router van ziggo hebt gekeken, dan staat die niet in bridge. Probeer het ook eens bij iemand anders. Een andere oplossing heb ik nu ook niet echt meer. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Cantaneli,
Welkom op de Community van Vodafone! Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met bellen over Wifi. Het kan om verschillende redenen mis gaan met bellen over Wifi. Denk hierbij aan de sterkte van het signaal, het toestel (hardware of software) etc. Je geeft ook aan dat jullie alle 4 hier problemen mee ervaren en een iPhone hebben. Hierdoor kan ik al uitsluiten dat het niet aan de toestellen ligt. Dit is omdat meerdere mensen met hetzelfde netwerk problemen ervaren. Gelukkig zie ik dat @Energieboy al een aantal tips geeft zoals het netwerk opnieuw instellen, het testen op een ander wifi netwerk etc. Je zou eens kunnen proberen om het netwerk (wifi) te vergeten en opnieuw te verbinden, de router eens een aantal minuten uitzetten en daarna opnieuw opstarten of controleren welk signaal de router uitzend. Denk hierbij aan het 2,5Ghz of 5Ghz netwerk. Via https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Valt-je-wifi-weg-Lees-dit-topic/ba-p/661590 lees je alles over het 2,5Ghz en 5Ghz. Afhankelijk van welke iPhone je hebt (ivm bereik/snelheid wifi) en waar in huis het misgaat, kun je eens schakelen naar een andere snelheid. Ik hoor graag wat de uitkomst van deze stappen zijn. Als Bellen via Wifi helemaal niet werkt, kan het zijn dat de benodigde port forwards (of UPnP) niet aanstaan in de instellingen van het modem / router

Betreft de Ziggo hotspots: er wordt gevraagd bij het aanzetten van de hotspots om eerst te verbinden met een wifinetwerk van bijvoorbeeld de buren. Dit mag niet je eigen wifi netwerk zijn. Had je dit ook al gedaan? Wat ervaar je precies met de wifi hotspots? Meer over het instellen van de Wifi hotspots lees je hier.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic