Eind juli kreeg ik een mail met de mededeling dat in oktober mijn Ziggo mobiel contract overgaat naar Vodafone. Navraag bij de helpdesk (ik werd van de Ziggo helpdesk naar die van Vodafoe doorgeschakeld) leerde mij dat het contract net zoals bij Ziggo voor
onbepaalde tijd was met hetzelfde maandbedrag. Het contract vervalt en de speciale conditie als je gaat verlengen of een ander contract neemt. Het advies was om de drukte te voorkomen en nu over te stappen. Ik heb dit advies ter harte genomen en ben overgestapt.
Op 2 augustus kreeg ik de bevestiging van Vodafone. Alles zoals in de mail van Ziggo vermeld. Geen aansluitkosten, geen eenmalige kosten alleen maandelijkse kosten met het juiste bedrag.
Op 11 augustus ging het fysiek over en toe begon de ellende. Op 'My Vodafone' vind je:
- Het abonnement type klopt, maar het abonnement loopt maar een maand en je hebt de optie om te verlengen.
- Alleen verlengen kun je maar naar een ander duurder contract.
- de helpdesk zegt dat het contract goed staat, maar dat dit normaal is. (Een ander contract op het web dan in het systeem van Vodafone) En dat ik niets moet doen anders vervalt mijn contract.
- Als ik niets doe, dan stopt het contract na de eerste maand, maar volgens de helpdesk loopt het door. Maar die uitspraak wil men niet in een mail naar mij sturen.
Op de Vodafone app is de mededeling nog erger:
- Je contract is onbekend
- Hoera! Je abonnement loopt af op xx-yy-2017 (een maand na de overgang). Dat betekend dat je je contract kan verlengen.
- En blijf je bij ons, dan hebben we een leuk aanbod voor je. (En dat aanbod is dat je een duurder contract mag afsluiten.)
De helpdesk zegt, niets doen aen alles komt goed. Het is standaard zo dat Ziggo klanten eerst een maand klant worden en dan kunnen ze eventueel overstappen. Maar dat kon je toch al.
Ik hoop dat anderen die geforceerd overgaan, niet hun contract verlengen want dan is Vodafone de lachende derde.