Hello,
I purchased a Netherlands Vodafone SIM after learning that they do not charge for data roaming across most of Europe. I loaded up the SIM with around 70 EUR, and activated the YOU L bundle by texting "YOU L" to 4000. After using most of my data (66MB left of 1024MB), I activated an "Online-only BloX" by texting "ONLINE ONLY AAN" to 4000. I received confirmation that I had activated 1GB (1,024MB) Online-only BloX.
Up until this morning (August 7), 4G data has worked for me throughout Slovenia and Italy. This morning, out of nowhere, all cellular data stopped working. I still have 66MB free of my 1024MB from the original "YOU L" bundle (it was 15 EUR for 1GB and 100 min/SMS) and 1024MB of my 1024MB Online-only BloX, according to Vodafone. I am currently in Modena, Italy. In the top left corner, it shows "vodafone IT 3G" (I'm on an iPhone 6S). When I go to a website, a pop-up shows "Could not activate cellular data network, PDP authentication failure". Previously, when data was working, it would show 4G in the top left corner next to "vodafone IT".
For troubleshooting, I have already reset all of my APN settings and put them to the original settings from NL VF. I also went into an Italian VF store and they were of no assistance to me (they tried, but couldn't do anything). I have tried removing the SIM, rebooting the phone, hard-resetting the phone, changing APN settings to vodafone IT settings, and also all kinds of USSD codes in the phone number dialer. Nothing has helped me at all. To make things even worse, Vodafone NL is doing maintenance right now until tomorrow (August 😎 at 10:00. Most Vodafone stores near me are closed on Sundays. I have been frustrated with this all day. I have paid over 70 EUR in prepay for this cell phone service, I think I deserve to have some better customer service. I refuse to believe that I am the only one experiencing this issue, as the SIM did not work in the attendant's phone at the Italian Vodafone store.
Please get back to me as soon as possible. I cannot read Dutch, which is why I am posting on the English messageboard.
With gratitude,
Jake
Hallo,
Ik kocht een Nederland Vodafone SIM-kaart na het leren dat ze geen kosten voor dataroaming in het grootste deel van Europa. Ik laadde de SIM met ongeveer 70 euro, en geactiveerd de YOU L bundel door sms "U L" naar 4000. Na het gebruik van de meeste van mijn data (66MB links van 1024MB), ik geactiveerd een "Online-only BloX" door sms " ONLINE aLLEEN aAN "naar 4000. ik kreeg de bevestiging dat ik 1GB (1,024MB) had alleen geactiveerd Online-BloX.
Tot vanochtend (7 augustus), heeft 4G data in heel Slovenië en Italië werkte voor mij. Vanmorgen, uit het niets, alle mobiele data gestopt met werken. Ik heb nog steeds 66MB vrij van mijn 1024MB van de originele "YOU L" bundel (het was 15 euro voor 1 GB en 100 min / sms) en 1024MB van mijn 1024MB online-only BloX, aldus Vodafone. Ik ben momenteel in Modena, Italië. In de linkerbovenhoek, het toont "vodafone IT 3G" (ik ben op een iPhone 6S). Als ik naar een website, een pop-up verschijnt "Mobiele datanetwerk, PDP authenticatie falen niet te activeren". Vroeger, toen de gegevens werkte, zou het 4G tonen in de linkerbovenhoek naast "vodafone IT".
Voor het oplossen van problemen, heb ik al mijn hele APN-instellingen te resetten en zet ze naar de oorspronkelijke instellingen van NL VF. Ik ging ook naar een Italiaanse VF winkel en ze waren van geen hulp voor mij (ze geprobeerd, maar kon niets doen). Ik heb geprobeerd het verwijderen van de SIM-kaart, het rebooten van de telefoon, hard-resetten van de telefoon, het veranderen van APN-instellingen aan Vodafone IT-instellingen, en ook allerlei USSD-codes in het telefoonnummer kiezer. Niets heeft me geholpen helemaal. Om de zaken nog erger te maken, is Vodafone doet het onderhoud nu tot morgen (8 augustus) om 10.00 uur. De meeste Vodafone winkels in de buurt van mij zijn op zondag gesloten. Ik ben gefrustreerd met de hele dag. Ik heb meer dan 70 euro in prepay betaald voor deze mobiele telefoon service, ik denk dat ik verdien om wat betere klantenservice hebben. Ik weiger te geloven dat ik ben de enige die het ervaren van dit probleem, omdat de SIM werkte niet in de telefoon van de begeleider bij de Italiaanse Vodafone winkel.
Gelieve terug te krijgen naar mij zo spoedig mogelijk. Ik kan het Nederlands, dat is waarom ik het posten op het Engels messageboard niet lezen.
Met dankbaarheid,
Jake