renatevdg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pauzeer je abonnement - korting vervalt?

Hi Vodafone,

Ik denk erover om een abonnement bij jullie af te sluiten. Ik wil de iPhone SE bestellen i.c.m. het Smart M abonnement, nu voor €15.00 (ipv €26.00) per maand.

Het is echter zo dat ik vanaf augustus voor een half jaar naar China vertrek. Daarom zou ik op dat moment gebruik willen maken van jullie functie 'pauzeer je abonnement'. Daar staat echter in de kleine lettertjes dat alle kortingen dan vervallen. Wat betekent dit precies? Betekent dit dat ik vanaf het moment dat ik weer terug ben en mijn pauze stopzet, €26.00 per maand ga betalen ipv de €15.00 waarvoor ik dan nu mijn abonnement zou afsluiten? Dan wordt de actie ineens een stuk minder aantrekkelijk 😉

Alvast bedankt!
2 Reacties 2
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi renatevdg,

Dat klopt. Wanneer je jouw abonnement tijdelijk stop wilt zetten, komen alle kortingen te vervallen, dus ook deze korting op het abonnement.
Remco71

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone, Sietske

Wat is de toegevoegde waarde voor de klant om het abonnement te pauzeren? Als ik het goed begrijp:
1. kost het rond 20 euro om de dienst te activeren.
2. wordt de abonnements periode verlengd met de periode dat het abonnement gepauzeerd is
3. vervallen de kortingen.

Als bovenstaande klopt, dan kost het de klant altijd meer om te pauseren dan om het abonnement te laten doorlopen. Immers, je abonnement wordt verlengd met de periode dat je weg gaat bent, maar tegen een hoger maand bedrag.

In het chinese vraagstuk, probeert Renate 15 euro te besparen voor 6 maanden lang, maar moet daarna 26 euro betalen voor 6 maanden, plus 26 euro over restant looptijd abonement. Het beste is om het abonnement niet te pauzeren.

Een ander voorbeeld:
Abonnement wordt op 1 maart 2017 afgesloten, 2 jaar, tot 1 maart 2019. Red Essential van 36 euro naar 18 euro (18 euro korti).
Na 1 maand - het abonnement loopt dan nog 23 maanden - gaat klant 3 maanden weg. Klant pauseert het abonnement, betaalt hiervoor 20 euro. Voor 3 maanden hoeft er geen 18 euro pm betaalt te worden. Maar na terugkomst wordt niet alleen het abonnement met 3 maanden verlengt x 36! euro, om de looptijd op 23 maanden te houden, maar ook de resterende oorspronkelijke looptijd zal niet meer voor 18 euro gaan maar voor 36 euro.

Ik ben erg benieuwd in welke variant de dienst voor pauzeren abonnement voordeel voor de klant zou opleveren. vooralsnog zie ik eigenlijk geen nut voor deze dienst. Hopelijk zie ik het verkeert.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Remco
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic