bliek1

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

PlayMore wekelijkse éenmalige internetdienst afmelden lukt niet

Zaterdag 16/12 (18.43) ontving ik van Vodafone een sms dat ik geabonneerd ben op PlayMore, kosten €5 per week, downloaden van apps en games, en dat ik kan afmelden via payinfo. Direct gedaan 16/12 (18.46) en hiervan ook een sms ontvangen met de bevestiging van de afmelding.

Vandaag 23/12 (18.55) precies een week later en wederom zonder dat ik mijn telefoon in mijn handen heb ontvang ik weer een sms van Vodafoon. Ditmaal dat ik €5 heb betaald voor mijn abonnement op PlayMore. Met daarbij de opmerking afmelden via www.payinfo.nl. Direct weer geprobeerd af te melden via payinfo.nl maar ditmaal zonder resultaat. Ik blijk namelijk niet geabonneerd te zijn. Payinfo.nl meldt: "U heeft geen abonnement op betaalde mobiele internet diensten. Kijk hiernaast voor SMS diensten." En het betreft ook geen SMS-Dienst.
Wel staat er bij betalingen dat ik zowel vandaag om 18.55 en op 16/12 om 18.43 €5 betaald heb. Bij de details staat bij bij beide data onder het kopje "Soort transactie": "Eenmailige aankoop"

Vodafone, hoe kan ik dit stoppen? Hoe krijg ik 2x €5 terug?
Ik hoop snel wat te horen.


30 Reacties 30
DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Marc,

je antwoord hierop lijkt niet conform de richtlijnen van de rijksoverheid.
Zou je dit wellicht helderder willen uitleggen : wat moet een klant doen en wat is de rol van vodafone?

alvast bedankt,
groet,
David
Maus7766

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Check het antwoord dat ik eerder schreef. Zoek even op Maus7766. De datum die bij het bericht hoort is
‎29-01-2018 10:06 Succes!
DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ok dankje maar niet alles teruggekregen begrijp ik alleen een deel uit coulance?
Maus7766

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Uiteindelijk is het gebleven bij een prima telefoongesprek met de helpdesk van Vodafone. Maar restitutie zat er ZEKER NIET in voor mij. Ik moest e.e.a. zelf oplossen (zie mijn eerdere post) en was ik verder al lang blij dat die ellende is gestopt.
Dus reken op niets financieels vanuit Vodafone, behalve einde spam en einde onbedoelde kosten (zelf gedaan).
Dus als ik hieraan terugdenk: selcht van Vodafone om niet iets in de kosten terug te doen. Ik had niet om die ellende gervraagd.

Tot slot nog een Tip voor Vodafone (bedenk ik net zelf): Zet by default alle "SERVICES" UIT bij ui.gifte van nieuwe telefoonnummers. Wil de (nieuwe) abonnee betaald spelen of anderszins, dan moet die dat ZELF op AAN zetten.
Lijkt me beter te werken! Of raak ik nu via via toch een Vodafone Cash Cow???

Maus

DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


dank voor je reactie maar ik ga het er niet bij laten omdat het op die manier niet mag volgens volgende site :
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten

Regels voor aanbieders betaalde sms-diensten
De belangrijkste regels voor aanbieders van betaalde sms-diensten zijn:

  • U moet een klacht indienen bij de provider over ongewilde sms-diensten. De provider moet de klacht onderzoeken. Is de klacht ongegrond? Dan mag uw telefoonaanbieder u afsluiten als u de rekening voor de sms-dienst niet betaalt.
  • Vooraf moet u alle informatie krijgen over een sms-dienst. Zo kunt u bepalen of u deze dienst echt wilt. Geeft een aanbieder van een sms-dienst niet alle informatie? Dan hoeft u de rekening niet te betalen voor deze sms-dienst. Een telefoonaanbieder mag u dan niet afsluiten.
  • Kost de sms-dienst meer dan € 1,50? Dan moet de telefoonaanbieder aantonen dat u uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening. U moet een abonnement kunnen afsluiten waarbij u geen sms-diensten kunt afnemen. Telefoonaanbieders moeten u deze optie gratis bieden. Deze plicht geldt voor alle abonnementen en voor prepaid.
  • U kunt de optie om sms-diensten af te nemen altijd gratis laten blokkeren door uw provider.


Maus7766

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben heel benieuwd hoe je dit verder gaat aanpakken en wat de resultaten zijn. Houd ons allemaal hier op de hoogte!
schreef:


dank voor je reactie maar ik ga het er niet bij laten omdat het op die manier niet mag volgens volgende site :
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten

Regels voor aanbieders betaalde sms-diensten
De belangrijkste regels voor aanbieders van betaalde sms-diensten zijn:

  • U moet een klacht indienen bij de provider over ongewilde sms-diensten. De provider moet de klacht onderzoeken. Is de klacht ongegrond? Dan mag uw telefoonaanbieder u afsluiten als u de rekening voor de sms-dienst niet betaalt.
  • Vooraf moet u alle informatie krijgen over een sms-dienst. Zo kunt u bepalen of u deze dienst echt wilt. Geeft een aanbieder van een sms-dienst niet alle informatie? Dan hoeft u de rekening niet te betalen voor deze sms-dienst. Een telefoonaanbieder mag u dan niet afsluiten.
  • Kost de sms-dienst meer dan € 1,50? Dan moet de telefoonaanbieder aantonen dat u uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening. U moet een abonnement kunnen afsluiten waarbij u geen sms-diensten kunt afnemen. Telefoonaanbieders moeten u deze optie gratis bieden. Deze plicht geldt voor alle abonnementen en voor prepaid.
  • U kunt de optie om sms-diensten af te nemen altijd gratis laten blokkeren door uw provider.



SUCCES!!!
DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


Bij gebrek aan afhandeling op de manier welke de rijksoverheid voorschrijft heb ik zojuist via Linkedin een medewerker van de vermeende partij (volgens Vodafone) benaderd en deze reactie gekregen:

Bedankt voor je bericht. Dat lijkt niet te moeten gebeuren als ik je zo hoor! Ik kijk graag met je mee. Zou je ons kunnen mailen op Support@messagebird.com met een korte uitleg wat de exacte situatie is, hoelang loopt dit, waneer ben je er achter gekomen, om hoeveel gaat het. Zou je ook het gekoppelde telefoon nummer mee kunnen sturen? Met deze informatie kunnen wij de eerste dingen onderzoeken. Mocht je nog verdere vragen hebben dan horen we dat natuulijk graag! Best from Amsterdam,
Maus7766

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vooral doen! Je krijgt namelijk geen afdoende antwoord van de club. Althans: dat is mijn ervaring.
Misschien nu wel, nu je via LinkedIn e.e.a. aan de grote klok hebt gehangen. Ben benieuwd.
Volgens mij ben je heel boos!!!
DavidBPrins

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pela

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik had een klacht bij Vodafone ingediemd. Ik moest wel even op antwoord wachten maar als coulance is het gehele bedrag vergoed.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie eer, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic