hamstergeval

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Paar vragen over na een verlenging.

Hallo, omdat dit ook m'n echte eerste verlenging is bij vodafone vraag ik me toch een paar keer af.


1) Ik heb een simkaart erbij gekregen voor het geval dat ik nog geen micro simkaart had. Ik heb die wel, kan ik die dan gewoon blijven gebruiken, of moet ik die nieuwe perse activeren?

2) Ik weet dat ik het tarief van mijn oude abonnment zal hebben tot het einde van deze maand, maar moet ik dan ook direct al het nieuwe abonnement erbij betalen? Want het is nu de 19e, en meestal word het geld van mijn abonnement al de 25-27e eraf geschreven, dus ik zou er niet echt blij mee zijn als ik naast die 44 euro die ik op het moment betaalde, er ook nog eens 32 euro bij moet betalen, terwijl ik het nieuwe abonnement pas een week zou hebben.


3) Betekent de lte bij mijn verbinding 4G? Ik ben niet echt bekent met de telefoon netwerken.


Alvast bedankt voor alle antwoorden!
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @hamstergeval

Vragen zijn er om beantwoord te worden.
Hier zijn de antwoorden dan ook.

1. Je kunt gewoon je huidige Vodafone SIM-kaart blijven gebruiken. Vodafone stuurt tegenwoordig als service een nano-sim-kaart met plastic adapters voor micro-sim-kaart-formaat of regulier sim-kaart formaat.
Indien je die nieuwe sim-kaart niet laat aktiveren door de Klantenservice van Vodafone. Dan blijft gewoon jouw huidige Vodafone SIM-kaart geaktiveerd.

2. Vodafone brengt geen dubbele abonenementskosten in rekening. Als je midden in de maand je abonnement omzet naar een ander abonnement. Dan worden zowel je oude abonnementsvorm, als je nieuwe abonnementsvorm naar rato in rekening gebracht op de volgende Vodafone faktuur. Switch je halverwege de maand, Dan geldt dus: (oude abonnementskosten * 50%) plus (nieuwe abonnementskosten * 50%) is het totaalbedrag dat je moet betalen aan abonnementskosten op je volgende Vodafone faktuur. Tenminste bij mij werd het op die manier verrekend. En ik heb ook halverwege de maand mijn abonnement omgezet naar een ander RED-abonnement.

3. LTE is inderdaad de officiële benaming voor 4G. Als jouw apparaat geschikt is voor 4G en als je je in een gebied bevindt waar 4G-Netwerk-dekking is. Dan zou je bovenin je smartphone bij Netwerk-verbindingen de aanduiding 4G moeten zien staan. In de mededelingenbalk, naast de tijdsaanduiding. Je merkt het ook doordat je mobiele internetverbinding dan "ineens" ontzettend snel is. 😄

Succes !

Netwerker

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic