Ik heb al verschillende zaken geprobeerd. Tot dusver heeft er niet veel geholpen. Ik heb het probleem geconstateerd op de volgende locaties:
- 1082LZ (binnen)
betreft zowel telefoongesprekken (vrijwel onmogelijk een gesprek te voeren; verbinding valt weg of een van beide partijen is niet te verstaan) als data
- 7395PA (buiten)
data
- 1901PM (binnen en buiten)
data
- 1901EZ (binnen)
data
- 8218NV (binnen en buiten)
data
Ik heb 4G al geprobeerd uit te zetten; dit heeft geen effect. Ik heb op mijn iPhone 5 geen andere mogelijkheden om de frequentie banden aan of uit te zetten.
Ik heb al een andere simkaart gehad; dit heeft geen effect
Ik heb een ander toestel met een andere sim kaart (Blackberry), ook op het Vodafone netwerk; zelfde problemen.
De problemen op postcodes 1082LZ en 1901PM ondervind ik reeds sinds April 2012.
Het valt mij op dat ik in het buitenland (op bijvoorbeeld het netwerk van Vodafone IT) beduidend betere data service krijg.
De problemen met de data service in Nederland lijken structureel; binnen is er vrijwel geen dataverkeer mogelijk.
Tijdens deze problemen geeft de telefoon meestal aan een GPRS of Edge verbinding te hebben, maar het gebeurt ook bij een 3G verbinding met 1 of 2 bolletjes/streepjes ontvangst. Als er een 4G verbinding opgebouwd kan worden treedt het probleem vrijwel niet op, maar 4G icm iPhone 5 is een zeldzaamheid.