Erik van Veen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen E sim, vaste sim en one number

Ik zit met een probleem wat nu al ruim een week duurt. Er zou een actieve E sim zijn voor onenumber. Deze werkt niet en zou verwijdert worden om opnieuw te installeren. Dit is nog niet gebeurt. Hiervan wel een e mail ontvangen dat er is opgezegd. Ik kan deze ook niet activeren in Apple Watch app. De melding is dat het VFnl account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de je Apple Watch.. etc etc

 

Ik zou bellen met vaste sim kaart volgens het systeem. Dit is niet correct deze simkaart doet het niet en zit niet meer in de telefoon. 

 

Een esim zou nog geactiveerd moeten worden maar hier bel ik mee. 

 

Het probleem schijnt te zijn dat er nog orders open zouden staan in het systeem. Wat dat ook moge betekenen.

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

 

⚠️ LET OP: Plaats nooit privégegevens in uw bericht. Dit is een openbare community en voor iedereen op het internet leesbaar! Uw privé gegevens kunt u binnen 1 uur, na plaatsen van uw bericht, zelf verwijderen. Lukt dit niet dan zal iemand van Vodafone u helpen. Ik heb uw topic onder de aandacht gebracht bij een Vodafone-moderator. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3481Posts
  • 1052Oplossingen
  • 1137Likes

Hi @Erik van Veen, goedemorgen.

Flink irritant dat je tegen deze foutmelding blijft aanlopen bij het activeren van OneNumber. Ik heb een kijkje achter de schermen genomen en er is inderdaad het één en ander loos. De fysieke simkaart staat nog steeds actief in ons systeem en de eSIM niet. Administratief gezien moet de eSIM dus actief bij ons komen te staan i.p.v. de fysieke simkaart. Wat de situatie bijzonder maakt is dat jij zelf de eSIM al in gebruik hebt. Echter, administratief moet dit dus allemaal nog goed komen te staan. Helaas is dat minder simpel dan gedacht.

Bovenstaande aanpassing is namelijk in ons systeem vastgelopen. We noemen dit wel een 'open order'. Door deze open order kunnen we geen andere aanpassingen of wijzigingen doorvoeren. Deze open order moet eerst opgepakt worden. 

 

De reden waarom jij contact opneemt is wegens issues met het activeren van OneNumber. Je hebt contact gehad en het idee was om OneNumber te verwijderen en opnieuw aan te vragen. Dit is op dit moment alleen onmogelijk, vanwege bovenstaande. Al denk ik zelf dat het misschien eerst ook even van belang is om bovenstaande (primaire simkaart) goed te zetten en het dan opnieuw te testen alvorens we OneNumber gaan verwijderen. De kans is namelijk behoorlijk aanwezig dat het probleem met OneNumber dan ook is opgelost.

Al met al kan het op dit moment enige tijd duren voordat deze open order is opgepakt. Er is namelijk een achterstand. Om die reden kan ik ook niet concreet aangeven hoelang het precies gaat duren. Wel houd ik het hier voor je in de gaten. Als de eSIM actief staat, dan zal ik je een seintje geven en kun je testen of het dan wel lukt om OneNumber te activeren.

Fransman

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wacht al 3 weken op een open staande order met ongeveer het zelfde probleem als jij dus kan ff gaan duren…

echt te belachelijk voor woorden…

Erik van Veen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klinkt inderdaad weinig hoopvol. Ook wel goed klaar mee. Eerst jaren wachten op ondersteuning Apple Watch en nu dit. 

Erik van Veen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Cecilia,

 

Jij kan hier niet zoveel aan doen lijkt me maar helaas ben je wel de enige die moeite doet antwoord te geven en waarmee contact te krijgen is. Hoe kan dit zo lang duren? Het kan toch niet waar zijn dat het oplossen van deze fout zo lang moet duren. Blijkbaar zijn er meerdere personen die hier mee te maken hebben zoals Fransman . Jullie kunnen toch niet zeggen tegen klanten ja jammer joh het is vastgelopen in het systeem dit moet opgelost worden maar dat kan wel even duren. Ik ben hier 2 weken mee bezig, niemand kan iets doen ik moet maar wachten. Ik wordt aan het lijntje gehouden, er wordt niet teruggebeld enz.  Het is te gek voor woorden dit. Eerst de frustratie dat Vodafone er zo lang over doet om überhaupt iets te doen met de Apple Watch en nu weer dit. Geduld raakt op. 

 

Fransman

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geduld raakt op… mmmm en dan? Wou je opzeggen/overstappen? Dat kan ook niet want dat gaat ook dmv zo’n order..😅… het is echt niet te geloven…

Erik van Veen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haha dat is inderdaad balen dat is ook geen optie....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic