Gerrit_Faber

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pc Suite voor de Vodafone 655

Na de software via de vodafone 555 ? gedownload te hebben, meteen geinstalleerd. Maar helaas, geen verbinding met de telefoon.
usb-cable-driver staat ook geinstalleerd, maar geen verschil.
Via de usb-kabel en dan als mass-storage kan ik dus wel plaatjes of mp3's naar of van de telefoon kopieren.

Maar ik zou graag willen weten of ik de software functionerend zou kunnen krijgen

Gerrit Faber
11 Reacties 11
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Gerrit, welke versie van PC Suite gebruik je? Welke windows versie heb je op je computer geïnstalleerd? De Vodafone 655 telefoon, wanneer heb je deze besteld en via welk kanaal (telefonisch/website)?
Gerrit_Faber
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu geinstalleerd staan de Vodafone 555 Blue PC Suite V 7.0.8 en dit is opeen windows 7 64-bit. Ik heb de telefoon twee weken geleden gekocht in de Vodafone winkel te Leeuwarden.

Met vriendelijke groet Gerrit Faber
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Gerrit,

wanneer je verbindt met de computer, kies je dan voor de verbindingsoptie 'COM poort'? Dat is de juiste optie om te werken met de PC Suite.
Gerrit_Faber
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, als ik dan kies voor de optie mass storage krijg ik in de windows verkenner een externe schijf, waain ik door de folders kan bladeren.
Op deze manier al uitgevonden welke mappen ik moet hebben voor afbeeldingen en muziek.
Maar kies ik ik voor de optie comm-poort, de eerste keer stond windows "drivers" te installeren, dan start het programma met link onder in het scherm geen verbinding.
ook de volgorde of ik nu eerst de software opstart of eerst de telefoon aansluit maakt geen verschil.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Gerrot_Faber,

Wat wil je precies gaan doen met deze software? Je geeft aan dat je wel bestanden/foto's kunt kopieren. Heb je het al eens getest via een andere computer? Kijk eens even naar deze info: http://voda.fo/ne/cfi30 helpt dit je misschien op weg?
Gerrit_Faber
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het belangrijkste is mijn contactenlijst in mijn telefoon, ik heb deze telefoon sinds kort, en heb al mijn contacten uit mijn vorige telefoon op moeten schrijven en op de nieuwe weer in voeren.
Als ik met de pc-suite dit naar de pc kan overzetten en daar ook beheren zou dit ideaal zijn.
Oop de sim-kaart kun je per contact maar een telefoonnummer kwijt.
En op mijn vorige telefoon liep het synchroniseren tussen telefoon en sim-kaart altijd uit opeen foutmelding, er stonden maar 4 contacten op de sim-kaart toen deze in de huidige telefoon zat.
En aangezien op deze telefoon alleen maar java-apps draaien heb ik niets aan een app voor smartphone om je contacten online op te slaan.

MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Gerrit, was het gelukt met de link die mijn collega je gegeven had ? Laat me even wat weten 🙂
Gerrit_Faber
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Om een lang antwoord kort te maken, nee
Ik was er al achter hoe ik.jpgs en mp3 via de mass-storage optie op mijn telefoon kon vinden.

Maar ik heb iets anders geprobeerd, op een xp sp2 laptop kreeg ik een com 5 en 6 (Alcatel modem port en Alcatel debug port) met een uitroepteken.
Einde van dit verhaal is dat ik windows opnieuw geinstalleerd heb ( nu windows xp sp3) heb nu een com 4 en 5 zonder uitroeptekens.
Maar de pc-suite heeft nog steeds geen verbinding met de telefoon.
Dus heb ik nog steeds geen mogelijkheid om mijn contactpersonen over te zetten naar de pc (als backup (zie voorgaande mail)) en daar te bewerken, synchronizeren etc.

Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Gerrit, welke melding krijg je in de PC Suite zelf, als je de telefoon verbonden hebt? Of krijg je helemaal geen melding?
Gerrit_Faber
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee de pc-suite geeft geen meldingen, links onderaan staat een kruisje en geen verbinding, ik ben inmiddels even met cell phone manager bezig maar dan krijgen de com-poorten weer een uitroepteken.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Gerrit_Faber, jammer dat het niet heeft geholpen en nog steeds niet goed werkt. Ik ben bang dat wij je hier helaas niet mee kunnen helpen. Je zou eens met je laptop langs een Vodafone winkel kunnen gaan. Wellicht dat onze collega's ter plekke een oplossing weten. Overigens is het in de Vodafone winkel ook mogelijk om je contacten tussen toestellen te kopiëren. Maar het zou natuurlijk handiger zijn als de Pc Suite volledig werkte. Succes in ieder geval!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic