Beste Vodafone,
Een aantal maanden terug (in mei) heb ik aanvraag gedaan om over te stappen naar Ben. Bij de eerste aanvraag heb ik zelf foute gegevens doorgegeven, en was de aanvraag voor nummerbehoud afgewezen. Dit bericht kreeg ik op 6 juni. Nadat ik de goede gegevens had doorgeven bleef antwoord echter op zich wachten. Uiteindelijk ben ik zelf na 2 maanden hier achteraan moeten gaan. De fout lag ofwel bij Ben, of bij Vodafone, of bij de communicatie tussen beide, en na veel bellen en bellen (Vodafone stuurde mij naar Ben, Ben stuurde mij naar Vodafone enz. voor het probleem) kreeg ik 13 augustus een mail dat aanvraag van nummerbehoud was goedgekeurd. Op 9 september heeft de overstap plaatsgevonden van Vodafone naar Ben.
Tot mijn grote verrassing kreeg ik echter gister een factuur van Vodafone Libertel bv van 44.20 (dit was mijn maandelijks bedrag voor Vodafone abonnement). Dit was de factuur van de maand September. Ik heb dit abonnement bijna 2,5 jaar gehouden, en heb daarvoor nog een ander abonnement bij Vodafone had van 2 jaar. In nette taal vind ik het vrij ontfatsoenlijk om iemand die 4,5 jaar klant is geweest, de laatste 9 dagen van zijn abonnement als een volle maand te factureren.
Dat er iets fout gaat tijdens de overstap kan gebeuren. Fouten maken is menselijk en dit kan ik niemand kwalijk nemen. Het feit dat ik echter van het kastje naar de muur werd gestuurd wekte enige irritatie op. Daarbij komt dat ik tot op heden van geen van beide partijen excuses voor het ongemak heb gekregen. Laat staan enige compensatie voor het geld dat ik niet had hoeven uitgeven als de overstap 2 maanden eerder was geweest(zoals de bedoeling was) Ik ben namelijk van 44,20 per maand naar 17,50 per maand gegaan. Dit laatste is tevens de reden waarom ik ben overgestapt.
Ik hoop op enig begrip en een vorm van compensatie voor de extra kosten die ik heb gemaakt en de laatste 9 dagen die als volledige maand zijn gefactureerd.
Ik hoop op een spoedig antwoord,
Groeten
Remon Reijnders