Even resumé:
Mogelijkheden nummerbehoud naar andere provider
Stapt u over naar een andere provider, dan kunt u ervoor kiezen uw T-Mobile telefoonnummer mee te nemen. Uw nieuwe provider dient in dat geval een opzeggingsverzoek in bij T-Mobile, zodat u uw telefoonnummer mee kunt nemen. Zelf uw abonnement opzeggen is dus niet nodig.
Uw lopende contract moet wel uitgediend worden en de opzegtermijn van 1 maand (particuliere klanten) / 3 maanden (zakelijke klanten) blijft van kracht.
Voor meer informatie over nummerbehoud naar een andere provider, kunt u contact opnemen met uw nieuwe provider.
Als u al een nummerbehoudverzoek bij uw nieuwe provider heeft ingediend, kunt u op
My T-Mobile controleren of uw verzoek is verwerkt en op welke datum uw contract bij T-Mobile wordt stopgezet.
Regels die Vodafone voor nummerbehoud hanteert van oude aanbieder naar Vodafone abonnement:
1. Check de einddatum van je abonnement
Je kunt een nieuw abonnement bestellen met nummerbehoud als:
- het nummer nog actief is,
- je contract bij je huidige aanbieder binnen 60 dagen afloopt of al afgelopen is en
- het contract op jouw naam staat.
2. Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling
Bestel een
abonnement met toestel of een
Sim Only abonnement. Geef tijdens je bestelling aan dat je je eigen nummer wilt houden. Wij regelen het gratis voor je.
3. Simkaart omwisselen
Bij de simkaart krijg je een brief met de datum waarop je nummer wordt overgezet. Op die datum plaats je de nieuwe simkaart in je toestel. Je Vodafone abonnement gaat in als je nummer is overgezet.
De volledige status van een reeds ingediende aanvraag/verhuizing/portering kun je volgen op
deze pagina.
Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.