FrankN

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Phishing via mycontent

Ik kreeg zojuist een SMS van zogenaamd Vodafone en daarin stond het volgende:

Je maakt gebruik van abonnement MyContent, de kosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http://nl.mycontent.media/index.cfm?m. Afmelden: www.payinfo.nl

Er is nog niets van mijn rekening afgeschreven, maar ik vertrouw het niet en heb me ook absoluut nergens voor aangemeld.

Hoe kan ik dit via mijn telefoon blokkeren/ tegenhouden en zorgen dat ik voor deze onzin niet betaal. De link heb ik wel geopend, maar niets ingevuld en inmiddels het tabblad op mijn telefoon ook verwijderd.

Alvast bedankt.

Met groet,

Frank
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi FrankN
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooi dat je dit schrijft, er zijn zeker meer mensen die last hebben van ongevraagde sms berichten en abonnementen waar ze dan aan vast zitten. Op de community zijn al meerdere topic's geopend met mensen die daar problemen mee hadden en/of hebben en vragen om advies. Daarnaast heeft Vodafone een eigen topic geopend met informatie, die je ook al in je bericht plaatst.

Afmelden bij payinfo.nl is de beste oplossing en daarna contract opnemen met Vodafone om te vragen of ze het geld terug kunnen/willen storten. Zie: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

En uiteraard niets met de link van het bedrijf zelf doen!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi FrankN
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooi dat je dit schrijft, er zijn zeker meer mensen die last hebben van ongevraagde sms berichten en abonnementen waar ze dan aan vast zitten. Op de community zijn al meerdere topic's geopend met mensen die daar problemen mee hadden en/of hebben en vragen om advies. Daarnaast heeft Vodafone een eigen topic geopend met informatie, die je ook al in je bericht plaatst.

Afmelden bij payinfo.nl is de beste oplossing en daarna contract opnemen met Vodafone om te vragen of ze het geld terug kunnen/willen storten. Zie: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

En uiteraard niets met de link van het bedrijf zelf doen!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het gelukt met afmelden en blokkeren van dit soort diensten FrankN
FrankN
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is gelukt Steven. Nu nog zorgen dat die 5 euro terugkomt:)
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super, het onderzoek aanmaken is ook gelukt?
FrankN
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja, dat is ook gelukt. Nu nog een reactie afwachten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het zal even duren voordat je een reactie krijgt. Dit is omdat er onderzocht moet worden welke dienst het is, wat er gebeurd is etc.
Je zal een reactie terugkrijgen van mijn collega's via mail.
Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic