RensW

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Overstappen

Beste,
 
Sinds december 2012 probeer ik al over te stappen van Telfort naar Vodafone.
Vanwege de vele klachten die ik bij Telfort heb m.b.t. bereik mocht ik het lopende abonnement kosteloos opzeggen.
Dus ik via het werk een Friends and Family abonnement aanvragen, met 10GB internet, en met nummerbehoud.
 
Na een aantal dagen krijg ik een sms dat mijn aanvraag voor nummerbehoud in behandeling is genomen en dat het per 4 februari overgenomen word.
Dit was dus niet goed, ik mocht per direct weg bij Telfort en had geen opzegtermijn.
Gebeld naar de klantenservice en zij zouden via de afdeling nummerbehoud een nieuwe aanvraag indienen.
Tevens was de aanvraag inmiddels al afgekeurd.
 
Een nieuwe aanvraag is er gekomen en ik kreeg een sms dat het per 10 januari zou worden overgenomen.
Mooi, 3 weken eerder, daar kon ik dan nog wel mee leven.
Een dag later, 11 januari, belde ik echter nog steeds met mijn oude nummer via Telfort.
De klantenservice wist mij toen ineens te vertellen dat mijn aanvraag was afgekeurd.
 
Diezelfde dag weer gebeld en zij zouden het nogmaals gaan regelen.
Een aantal dagen later een sms dat mijn nummerbehoud aanvraag was afgekeurd.
Weer gebeld naar Vodafone en via de klantenservice bij de verkoopafdeling terecht gekomen.
Daar wisten ze mij te vertellen dat de aanvraag voor nummerbehoud was goed gekeurd en dat ik de volgende dag mijn nummer bij Vodafone zou hebben.
 
Vandaag is het 23 januari en ik bel nog steeds via Telfort.
Nogmaals gebeld naar Vodafone, hier werd mij verteld dat mijn aanvraag voor het abonnement nu helemaal was afgekeurd want dat is normaal na 3 afgekeurde aanvragen nummerbehoud.
Niet logisch als je het mij vraagt, maar dat kan aan mij liggen.
Er werd mij verteld dat ik dus maar een nieuw abonnement aan moest vragen.
 
Dus ik weer naar de pagina om een Friends and Family abonnement aan te vragen, hier zag ik echter niet meer de keuze staan voor een abonnement met 10GB, dit was nu nog 'maar' 4GB.
Vanavond kreeg ik een sms, mijn aanvraag nummerbehoud was ingedient voor 25 februari.
Dus ik maar weer gebeld, de hele situatie voor de weet ik hoeveelste keer uitgelegd en de medewerker aan de andere kant van de lijn wist mij weer te vertellen dat mijn aanvraag wéér was afgekeurd.
Inmiddels dus voor de 4e keer.
 
Alle keren heb ik vermeld dat ze bij de afdeling nummerbehoud een ";" (puntkomma) moesten vermelden in het opmerkingen veld zodat dit bij Telfort binnen zou komen dat zij het handmatig af moesten handelen.
Van Telfort heb ik te horen gekregen dat er echter maar 1 keer de ";" is vermeld, de eerste keer.
 
Zojuist is door de klantenservice mij verteld dat ik morgen tussen 8:30 uur en 17:30 uur terug moest bellen omdat de afdeling nummerbehoud niet aanwezig is.
 
Ik word er een beetje moe van dat het niet goed gaat.
 
Vodafone, wat gaan we hier aan doen?
Graag een reactie met daarin een termijn waarin jullie er voor gaan zorgen dat mijn nummer overgenomen word, van Telfort naar Vodafone.
Tevens zou ik graag een compensatie willen ontvangen voor alle, inmiddels wel, uren die ik aan de telefoon heb gehangen en waar niks uit is gekomen.
Ook wil ik graag alsnog het internet abonnement van 10GB, het is namelijk niet mijn schuld dat jullie de aanvraag niet goed naar Telfort sturen, hierdoor ben ik het 10GB abonnement misgelopen.
 
Verder wil ik nog even vermelden dat het bij mijn vriendin wel allemaal goed is gegaan.
Nu wil ik zelf graag ook over naar Vodafone als het kan...
 
Met vriendelijke groeten,
Rens
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
RensW schreef:
Maurice,

Het is opgepakt door Serkan.
Hopelijk kom ik nu, na 3 weken, eindelijk een keer verder.

Reactie is trouwens op het eerste bericht van vanmorgen, dus die is schijnbaar toch wel goed aangekomen...

Groeten,
Rens
We gaan zeker ons best voor je doen 🙂

Bekijk in context

16 Reacties 16
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Rens, allereerst welkom op he Vodafone forum. Na het lezen van je verhaal vind ik het zeer vervelend dat je deze ervaring hebt met Vodafone. Helaas kan ik hier op het forum weinig voor je betekenen omdat ik je niet om de benodigde gegevens kan vragen.

Wat ik wel voor je kan doen is dat ik je kan doorverwijzen naar mijn collega's van de Web Crew. Zij zijn 24/7 beschikbaar via Twitter, Facebook en Hyves. Je kunt je vraag stellen op de bovengenoemde media en je zult snel een antwoord krijgen. We kunnen dan in een prive bericht om gegevens vragen en daarmee kijken wat er precies aan de hand is zodat we snel een oplossing voor je hebben.

Vermeld in je bericht dat je via het forum bent doorgestuurd dan hoef je niet nogmaals je verhaal uit te leggen 🙂 Ik kan me voorstellen dat het vervelend kan zijn om het hele bericht weer opneiuw te moeten vertellen.

Hopelijk is het snel opgelost voor je en kun je als een tevreden klant gebruik maken van het Vodafone netwerk.
RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Maurice,
 
Bedankt voor de reactie, had dit na een beetje zelf zoeken ook achterhaald.
Bij meerdere topics stond dat jullie dit niet konden zien en dat het even via een Facebook of Twitter bericht moest.
 
Een tijd terug, ongeveer 2.5 uur geleden, dus een bericht op Facebook geplaatst maar nog steeds geen reactie gehad.
https://www.facebook.com/VodafoneNL/posts/134551703376588
 
Zou jij er misschien voor kunnen zorgen dat er iemand mee aan de gang gaat of moet ik nog maar even wachten?
Ik wacht immers pas een paar weken... 😞
 
Groeten,
Rens
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
RensW schreef:
Hoi Maurice,

Bedankt voor de reactie, had dit na een beetje zelf zoeken ook achterhaald.
Bij meerdere topics stond dat jullie dit niet konden zien en dat het even via een Facebook of Twitter bericht moest.

Een tijd terug, ongeveer 2.5 uur geleden, dus een bericht op Facebook geplaatst maar nog steeds geen reactie gehad.
https://www.facebook.com/VodafoneNL/posts/134551703376588

Zou jij er misschien voor kunnen zorgen dat er iemand mee aan de gang gaat of moet ik nog maar even wachten?
Ik wacht immers pas een paar weken... 😞

Groeten,
Rens


Hoi Rens, ik heb het even nagekeken en inderdaad er is geen reactie op je vraag. Dit ligt niet aan je bericht maar aan ons systeem. Zou je dit bericht nogmaals willen plaatsten op onze FB wall dan zorg ik dat het direct door een collega wordt opgepakt. Mocht er nog vragen zijn omtrent dit bericht dan hoor ik dit graag van je 🙂


RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Maurice,
 
Hij staat er nogmaals op:
https://www.facebook.com/VodafoneNL/posts/468929853160926
 
Groeten,
Rens
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
RensW schreef:
Hoi Maurice,

Hij staat er nogmaals op:
https://www.facebook.com/VodafoneNL/posts/468929853160926

Groeten,
Rens
Top dan gaat mijn collega het bericht oppakken 🙂
RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Maurice,
 
We zijn inmiddels een uur verder maar ik heb nog geen reactie mogen ontvangen.
Is je collega er al mee bezig?
 
Heb het bericht nog maar een keer op Facebook gezet, nu in zijn geheel, mocht het weer fout zijn gegaan:
https://www.facebook.com/VodafoneNL/posts/529440090419611
 
Rens
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
RensW schreef:
Maurice,

We zijn inmiddels een uur verder maar ik heb nog geen reactie mogen ontvangen.
Is je collega er al mee bezig?

Heb het bericht nog maar een keer op Facebook gezet, nu in zijn geheel, mocht het weer fout zijn gegaan:
https://www.facebook.com/VodafoneNL/posts/529440090419611

Rens
Dank je Rens, excuses voor het ongemak maar het is erg druk momenteel. Ik heb nogmaals mijn collega gevraagd om het direct op te pakken.
RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Maurice,
 
Het is opgepakt door Serkan.
Hopelijk kom ik nu, na 3 weken, eindelijk een keer verder.
 
Reactie is trouwens op het eerste bericht van vanmorgen, dus die is schijnbaar toch wel goed aangekomen...
 
Groeten,
Rens
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
RensW schreef:
Maurice,

Het is opgepakt door Serkan.
Hopelijk kom ik nu, na 3 weken, eindelijk een keer verder.

Reactie is trouwens op het eerste bericht van vanmorgen, dus die is schijnbaar toch wel goed aangekomen...

Groeten,
Rens
We gaan zeker ons best voor je doen 🙂
RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Maurice (en collega's),
 
Ik heb het idee dat er vrij weinig gebeurd...
Vanmiddag dat bericht dan op Facebook gezet.
Vervolgens kreeg ik een reactie van Serkan dat ik mijn gegevens even moest versturen, dit gedaan.
 
Om 14:17 kreeg ik de volgende reactie van Melanie:
"Hoi Rens, wat is de einddatum van je contract bij je andere provider? Hij wordt telkens afgekeurd omdat je nog een contract hebt bij je 'oude' provider. Ik hoor het graag van je. Groetjes, Melanie"
 
Hierop gereageerd en nog maar een keer uitgelegd hoe het nu zit, en sindsdien heb ik niks meer gehoord...

Wat mij betreft kan dat vinkje met "Opgelost" weer weg hier...
 
En als ik heel eerlijk ben, krijg ik er op deze manier steeds minder vertrouwen in dat het goed gaat komen...

Groeten,
Rens
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Rens, we behandelen de prive berichten op Facebook op tijd van binnenkomst dus het kan zijn dat als er meerdere prive berichten staan, je even moet wachten op antwoord.

Mijn collega zal contact opnemen met de desbetreffende afdeling en kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is voor de goede communicatie beter dat we deze laten lopen via Facebook.

RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het word steeds mooier.
Volgens de Friends & Family lijn is mijn 2e order ook al geannuleerd.
En dat terwijl ze bij de gewone verkoopafdeling zeggen dat er niks mis mee is...
 
Maar weer bellen.
RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nou, gisteren voor de 3e keer een nieuw abonnement aangevraagd.
Vandaag een sms dat mijn nummerbehoud is aangevraagd per 26-2-2013.
Beetje raar aangezien ik geen maand opzegtermijn heb en dit de vorige keren vermeld is.
Maar laat maar staan, niet aankomen, hopelijk gaat het deze keer goed.
 
Dan heb ik nog een vraag m.b.t. de kosten die ik inmiddels gemaakt heb door de foute aanvragen.
Hiervoor heb ik meerdere keren met de klantenservice van Vodafone én Telfort moeten bellen waardoor ik, op dit moment, extra verbruikerskosten heb van €41,55.
Het is niet mijn fout dat jullie het nummerbehoud niet goed aanvragen en dus meerdere keren heb moeten bellen.
Hierdoor was ik ook niet van plan om dit zelf te gaan betalen.
 
Bij wie moet ik zijn om hierover een klacht in te dienen en een verzoek in te dienen voor terugbetalen van de extra gemaakte kosten?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Rens,

Echt een vervelende situatie zeg! Ik wil je vragen bovenstaande even in het privébericht op Facebook te plaatsen. Dan zal er gekeken worden wat we kunnen doen. Zoals Maurice al aangaf is het makkelijker om de communicatie via 1 kanaal te laten verlopen. Omdat ik via het forum geen privézaken kan afhandelen is het handiger als alles via Facebook PM gaat:).


RensW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nou, gisteren voor de 3e keer een nieuw abonnement aangevraagd.
Vandaag een sms dat mijn nummerbehoud is aangevraagd per 26-2-2013.
Beetje raar aangezien ik geen maand opzegtermijn heb en dit de vorige keren vermeld is.
Maar laat maar staan, niet aankomen, hopelijk gaat het deze keer goed.
 
Dan heb ik nog een vraag m.b.t. de kosten die ik inmiddels gemaakt heb door de foute aanvragen.
Hiervoor heb ik meerdere keren met de klantenservice van Vodafone én Telfort moeten bellen waardoor ik, op dit moment, extra verbruikerskosten heb van €41,55.
Het is niet mijn fout dat jullie het nummerbehoud niet goed aanvragen en dus meerdere keren heb moeten bellen.
Hierdoor was ik ook niet van plan om dit zelf te gaan betalen.
 
Bij wie moet ik zijn om hierover een klacht in te dienen en een verzoek in te dienen voor terugbetalen van de extra gemaakte kosten?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Als ik het goed begrijp hebben we meerdere keren via Facebook contact gehad toch? Stel je vervolgvragen even daar. De collega's zijn bekend met je vraag en kunnen je er mee helpen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic