SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Preview: Samsung Galaxy S6 & Galaxy S6 Edge



Samsung kondigt op 10 april zijn nieuwste toestel de Galaxy S6 en Edge versie aan in Nederland, ik had al en voorproefje van de Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge en ben helemaal overtuigd!

Zoals ik al eerder zij had ik dus en voorproefje van beide toestellen op 10 maart en had ik inderdaad even de tijd gehad om deze toestellen te bedienen en te bekijken.
Wat je al gelijk opmerkt is dat het uiterlijk er gewoon luxe uitziet (naar mijn mening is dit de mooiste en beste Galaxy S serie smartphone die tot nu is uitgebracht). Aan de achterkant zit nu glas en wel het beste glas dat er tot nu toe is namelijk Gorilla Glas 4 beter is er niet. Aan de zijkant rondom het toestel is er gebruik gemaakt van metaal en het voelt allemaal fijn en strak aan. Was zelf ook erg blij over het nieuwe design het heeft en nieuw jasje gekregen dan bijvoorbeeld vorige Galaxy S series.

Nu zijn er voor sommige nadelen, de batterij kan er niet uit en geen Micro SD kaart slot. Als je en 16GB versie wilt die is er sowieso niet de modellen beginnen vanaf 32GB tot 128GB. Tegenwoordig is TouchWiz ook beter uitgerust en neemt het minder in beslag van de opslag in het toestel want ook TouchWiz heeft en nieuwe ervaring, ik zelf ben en fan van de TouchWiz skin en met name en aantal functies zijn zeker handig!

Galaxy S6 & Galaxy S6 Edge


De Samsung Galaxy S6 Edge vond ik toch echt eruit stralen dankzij de Edge randen, ook TouchWiz is volledig vernieuwd waardoor het rustiger oogt er beter uitziet en wat belangrijk erin zit en minder belangerijk eruit is gehaald.










Touchwiz/Processor
Voor de rest draait TouchWiz ook soepel zonder haperingen, ik probeerde steeds apps te openen maar er bleek echt geen hapering erin voor te komen, dat ook dankzij de nieuwe processor namelijk de Samsung 14nm Exynos Octa werkt deze krachtiger maar is ook zuiniger in gebruik. De Galaxy S6 Edge maakt daarbij nog eens gebruik van 3GB aan RAM geheugen, perfecte specs!

Batterij
in de Galaxy S6 Edge zit en 2600 mAh batterij je zou denken dat is toch niet voldoende? Volgens Samsung zou door de zuinige processor en de verbetering in de software je batterij gewoon kunnen meegaan, er lijkt dus geen angst dat deze Edge al na en halve dag aan de lader moet. De Galaxy S6 & Galaxy S6 Edge draaien ook op de nieuwste versie van Android en met dus de nieuwe skin van TouchWiz. En heel handige optie van Samsung is dat de Galaxy S6 & Galaxy S6 Edge draadloos opgeladen kunnen worden! Met eigenlijk elk soort wireless charger battery, daarbij kun je ook gebruik maken bij het opladen via de USB met de versnelde weg daardoor is je batterij in 10 minuten opgeladen voor 4 uren! In de Galaxy S6 zit en 2550 mAh batterij die hetzelfde zou doorbrengen als de Edge versie, de reden dat de Edge versie iets groter is komt door de randen eromheen.

Edge screen
Er zijn dus op dit moment handige opties voor beide Edge schermen, je favoriete contact kun je en kleur geven en wanneer hij/zij belt zal de Edge rand (wanneer het toestel op de kop ligt) bijvoorbeeld de kleur blauw steeds aantonen en je kunt deze ook netjes niet opnemen. Op het lockscreen kun je ook je Twitter feed laden, de klok weergeven, afspraken op je agenda enz...
Video's kijken is ook mogelijk je video zal ook getoond worden op de randen voor en volledige belevenis.

Camera
Je kunt nu ook en selfie nemen door je vinger op de hartslagmeter te plaatsen, daarmee hoef je dus niet meer te klikken. Zowel de voor als achter camera zijn stukken verbeterd 16MP aan de achterkant en aan de voorkant 5MP in en verbeterde lens dan bijvoorbeeld de Galaxy Note 4. Ook 4K opnemen is mogelijk en Full HD opnemen kan natuurlijk altijd! De camera zou ook nog goede beelden/foto's kunnen maken in donkere omstandigheden.

Scherm
Nog steeds en prachtig Super Amoled scherm maar met en verhoogde resolutie namelijk naar Quad HD (2560 x 1440 pixels) met de beste kleuren die we van Samsung kennen. Bij de Full HD resolutie zag het scherm er al prachtig genoeg uit maar met de Galaxy S6 & Galaxy S6 Edge is dat nog en stapje hogerop gezet het eindresultaat is prachtig!

Oplslag
Er is geen mogelijkheid meer om en Micro SD kaartje te gebruiken, wel zal Samsung de 16GB versie laten verdwijnen de 32GG, 64GB en 128GB zijn op dit moment wel beschikbaar tevens kun je gebruik maken van OneDrive van Microsoft (dat was vroeger DropBox maar Samsung is daarmee gestopt).


  • 5,1 inch Super Amoled - 1440p QHD, resolutie 2560 x 1440 pixels (577 pixels per inch)
  • 3GB RAM
  • Android 5 Lollipop
  • Vernieuwde TouchWiz UX
  • 4G, 4G+, Wi-Fi, Bluetooth, NFC, Wi-Fi Direct, 3G
  • 32GB, 64GB, 128GB
  • Samsung Exynos 7 Octa - Octacore 64 bit 14nm SoC
  • 16MP achterkant (Full HD, 4K) voorkant 5 MP camera


De Galaxy S6 is ook beschikbaar maar dan dus zonder de Edge. Voor de mensen die niet de Edge willen is er nog altijd de vertrouwde Galaxy S6! Ook luxe en kracht.











De Galaxy S6 is dus zeker ook en tip mocht je niet de Edge willen maar en gewone kennende Galaxy S toestel is deze misschien wel jou keuze! Met dezelfde specs zit je er eigenlijk totaal niet naast.
De prijzen verschillen wel van elkaar, de Galaxy S6 beschikt ook alleen vanaf de 32GB en is niet uitbreidbaar met en Micro SD kaartje.

Galaxy S6 prijzen:
32GB: €699
64GB: €799
128GB: €899

Galaxy S6 Edge prijzen:
32GB: € 849
64GB: € 949
128GB: € 1.049,00

Mocht je nog vragen hebben over beide toestellen laat ze gerust achter en antwoord zal er zo snel als ik kan erop komen! Heb jij al en keuze kunnen maken uit deze twee toptoestellen?
4 Reacties 4
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @SamsungExpert
Je doet je naam wel alle eer aan. Dank je voor het schrijven van de preview.
Nu nog even wachten tot het toestel op de markt komt. Hij kan al als pre order besteld worden.
We zijn erg benieuwd naar de reacties. Bring it on:D
Verun

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb zelf de S6 besteld in het goud (erg jammer vond ik dat het niet in groen was). Ik zag gister wel de S6 edge in de media markt en WAW!!! Ik had toen wel beetje spijt dat ik niet voor de edge ben gegaan (die kwam WEL in groen)!! Maar vodafone heeft de groene dus nog niet op voorraad 😞 ....Hopend dat de S6 GOLD AMAZING is! (de gold was niet te bewonderen bij media markt helaas)
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Verun

Jammer zeg! Misschien ligt de gouden versie nog wel ergens anders bij jou in de buurt! Hier kun je dat checken: http://www.samsung.com/nl/galaxys6/#ontdek-jouw-s6 😄
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@Verun, De Galaxy S6 is inderdaad niet beschikbaar in Emerald Green, helaas! De Edge wel vond de kleur erg mooi had alle kleuren van de Edge naast elkaar liggen. Groen sprong eruit met name als bijzondere mooie kleur.

Maar met goud hoef je ook echt geen spijt te hebben!

Ben zelf altijd nog de persoon die zegt van neem toch het zwart want dat is altijd in :p.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic