roosxxxxx

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overstappen naar een andere provider

Beste Vodafone Crew,

Via Student.nl wil ik graag een abonnement afsluiten. Ik heb nog een abonnement lopen bij vodafone, met een opzegtermijn van 1 maand. Mijn nieuwe provider gaat Ben worden, in de nummerbehoud-procedure wordt hier in vermeld dat nummerbehoud, overstap etc. door Ben wordt geregeld. Echter, op de vodafone site staat:

Mag ik voor de einddatum van mijn contract overstappen naar een andere provider?"Met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand is Vodafone bereid je nummer eerder vrij te geven. Stap je voor de einddatum van het contract over, dan ontvang je nog een laatste rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de kosten die je maakt vanaf het moment dat je overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van je contract"

Mijn contact (SIM-only) loop in juli af. Als ik volgende maand overga naar een Ben-abonnement, moet ik dan de resterende maanden de kosten betalen die nu voor mijn huidige contract gelden? Februari moet ik dan sowieso betalen (1 maand opzegtermijn). Moet ik dan voor de volgende 5 maanden (maart, april, mei, juni en juli) nog betalen ondanks ik er geen gebruik van maak?

Met vriendelijk groet,

roosxxxxx
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
roosxxxxx schreef:
Heel erg bedankt voor jullie hulp! Dan kan ik nu gerust over naar een smartphone 🙂

Groetjes, Roos
Hoi Roos, graag gedaan en mochten er in de toekomst nog vragen zijn kun je ze hier op het forum stellen 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Roos,

Nee dat hoeft niet want op het moment dat je 5 maanden voor einddatum contract nummerbehoud aanvraagt zal het worden afgewezen.
Je kunt 2 maanden voor de einddatum nummerbehoud aanvragen en dan loopt je abonnement door tot de laatste dag en daarna gaat hij over naar Ben.

Je kunt natuurlijk wel je abonnement afkopen en dan betaal je inderdaad de resterende abonnementskosten. Maar daar moet je dan specifiek een verzoek voor indienen. Aangezien uit je reactie al blijkt dat je daar niet op zit te wachten, raad ik je aan nog even te wachten tot je 2 maanden voor de einddatum bent en dan bij Ben je nummerbehoud aanvragen 🙂
roosxxxxx
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar ik heb een SIM-only abbonement. Ik heb hem vorig jaar afgesloten als éénjarig-abbonement. Echter, ik heb hem niet opgezegd dus hij loopt nu voor het tweede jaar door. Heb ik dan niet gewoon één maand opzegtermijn en kan ik nu al van provider switchen? De "echte" einddatum van het contract was namelijk vorig jaar; alleen loopt hij dit jaar gewoon door.

Groetjes, Roos
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
roosxxxxx schreef:
Ik heb hem vorig jaar afgesloten als éénjarig-abbonement. Echter, ik heb hem niet opgezegd dus hij loopt nu voor het tweede jaar door.
Ah, dan snap ik je vraag.

Je abonnement wordt nooit automatisch met een jaar verlengd. Als je contracstduur verlopen is, dan loopt je abonnement steeds weer 1 maand door. Als we dat niet zouden doen was je je nummer kwijt.
De maand opzegtermijn blijf natuurlijk gelden maar als de einddatum van je contract is verlopen dan kun je nu nummerbehoud aanvragen en ga je over 1 maand naar de andere provider. Je betaalt dan niet tot juli
roosxxxxx
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt voor jullie hulp! Dan kan ik nu gerust over naar een smartphone 🙂

Groetjes, Roos
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
roosxxxxx schreef:

Groetjes, Roos
Hoi Roos, graag gedaan en mochten er in de toekomst nog vragen zijn kun je ze hier op het forum stellen 🙂
Kimmm_954

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone Crew,

Mijn abonnement loopt 24 november af. Ik wil nu graag bij Hollands nieuwe een abonnement afsluiten maar wel met nummerbehoud.
Nu is mijn vraag: wanneer kan ik dat afsluiten? 24 september of kan het ook al begin september? Of kan het nu al 🙂

Groetjes,

Kimmm

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Kimmm_954,

Je kunt nummerbehoud bij een andere provider 60 dagen voor einddatum aanvragen. De werkelijke overzetting gebeurd per einddatum, of aan de hand van de maand opzegtermijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic