Touwtje

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overgestapt, zeggen jullie contract oude provider op?

Hallo,

Ik heb zodra het kon een toestel met abonnement bij jullie besteld, ik stap over van t- mobile met nummerbehoud.

Nu had ik mijn oude t- mobile simkaart erin zitten,
En die werkt nog steeds, maar nu vraag ik me af: op de datum dat mijn t-mobile af zou moeten lopen, gaat ie dan automatisch over op jullie abonnement? Of moet ik de andere simkaart erin doen?

Als ik dat nu doe zegt hij dat ik geen netwerk heb, ook als ik de provider in Vodafone verander.

Zou hier graag duidelijkheid over hebben want t- mobile heeft wel al voor deze maand abonnement geld afgeschreven.

Gr
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hey,

Nee in dit geval heb je op tijd je nummerbehoud aangevraagd en kun je er van uit gaan (gezien de ingangsdatum) dat je morgen je Vodafone Sim kunt gebruiken. De portering gebeurt meestal tussen 8 en 12 in de ochtend. Je zuit merken dat je T-Mo sim "geen service" aan geeft. Als je dan je Vodafone Sim er in plaatst zal die zich aamelden op het netwerk.

Alvast welkom bij Vodafone!

Groeten en een fijne avond!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo Touwtje,

Je hebt als het goed is een overstap datum ontvangen ivm nummerbehoud (bij een abonnement meestal na een maand opzegtermijn en bij prepaid over het algemeen 5 werkdagen). Op deze dag zal je nummer "geporteerd" worden naar Vodafone. Dan kun je ook gebruik maken van je nieuwe sim met je eigen nummer. Tot die tijd zul je dus nog even je T-mobile sim moeten gebruiken.

De reden dat je nu nog niks kan met de Vodafone sim is simpelweg dat hij nog blanco/leeg is. Zodra de portering is afgerond zal de simkaart jou nummer bevatten en is hij klaar voor gebruik.

Ps. Mocht je nog geen overstap datum ontvangen hebben. Dit kan soms een aantal dagen duren.

Als toevoeging en wellicht je belangrijkste vraag. Vodafone zegt in dit geval inderdaad je contract op bij T-Mobile. 🙂

Groeten,
Flow

*moderator: twee berichten samengevoegd*
Touwtje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik bij t- mobile inlog staat er dat mijn abbo tot de 15e februari loopt.

Dus dan zou hij morgen automatisch om moeten gaan naar Vodafone ?
Ik zal morgen de andere simkaart erin doen, mocht die het niet doen is er iets mis gegaan...

Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Wanneer heb je, je Vodafone abonnement afgesloten? Je kunt het beste uitgaan van een maand opzegtermijn vanaf de dag dat je het abonnement bij Vodafone hebt afgesloten.

Stel je hebt een week geleden het contract bij Vodafone genomen en je contract loopt morgen af bij T-Mo dan zou je nog 3 weken moeten wachten ivm het opzegtermijn.

Mocht je het niet zeker weten. Neem dan even contact op met de Vodafone klantenservice. Die kunnen nl. snel zien wanneer je portering gepland staat.

Groeten,
Flow
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Btw. Het is vandaag de 15e 😉
Touwtje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb eind november al een nieuwe mobiel met abbo bij jullie aangevraagd, met ingang van 16 feb 2014.

En omdat ik nu bij t- mobile zie staan dat hij de 15e stopt ipv de 16e neem ik aan dat de Vodafone kaart morgen wel actief is? Of heb je dan ook nog zoiets als opzegtermijn?! Dat is mij namelijk niet verteld.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hey,

Nee in dit geval heb je op tijd je nummerbehoud aangevraagd en kun je er van uit gaan (gezien de ingangsdatum) dat je morgen je Vodafone Sim kunt gebruiken. De portering gebeurt meestal tussen 8 en 12 in de ochtend. Je zuit merken dat je T-Mo sim "geen service" aan geeft. Als je dan je Vodafone Sim er in plaatst zal die zich aamelden op het netwerk.

Alvast welkom bij Vodafone!

Groeten en een fijne avond!
Touwtje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke super, was al bang dat ik bepaalde kleine lettertjes niet had gelezen 😉

Bedankt voor de snelle reactie,
U ook een fijne avond.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Even resumé:

Mogelijkheden nummerbehoud naar andere provider


Stapt u over naar een andere provider, dan kunt u ervoor kiezen uw T-Mobile telefoonnummer mee te nemen. Uw nieuwe provider dient in dat geval een opzeggingsverzoek in bij T-Mobile, zodat u uw telefoonnummer mee kunt nemen. Zelf uw abonnement opzeggen is dus niet nodig.


Uw lopende contract moet wel uitgediend worden en de opzegtermijn van 1 maand (particuliere klanten) / 3 maanden (zakelijke klanten) blijft van kracht.

Voor meer informatie over nummerbehoud naar een andere provider, kunt u contact opnemen met uw nieuwe provider.

Als u al een nummerbehoudverzoek bij uw nieuwe provider heeft ingediend, kunt u op My T-Mobile controleren of uw verzoek is verwerkt en op welke datum uw contract bij T-Mobile wordt stopgezet.



Regels die Vodafone voor nummerbehoud hanteert van oude aanbieder naar Vodafone abonnement:

1. Check de einddatum van je abonnement

Je kunt een nieuw abonnement bestellen met nummerbehoud als:

  • het nummer nog actief is,
  • je contract bij je huidige aanbieder binnen 60 dagen afloopt of al afgelopen is en
  • het contract op jouw naam staat.

2. Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling

Bestel een abonnement met toestel of een Sim Only abonnement. Geef tijdens je bestelling aan dat je je eigen nummer wilt houden. Wij regelen het gratis voor je.

3. Simkaart omwisselen

Bij de simkaart krijg je een brief met de datum waarop je nummer wordt overgezet. Op die datum plaats je de nieuwe simkaart in je toestel. Je Vodafone abonnement gaat in als je nummer is overgezet.


De volledige status van een reeds ingediende aanvraag/verhuizing/portering kun je volgen op deze pagina.

Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.
Touwtje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat betekend dat dan in mijn geval? Zit ik nu een maand zonder telefoon?! Of nog een maand vast aan t- mobile en heb ik dubbele kosten?(zowel bij hun als bij Vodafone )?

Heel leuk altijd dat ze zulke dingen er dan net niet bij vertellen 🙂
Touwtje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een brief met datum heb ik nooit gekregen, bij mijn simkaart zat een standaard brief, zonder datums of wat dan ook.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Touwtje,

Ik verwacht een vlekkeloze overstap ;). Check eens je status via de onderstaande link.

Http://www.Vodafone.nl/statusnb

Groeten!
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Nog even een toevoeging op mijn eerdere post. Morgen (inmiddels vandaag) zal het niet zijn. Er vinden nooit porteringen plaats in het weekend. Zal waarschijnlijk maandag worden. Maar check maar even via bovenstaande link. 🙂
Touwtje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staat inderdaad dat mijn Vodafone op 17-02-2014 ingaat.

Hopelijk verkoopt het vlekkeloos, in ieder geval bedankt voor de info!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic