Kalender201920

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Phishing SMS ontvangen - ASN bank

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Kalender201920 
Fijn dat je een phishing komt melden maar deze is niet van, of voor, Vodafone. Het gaat hier alleen echt om Vodafone phishing berichten en niet van derden. Hier kan Vodafone niets mee. Als je dit wil melden van andere bedrijven dan kan je dit het beste doen via https://opgelicht.avrotros.nl

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Kalender201920 
Fijn dat je een phishing komt melden maar deze is niet van, of voor, Vodafone. Het gaat hier alleen echt om Vodafone phishing berichten en niet van derden. Hier kan Vodafone niets mee. Als je dit wil melden van andere bedrijven dan kan je dit het beste doen via https://opgelicht.avrotros.nl

Kalender201920
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is meer een voorbeeld van pishing via het Vodafone abonnement en ik vind het zorgelijk dat mijn telefoonnummer gekoppeld is met de ASN bank. Er is ook een melding gedaan bij Fraudehelpdesk en ook naar ASN bank. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Mensen die aan phishing doen kennen je niet, ook je nummer niet. Ze pakken gewoon willekeurige nummers en voegen nummers bij elkaar wat dan toevallig een 06 is van iemand of ze hebben een keer bij een bedrijf invul formulieren onderschept. 

Je had dus ook een abonnement bij een andere provider kunnen hebben. Dit heeft niets met Vodafone te maken en die hebben er al helemaal niets mee te maken. Net zoals ASN bank er mee te maken heeft. 

Gewoon criminelen die je snel moet negeren, dat is het beste. 

Kalender201920
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is me wel duidelijk dat dit NIET voor/van Vodafone is. En ik heb zelf ook gedacht dat het meer willekeur c.q. toeval is dat het mobiele nummer gekoppeld is aan een bank. Ik heb ook NIET OP DE LINK geklikt en er is verder niks aan de hand. IS MEER ALS EEN VOORBEELD BEDOELD.

Er kan niet genoeg gemeld worden, dacht ik. Maar ik begrijp dat Vodafone daar dus helemaal niet op zit te wachten. Ik heb het bij Fraudehelpdesk gebeld, maar vanwege de privacy mag er dan weer niets mee gedaan worden…..

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kalender201920 wrote:

Er kan niet genoeg gemeld worden, dacht ik. Maar ik begrijp dat Vodafone daar dus helemaal niet op zit te wachten. 

Als het om Vodafone phishing gaat dan zit Vodafone natuurlijk wel op je bericht te wachten. Want dan gaat het Vodafone ook aan en is het fijn als je andere klanten daarop attendeert. Maar berichten die binnen komen en niet afkomstig zijn van Vodafone Phishing is natuurlijk een gebed zonder eind en zou een wel hele volle Community worden met Phishing info. Daarom is het dan goed om het te melden bij Tros Opgelicht of melden op plekken waar ze meer van dit soort dingen binnen krijgen (en natuurlijk bij de bank).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic