vinodsuresh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opgelost - i9300 - Samsung s3 - Custom rom CRdroid - Lollipop 5.1.1 - Kan geen sms versturen

Beste mede vodafone klanten.

Ik had een probleem met sms versturen vanaf mijn S3 waar ik een custom rom van CRdroid op heb draaien met de android versie Lollipop 5.1.1
Dus ging ik opzoek naar de oplossing.

1. Ik belde met de klantenservice. Deze gaf aan dat ze geen problemen met mijn sim kaart konden vinden, maar ik mijn mobiel een kwartier stroomloos moest stellen om het op te lossen. Als dit niet werkte kon ik kosteloos een nieuwe sim kaart krijgen. 5 a 10 dagen als ik deze bestelde of in de vodafone winkel direct.
Ik was nog niet om dus keek verder.

2. Ik zocht het internet af na de oplossing en belande bij de pdu converter die me niet zo goed op weg hielp.
Een pdu converter zet het nummer van de sms centrale om in een nummer in pdu format. Echter kreeg ik het niet voor elkaar omdat het nummer steeds niet juist was wat hier uit kwam

3. Mijn oplossing: Ik heb nog een S3 die geen sms probleem heeft dus heb ik het nummer uit de telefoon info gehaald en nu werkt het perfect.

Heb je ook dit probleem. Doe het volgende:
1. draai het volgende nummer: *#*#4636#*#*
2. Klik op Telefoon info
3. Scroll helemaal naar beneden naar SMSC
4. maak het invoervak leeg en klik op update (als hier al iets staat)
5. Voer het volgende pdu nummer in: 0791135604880100 en klik op update.
6. Je probleem is opgelost je kunt als Vodafone klant weer smsen. Zonder nieuwe simkaart.

Het kan zijn dat je een update error krijgt maar meestal blijkt dit loos alarm. Druk eventueel op vernieuwen om het nummer te verifieren 0791135604880100

Dit heeft mijn erg geholpen naar mijn zoektocht het probleem optelossen.

Groet,
Vinodsuresh
4 Reacties 4
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
, goede tip voor andere gebruikers met deze custom firmware.

PDU 0791135604880100 staat inderdaad voor het Vodafone SMSC adres (+316540881000), 0791 = + en vervolgens moet je simpelweg de getallen omdraaien (13 = 31, 56 = 65, etc).

Begrijp ik het goed dat deze firmware een gedecodeerd SMSC adres niet slikt? Dus als je gewoon +316540881000 invoert, kun je dan ook geen SMS versturen?
vinodsuresh
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes


Dit is inderdaad correct. Ik heb het uiteraard gelijk even opnieuw getest.

Op het moment dat je +316540881000 invoerd eindigd dit in een update error. Ook als je vernieuwd.
Dus het wordt niet opgeslagen waardoor je dus ook geen sms kunt versturen.
Het is dus noodzakelijk om het nummer in PDU formaat te gebruiken.
In iedergeval op de CRdroid varianten Android 5.1.1 (Lollipop)
Ik las op het internet meer over de zogenoemde sms bug. Vanaf Android 4.4 (jellybean). Deze bug zo opgelost zijn maar mijn CRdroid versie is gebaseerd op Android 5.1.1 update van (crdroid-5.1.1-20151101-i9300)
Echter mag ik wel aannemen dat dit SIM-kaart afhankelijk is. Dit concludeer ik omdat ik 2 toestellen S3-i9300 heb. Beide met een Vodavone SIM-kaart

Sim-Kaart 1 komt uit halverwege 2012 ( heb ik uitgeknipt tot nano om passend te maken later voor mijn s3)
Bij dit kaartje had ik het sms probleem.

Sim-Kaart 2 komt uit halverwege 2014 ( dit kaartje kon al tot nano worden uitgedrukt)
Bij dit kaartje zijn geen problemen met smsen.

Beetje extra informatie, maar dat is nooit weg. Dit kan vodavone een hoop uitwisselingen van oudere simkaarten voorkomen. Dit is namelijk eerder een gemak voor de klant dan voor vodafone.

Groet,
Vinodsuresh
Anonymous
Niet van toepassing
Top dat je het hier deelt
Zo kunnen wij dit ook weer mededelen aan andere klanten en collega's
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic was al gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic