Simon79

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opzegging toestelverzekering lijkt onmogelijk

Voor de zoveelste keer maar weer mijn opzegging gemaild naar Vodafone Garant. Keer op keer blijkt iedere maand weer een bedrag voor de toestelverzekering van mijn rekening afgeschreven. Wat kan ik nu nog meer doen? Ik wil gewoon van die verzekering af.
4 Reacties 4
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Simon79, welkom op het forum. Opzeggen van je verzekering kan via post, fax of e-mail. Stuur je brief naar:
Vodafone
Vodafone Garant
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
Of fax de brief naar: 043-3558443

Vermeld in de brief of e-mail je naam en adresgegevens en je mobiele nummer. Zodra je opzegging is verwerkt, krijg je hiervan een bevestiging.
Marleen123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou het lijkt inderdaad onmogelijk te zijn! Ik ben al een maand bezig met het opzeggen van mijn Vodafone verzekering. Zoals geadviseerd werd op dit forum heb ik een mail gestuurd naar *niet meer actief* en 2x een mail naar de gewone klantenservice en ik heb nog helemaal niets terug ontvangen. Ik ben zeer teleurgesteld in van Vodafone, niet alleen vanwege dit probleem maar ook wegens het gebrek aan service en flexibiliteit. Voor mijn werk moest ik naar Boedapest verhuizen en ik kon niet eens mijn abonnement tijdelijk verlagen. Ja, ik kon het 9 maanden stilzetten, maar daarna loopt het weer vrolijk door. Een vriendin van mij zit bij Tele2 en bij hen kan je je abonnement kosteloos opzeggen als je gaat emigreren. Waarom kan dat hier niet? Daarnaast doet Tele2 er ook niet moeilijk over om het abonnement tijdelijk stop te zetten, zonder nadelige consequenties voor de klant. Ik ben al bijna 10 jaar klant bij Vodafone, ik heb altijd netjes betaald, nooit problemen gehad en als ik dan een keer aanklop voor wat hulp dan wordt de deur stijf dichtgegooid. Lekker! Ik weet in ieder geval wel dat zodra mijn contract afgelopen is, ik het NIET ga verlengen en mooi naar een andere aanbieder ga die mij wel de service kan verlenen waar ik voor betaal bjivoorbeeld Tele2!

Ik hoop dat mijn verzekering nu heel rap stopgezet wordt en ik nu eindelijk een reactie ontvang anders zal ik mijn klacht middels andere media bekenbaar maken en hebben jullie volgend jaar een klant minder.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Marleen123,

Wanneer heb je gemaild naar ? Normaal duurt het een aantal werkdagen voordat je reactie hebt. Ik denk dat de reactie snel zal komen. Ik niet weet wat er bij andere providers mogelijk is, het enige wat ik voor je kan doen is je zo uitgebreid mogelijk informeren wat er wel mogelijk is. Is er op dit moment al iets met je abonnement gedaan, of ben je nog niet naar Boedapest verhuist?
ruudjans

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag heb ik ook mijn toestelverzekering opgezegd (ga er vooralsnog) vanuit dat dit correct verwerkt wordt). Reden hiervan is dat mijn telefoon op 12 juli werd gestolen.
Onderstaand ter info voor iedereen die dit ook overkomt. De telefoonverzekering wordt niet automatisch stopgezet terwijl er niets meer te verzekeren valt. Je moet dit dus zelf melden.

Zoals ook in mijn opzegging aan vodafone aangegeven is dit vreemd.

De vermissing van de telefoon is bij u op verschillende manieren gemeld.

• Meteen vanuit vakantieadres om telefoon te blokkeren (12 juli)
  • Bij vodafone winkel waar ik bij terugkomst informatie opvroeg over de wijze van melden bij de telefoonverzekering
  • Bij vodafone garant bij de schademelding en claim.

Blijkbaar wordt de verzekering niet automatisch stopgezet bij diefstal terwijl er niets meer te verzekeren valt.

Het zou op z’n minst netjes geweest zijn als er een bericht zou komen of dat de medewerkers je er op attenderen dat indien je de verzekering wilt stopzetten je zelf actie moet ondernemen. Tijdens geen van de 3 vermelde contact momenten is dit verteld.

Na de teleurstelling dat de verzekering de claim heeft afgewezen (de kleine lettertjes worden wel heel strikt uitgevoerd) betaal ik dus nu ook nog te lang de premie door voor de verzekering.

Het zou klantvriendelijker zijn als u dit proces op een andere manier zou inrichten in voorkomende gevallen. Wellicht kunt u dit in overweging nemen.
Dus medewerkers kunnen je hier op attenderen of andere mogelijkheden aangeven, bij de afhandeling van de claim kan verwezen worden naar de procedure, of nog beter bij diefstal de verzekering automatisch laten vervallen tenzij de klant hem wil omzetten naar een ander toestel (dit laatste dan aan klant vragen).

Nu wordt er gewerkt op basis van piepsysteem en dit is dus niet echt klantvriendelijk.

Met vriendelijke groet,

Ruud Janssen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic