GTRichard

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Prepaid tegoed weg?

Hoe kan het dat ik vanmiddag volgens de my Vodafone app nog 2,61GB tegoed heb en dit nu net volgens de app al weer weg is? Vaag....
Is overigens een You L bundel
25 Reacties 25
Anonymous
Niet van toepassing
De klantenservice kan niet zien waaraan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel.
In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft in de lopende rekening: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details

Bij een andere rekening In my Vodafone kunt u terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op de desbetreffende rekening- dan details van de rekening - klik op toon details - klik op specifiacties
Vanuit hier kan u precies zien welke data sessie u heeft gehad en hoeveel data het heeft gekost.
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen.
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor je antwoord, maar heel veel heb ik hier niet aan.
Ik heb de SIM card gekocht en opgewaardeerd naar 3 GB om in mijn MIFI te gebruiken gedurende de vakantie die aanstaande zaterdag gaat beginnen. Dus nog niks verbruikt, aleen getest en het werkte.
Nu dus niks meer volgens de app en volgens de site een negatief saldo van -1049403 Mb.
En dat in 2 dagen tijd!! Gistermiddag 3 keer gebeld, het zou aan de app liggen, dus van mijn telefoon gegooid, opnieuw downloaden met hetzelfde teleurstellende resultaat.Hang nu al weer een half uur in de wacht bij de klantenservice zonder enig effect tot nu toe.
Update: alle tegoed lijkt wel op de kaart te staan, maar de app/site is niet te updaten en dus kun je je tegoeden niet zien. Doorverbonden met de afdeling prepaid, weer in de wacht, inmiddels 35 minuten verder
Redelijk vermoeiend inmiddels, ik hoor net van de medewerker prepaid dat je ook STATUS kunt sms'en naar 4000 dan krijg je een actuele update van je tegoed. Niet heel handig als je de kaart in een MIFI hebt zitten en dus geen sms kunt versturen.
Wordt vast en zeker vervolgd...
Anonymous
Niet van toepassing
Houd ons op de hoogte
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag maar weer even de app gecheckt, geeft nog steeds aan dat er geen tegoed op mijn kaart staat. Blijft bijzonder dat Vodafone dit soort zaken al weken niet op orde kan krijgen 😞
StefanMeijer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb 27 juni j.l. ook een sim met You L aangeschaft voor mijn MIFI. Reden was de extra 2GB (dus in totaal 3GB) die in geheel EU te gebruiken is (mits je de bundel voor 3 juli activeert).
Zowel de My Vodafone app als -website gaf meteen al het verkeerde data te goed aan (-100000mb). Sinds gisteren geven zowel de My Vodafone app als -website nog steeds het verkeerde data tegoed. Nu verwijst het tegoed naar de huidge actie van 1GB te gebruiken in de EU en een extra 1,5 GB alleen te gebruiken in NL.
Gelukkig werkt het opvragen van het tegoed via een sms met STATUS naar tel. 4000 (nog) wel goed.

Ik weet niet welk merk MIFI je hebt, maar via die van mij kan ik wel sms-berichten versturen/ontvangen.
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb een Huawei MIFI, maar zou niet weten hoe ik berichten zou moeten sturen
Anonymous
Niet van toepassing
In dit geval dien je het simkaartje in een ander toestel te stoppen of eventueel via het programmaatje van de HUAWEI. Weet je waar je de berichten kunt lezen? In dat zelfde stuk zou je ze ook moeten kunnen versturen.
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels gevonden, dankje, nu alleen nog kijken of 4000 ook vanuit het buitenland werkt. 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels al weer iets minder positief. Gisteren onderweg naar Tsjechië vanuit Duitsland en al snel de mededeling via SMS dat de datalimiet was overschreden. Onmogelijk want die is er niet. Maar toch maar "datalimiet uit" naar 5000. En "STATUS" naar 4000. Krijg je terug dat er een technische storing is en dat je het later nog maar s moet proberen :-(. Gisteravond om 10 uur nog steeds niks. Wat een drama. En 25 juli zetten ze wel je bundel uit natuurlijk. Dat dan weer wel.
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nog steeds datalimiet uit zetten niet mogelijk door een technische storing, ben benieuwd hoe Vodafone dit gaat compenseren, 25 juli wordt de bundel uit gezet en heb ik m niet kunnen gebruiken. Daar koop je dan speciaal een SIM kaart voor 😞
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Natuurlijk wel via 4000 vernomen dat er nog dik 2 Gb data staat waar ik niet bij kan.
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wie weet er het telefoon nummer van Vodafone vanuit het buitenland?
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels gelukt, vanmorgen contact met Vodafone gehad via het nummer vanuit het buitenland en de datalimiet is er nu vanaf. Tevens is de einddatum van de bundel door getrokken tot de datum dat we weer thuis komen.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is fijn om te horen geniet nog van je vakantie!
GTRichard
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dankjewel, gaat lukken 🙂
StefanMeijer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb hetzelfde Datalimiet Uit probleem. Kan dit alleen maar via de helpdesk opgelost worden?
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt het eventueel ook blokkeren via de website van my Vodafone of in het toestel
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien er niet meer wordt gereageerd zal dit topic binnenkort worden gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic