YannickGD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PUK-CODE

Beste Vodafone,
 
Ik heb mijn Samsung Galaxy Gio altijd kunnen gebruiken, maar sinds kort moet ik een PUK-Code invoeren.
Ik ben deze code kwijt.
Op het kaartje waar ik mijn simkaart uit heb gehaald stond een klantenservice nummer dus die heb ik gebeld.
Nadat ik alle gegevens correct hab ingevuld, kreeg ik te horen dat ze mijn code niet konden opvragen.
Ik kan niet inloggen op my vodafone om mijn puk code op te vragen, omdat ik dan een sms zou moeten ontvangen.
Maar ik heb helemaal geen toegang om mijn telefoon te gebruiken, omdat ik dus die code moet invullen.
 
Hulp zou fijn zijn!
 
MVG,
 
Yannick G.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Yannik,

Volgens mij moet je even de klantenservice op 1201 bellen en daar een medewerker uitleggen wat je situatie is. Volgens mij kunnen ze je dan je PUC geven.

De PUC wordt gevraagd nadat de PIN code 3 keer verkeerd is ingetoetst. Als je dit zelf niet hebt gedaan hebt waarschijnlijk iemand anders... De PUC kun je trouwens maximaal 10 keer foutief in toetsen, daarna is je SIM kaart ombruikbaar. Uiteraard allemaal omwille van de veiligheid.

Bekijk in context

10 Reacties 10
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Yannik,

Volgens mij moet je even de klantenservice op 1201 bellen en daar een medewerker uitleggen wat je situatie is. Volgens mij kunnen ze je dan je PUC geven.

De PUC wordt gevraagd nadat de PIN code 3 keer verkeerd is ingetoetst. Als je dit zelf niet hebt gedaan hebt waarschijnlijk iemand anders... De PUC kun je trouwens maximaal 10 keer foutief in toetsen, daarna is je SIM kaart ombruikbaar. Uiteraard allemaal omwille van de veiligheid.
YannickGD
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Robert,
 
Bedankt voor uw antwoord! Spoedig zal ik 1201 bellen en daarna is alles hopelijk opgelost!
Ikzelf heb mijn pin niet verkeerd ingevoerd, dus dat zal dan wel iemand anders zijn geweest..
johnvanstraalen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dat is heel handig als je in Nederland zit !!
Ik zit in Brazilie.... Probeer een email te versturen naar Vodafone, via Zakelijk, waanzin werkt niet.
je komt gewoon niet verder. Dan zit er dit handige Vergrendelen van je toestel op mijn Samsung S4.. je kan een email laten versturen... Hoe Fu... dom kan je zijn om zo funtoe te maken als je in eerste instantie al niet in je toestel kan omdat deze vergrendeld is !!
dan even bellen uit Brazilie.. moet je dat wel kunnen.. werkt hier ff anders.. dan lang aan de tel hangen, in de wacht.. de euro's vliegen de pan uit..
zou heel !!!! handig zijn beste Vodafone als je gewoon een simpel email adres ergens duidelijk op de website plaats waar je een mail na toe kan sturen.. Ja ik weet zal best ingewikkeld zijn maar echt er zijn andere bedrijven die dat hebben ! john
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @johnvanstraalen ,
Allereerst hartelijk welkom op ons forum. Ik begrijp niet alles uit je bericht maar de algemene tendens is niet positief 😉

Het lijkt me zaak dat we in eerste instantie je toestel gedeblokkeerd krijgen.
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de collega's van de klantenservice. Je kunt hen bereiken middels ieder willekeurig toestel of vaste lijn op +31 654 500 100. De collega's kunnen na verificatie van een aantal gegevens gelijk de code voor je opvragen en aan je doorgeven.
Aan de kosten die dit met zich meebrengt vanuit Brazilië valt helaas niets te veranderen.

Als je weer terug bent in Nederland, dan kun je wellicht de overige zaken kenbaar maken via Facebook of Twitter, dan kunnen we daar op in gaan. Het lijkt me niet handig om dit op dit moment (met het nodige tijdsverschil) te bespreken. Ik hoor het tzt graag van je.

Groeten en een prettig verblijf, Per
joeppoorta

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb jullie klanten service gebeld en ik kreeg het standaard antwoord apparaat, ik voerde mijn gegevens ion en kreeg mijn puk code. Ik voerde hem in in mijn mobiel en hij werkte niet! Hoe kan dat?

Mvg. Joep Poorta
Kimbo1410

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lukt mij niet op iemand aan de lijn te krijgen hij geeft steeds foute postcode combi geb. datum. Ik kom niet verder, kan niet in mijn telefoon . Heel graag snel hulp!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Kimbo1410

Bel even met het nummer 0654500100

Ik raad je wel aan om je klantnummer bij de hand te hebben.
Deze vind je terug op my vodafone of een factuur.

Groetjes stevied86
Kimbo1410

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kom niet verder dan de combi postcode geboortedatum
Anonymous
Niet van toepassing
Dan staat het waarschijnlijk nog op een oud adres van je,
Neem anders even contact op met de klantenservice. Zij kunnen je de puk ook geven.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Kimbo1410

Was het nog gelukt met de tip van stevied86 ?

Edit: Aangezien er geen reactie meer is geweest zal ik het topic sluiten. Ik ga ervan uit dat het niet meer relevant is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic