sanderlo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht tot geen dataverkeer mogelijk in Castricum

3 tot 4 bolletjes ontvangst maar ik kom niet verder dan Edge. Speedtest haalt 0.04 Mbps download terwijl telfort en T-mobile allebei ruim 4 Mbps halen. Ik hen een IPhone 5, maar met andere telefoons ook geprobeerd en vergelijkbaar resultaat. Iemand ideeën? Ik heb al meerdere keren contact gehad met Vodafone, maar verder dan de signaalplus suggestie kom ik niet. Beetje jammer want lijkt er op dat er niets anders op zit dan overstappen.
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hi@sanderlo,

Ik kan begrijpen dat het niet fijn is wanneer je snelheid laag is en dat het na meerdere contacten nog niet is opgelost. Probeer voor de zekerheid eens de stappen in onze netwerkgids zoals vermeld in dit topic.

Helpen de stappen in de netwerkgids niet? Vermeld dan de resultaten en verder zoveel mogelijk informatie zoals de postcode. Dan kunnen we je beter verder helpen.

Vermeld ook of je eventueel gebruik maakt van de BloX Beperkt Internet. Ben je door je internetbundel heen? Met BloX Beperkt Internet gaat je internetsnelheid omlaag naar maximaal 64 Kbps en betaal je geen buiten bundelkosten. In dat geval ontvang je wel de juiste internetsnelheid.
sanderlo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al verschillende zaken geprobeerd. Tot dusver heeft er niet veel geholpen. Ik heb het probleem geconstateerd op de volgende locaties:
- 1082LZ (binnen)
betreft zowel telefoongesprekken (vrijwel onmogelijk een gesprek te voeren; verbinding valt weg of een van beide partijen is niet te verstaan) als data
- 7395PA (buiten)
data
- 1901PM (binnen en buiten)
data
- 1901EZ (binnen)
data
- 8218NV (binnen en buiten)
data

Ik heb 4G al geprobeerd uit te zetten; dit heeft geen effect. Ik heb op mijn iPhone 5 geen andere mogelijkheden om de frequentie banden aan of uit te zetten.

Ik heb al een andere simkaart gehad; dit heeft geen effect

Ik heb een ander toestel met een andere sim kaart (Blackberry), ook op het Vodafone netwerk; zelfde problemen.

De problemen op postcodes 1082LZ en 1901PM ondervind ik reeds sinds April 2012.

Het valt mij op dat ik in het buitenland (op bijvoorbeeld het netwerk van Vodafone IT) beduidend betere data service krijg.

De problemen met de data service in Nederland lijken structureel; binnen is er vrijwel geen dataverkeer mogelijk.

Tijdens deze problemen geeft de telefoon meestal aan een GPRS of Edge verbinding te hebben, maar het gebeurt ook bij een 3G verbinding met 1 of 2 bolletjes/streepjes ontvangst. Als er een 4G verbinding opgebouwd kan worden treedt het probleem vrijwel niet op, maar 4G icm iPhone 5 is een zeldzaamheid.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Sanderlo,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik heb de postcodes even nagekeken en het valt me op dat op die locaties de 3G/4G dekking inderdaad niet optimaal is. Dit komt ook overeen met jouw ervaringen. Wel is er 2G/EDGE dekking, maar zul je hiermee geen hoge datasnelheden halen. Daarnaast wordt de binnendekking door verschillende (externe) factoren beïnvloedt waardoor de dekking verder afgezwakt kan worden. We blijven continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Op korte termijn kunnen we echter niet voor grote veranderingen zorgen op deze locaties. Dat kun je alleen realiseren met SignaalPlus. Zoals je wellicht al weet is SignaalPlus aan te raden voor een vaste locatie en niet voor verschillende locaties. Zie voor meer informatie SignaalPlus.nl.

Het punt met betrekking tot 4G i.c.m. een iPhone 5 heeft ermee te maken dat de iPhone 5 maar een beperkt aantal netwerkfrequenties ondersteunt en je daardoor niet overal 4G dekking hebt. Zie voor meer informatie ook Vodafone.nl/4G. Dit probleem zul je niet/minder ervaren met een nieuwer toestel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic