hidds

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzegtermijn 3 maanden afkopen i.v.m. nummerbehoud?

Helaas kwamen wij er te laat achter dat er voor zakelijke abonnementen een opzegtermijn van 3 maanden geldt terwijl je abonnement is verlopen. Het zal ongetwijfeld ergens in de kleine lettertjes hebben gestaan, maar wij waren in de veronderstelling dat we konden "verhuizen" nadat het abonnement was verlopen. Dat viel dus wat tegen.

Nu blijkt echter ook dat de verhuizing van het nummer niet mogelijk is tot die periode is verlopen. Hier kunnen wij uiteraard niet op wachten, graag zouden wij een "eindafrekening" met die 3 resterende maanden daarin gefactureerd, zodat het telefoonnummer zo spoedig mogelijk kan worden overgezet naar het nieuwe abonnement.

Wat zijn hier de mogelijkheden voor / hoe zetten we dit in gang?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Afkopen bij zakelijk is inderdaad niet mogelijk. Dat wordt dus de 3 maanden "uitzitten"...

Bekijk in context

4 Reacties 4
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Hiervoor kun je telefonisch contact opnemen met Vodafone klantenservice. Geef hierbij duidelijk aan dat het gaat om een opzegging met afkoop van de resterende maanden maar wel met nummerbehoud.

In principe zou de medewerk(st)er dit per direct moeten kunnen invoeren in het systeem. Houdt er echter rekening mee dat voor porteren van een telefoonnummer ca. 10 dagen benodigd zijn en je deze pas aanvraagt op het moment dat Vodafone hiervoor akkoord gegeven heeft.

Eventueel contactopnemen per e-mail kan ook.
hidds
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist (wederom) telefonisch contact gehad, daar werd mij door de medewerker verteld dat het afkopen van een zakelijk abonnement niet mogelijk is, Kortom ik moet nu 3 maanden voor niets uit gaan zitten en ik ben niet in staat mijn nieuwe telefoon te gebruiken? Is er werkelijk geen andere oplossing?
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Ik zie zojuist nergens meer iets staan op de website over afkopen van het contract voor zakelijke klanten. Op zich best vreemd daar dit in principe helemaal geen probleem zou hoeven zijn.

Misschien is het een mogelijkheid dit per e-mail te communiceren en op te lossen en kan er uit coulance toch iets gerealiseerd worden?!
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Afkopen bij zakelijk is inderdaad niet mogelijk. Dat wordt dus de 3 maanden "uitzitten"...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic