Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
gbiljardt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kom ook ik enigszins van een koude kermis thuis van Kampen. De relletjes en organisatie zal ik in mijn verhaal vermijden, ik denk dat dit buiten verantwoordelijkheid ligt van het directe winkelpersoneel in Kampen waardoor het niet nodig is dit opnieuw te benoemen. Echter, zit ik wel met een probleem met betrekking tot mijn abonnement waarvoor ik wél de aandacht van Vodafone zoek.

Zo gaf ik (als nr. 55 in de rij) aan op het aangeleverde formulier dat ik graag een iPhone 5 16GB icm Red Super wilde. Dit formulier aan de medewerkster overhandigd, waarna ik een pinbetaling moest doen van €0,01. Vervolgens werd ik door een sympathieke vent geholpen waarbij mijn iPhone werd overhandigd. Ik kreeg het contract aangeleverd met bij abonnementsvorm "Vodafone Red E" met bij bundels Web 1GB. Ik vroeg de medewerker of ik 4GB had, waarop dat werd bevestigd. Ook legde de medewerker uit dat de prijs die op het contract stond niet juist was, maar dat dit verrekend werd door de promotie. Ik ging er dus helemaal van uit dat alles prima verzorgd was en dat mijn contract dus écht in orde is!

Onderweg naar huis installeer ik de My Vodafone app en bekijk ik het tegoed waarna ik zie dat ik slechts 792,77mb heb. Uit schrik bel ik de klantenservice, bang dat ik dus tóch een regulier red abonnement kreeg. De klantenservice verwijst mij door naar Kampen of naar Zutphen (mijn woonplaats). In Zutphen wordt mij gemeld dat zij niets voor mij kunnen betekenen omdat het fraude zou zijn als ze mijn abonnement alsnog omzetten naar Red Super met de openings kortingscode: ik zou dus deze week terug moet naar Kampen. Iets wat niet mogelijk is omdat:

- de winkel vandaag gesloten is
- het morgen hemelvaartdag is
- en de rest van de week door drukte de winkel dus wéér gesloten zal zijn
- Kampen ontzettend ver is!

Kortom: Ik zit met een groot probleem wat vrees ik door een misverstand tussen het winkelpersoneel in Kampen is ontstaan en ik zit dus zonder actie vanuit Vodafone 2 jaar ongewenst vast aan mijn contract... Hoewel ik het winkelpersoneel ontzettend sympathiek vond, is dat natuurlijk geen manier van doen. Opnieuw naar Kampen is echt geen oplossing.

Ik hoop daarom dat jullie vanuit hier een oplossing voor mij kunnen vinden. Ik zie graag een reactie van jullie tegemoet.
Karper77

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@BasT

Nee Bas, De raddraaiers stonden als eerste binnen. zelfs ten kosten van vrouwen en kinderen! Als je iets zei kreeg je ziektes naar je hoofd en kon je na het festijn even komen "praten". En daarom, het gaat me niet om mezelf, maar zou graag willen dat voor vrouw die mee was een coulance regeling werd aangeboden. Je kan je denk ik niet voorstellen hoe beangstigend het daar geweest is op een aantal momenten.

Ik ga er nogsteeds vanuit dat ik een positief bericht ga krijgen vanuit VF.
SudderLap

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is allemaal heel fijn dat Vodafone 'onze' klachten zo goed begrijpt en het medeleven is allemaal heel lief en hartverwamend maar ik zie tot nu toe niet echt dat er klantgerichte oplossingen aangedragen worden op terechte klachten .
Het enige wat ik lees : " Sluit maar weer achteraan "

p.s. Ik zou graag nog een antwoord op mijn privebericht willen hebben.
WickedGame

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
@BasT het is even geen direct aanval op jou zeker omdat de moderators er hier niet veel aan kunnen doen. Maar heb zelf al een gepepperde klacht ingediend bij Vodafone na het voorval in Maarssen (landelijk nieuws). Daar is op last van de wet van openbare orde en veiligheid ingegrepen door de Politie. Die heeft toen zelfs besloten de winkel te sluiten, welke naar mijns inziens volkomen terecht actie is.

Wettelijk gezien moet een winkelier ten allertijde zijn werknemers alsmede zijn klanten de veiligheid kunnen waarborgen. Helaas moet er geconstateerd worden dat hierin niet is voldaan, in het begin niet in Maarssen/Utrecht alsmede nu in Kampen. Ik hoop dat Vodafone zelf zich ook bewust is van dit feit, en dat er bij aankomende acties geen escalaties van grotere proporties zich voor gaan doen. Anders heb je de poppen echt aan het dansen, en zijn jullie wettelijk aansprakelijk.

Ik stel dit heel hard op, maar ik schrik nogal over de amateuristische manier van handelen op dit front.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
@Karper,

Hoe rot ook, er zijn heel veel die dit verhaal kunnen houden (waaronder diezelfde raddraaiers) om zonder lang te wachten alsnog het abo af te sluiten.

Vodafone pakt het niet slim aan m.b.t. de rijen, ik kan me voorstellen dat men zo'n mafkees maar helpt om ervan af te zijn. Die mensen moeten daar nog vaker staan, ook als er geen beveiliging/politie is.

Edit
Ik begrijp dat Emmeloord veel beter gaat. Mensen zijn onderling al genummerd met een stift en indien het nummer niet klopt, komt men niet binnen. Gelijk de voordringers opgelost.
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@Karper77
Ik snap je boosheid en zou zelf waarschijnlijk niet minder furieus zijn. Aan de andere kant snap ik wel dat VF erg terughoudend is om op jouw voorstel in te gaan. Het risico is té groot dat er vervolgens hele legerstammen bij VF aankloppen. N.B. Hoewel VF er natuurlijk voor zou kunnen kiezen om zonder verdere ruchtbaarheid op jouw voorstel in te gaan... hoeft niemand anders te weten.

Het beeld dat wél bij mij is ontstaan (ik was er zelf gelukkig niet bij):
- Je maakt mij niet wijs dat alle raddraaiers door de politie verwijderd zijn. Oftewel: er zullen er zeker zijn geweest die 't uiteindelijk ook is gelukt om met voordringen hun slag te slaan bij VF ten koste van anderen.
- VF merkt deels terecht op dat zij niet verantwoordelijk is voor het gedrag van anderen. Klopt helemaal!
Ik kan mij alleen ook niet aan de indruk onttrekken dat dit vanuit VF cq. het betreffende filiaal gewoon 'bagger' is georganiseerd en men een enorme naïviteit aan de dag heeft gelegd. Door de zaak beter te organiseren (hadden we in Utrecht en Maarssen niet al genoeg gezien?) had dit volgens mij zonder meer voorkomen kunnen worden. Ik ben zelf vorige week in Den Haag geweest en daar had niemand ook maar hoeven probéren voor te dringen, want die zou direct verwijderd zijn door de beveiliging (die daar dus wél aanwezig was). VF kan zichzelf dus ook absoluut NIET vrijpleiten van deze chaos.

Misschien een tip voor VF om de teleurgestelde klanten tegemoet te komen: doe deze dag gewoon op korte termijn (komende weken) een keer over, maar dan wél goed georganiseerd!
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
@WickedGame

Ach het gelukkig niet zo dat er vanuit hier en andere topics prima oplossingen zijn aangeboden om het geheel in goede banen te kunnen leiden.

Zo ook deze reactie op Tweakers.
Vanochtend om 05:00 in Emmeloord aangekomen en was de 27ste, iemand die bij volgens mij bij vodafone werkt(maar niet in die Zaak, hij was er prive om ook mee te kunnen doen aan de actie) is begonnen met iedereen te "nummeren" dus door zijn aanzet is het geheel goed verlopen in Emmeloord.
Bij aankomst van het winkelpersoneel is hij gelijk in overleg gegaan met het personeel om te zeggen dat bijna iedereen die toen aanwezig was reeds "genummerd" was en of dit geen goed idee was om dat door te trekken.
Dat vonden ze blijkbaar een goed idee en toen zijn gelijk de hekken neergezet en iedereen zo'n beetje op nummer tussen de rijen neergezet. En zodoende is het allemaal ordelijk verlopen.
Alleen jammer dat bij de eerste 10 personen de iPhone 32gig en de 64gig reeds niet meer beschikbaar waren en ff later ook de S4 zwart niet meer.
Voor de rest een dikke pluim, maar dit komt mede door één bepaald iemand en weet niet hoe het gegaan zou zijn als het allemaal door het personeel opgelost zou zijn.

Dus toon initiatief als je er redelijk vroeg bij bent, met een stift in je hand en doe er je voordeel mee.

Dat er dus een extern iemand (al dan niet van Vodafone maar privé daar aanwezig is niet helemaal duidelijk) er voor zorgt dat alles in goede banen loopt door iets simpels als een stift en nummertjes op handen schrijven het oplost terwijl er vanuit de medewerkers/Vodafone niks concreets op dit gebied is geregeld blijft erg slordig.
bennielenny

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog iemand een status update of zijn de rijen nog te lang voor vandaag?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
bennielenny schreef:
Nog iemand een status update of zijn de rijen nog te lang voor vandaag?
De rijen blijven vandaag sowieso gesloten. Vanaf vrijdagmorgen weer kans,...
Erik2303

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Stevie,

Heb van jou en Bas nog geen reactie gehad op mijn berichten, wacht op je reactie. Als dat kan via privebericht.

grt Erik
bennielenny

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Stevie

Jammer. het succes iets onderschat door Vodafone?
onbekend123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jammer dat men steeds op het personeel loopt te vitten. Die mensen doen ook gewoon hun werk. Daarbij zijn de voorwaarden duidelijk bekend gemaakt lijkt mij.

Denk anders eens na de medewerkers zich voelen met alle chaos om hun heen.

Je kunt als gezond mens vooraf al bedenken dat er chaos onstaat bij zon actie en je kiest er zelf voor om in de rij te gaan staan.

Neem aan dat men gelezen heeft hoe het in maarssen is gelopen.
Erik2303

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Bas

Heb op mijn bericht naar jou en Stevie nog geen reactie gehad! Hoop dat je een oplossing voor me hebt. Mijn bericht staat op dit forum en heb ik naar jou en Stevie prive gestuured.

grt Erik
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
bennielenny schreef:
@Stevie

Jammer. het succes iets onderschat door Vodafone?
Nee, maar we sluiten de rijen op het moment dat het zo druk word dat het geen zin meer heeft om mensen te laten komen omdat deze onmogelijk dezelfde dag nog geholpen konden worden.

Bij Capelle en Den Haag sloten de rijen soms om 12:00 uur omdat er dan nog tot 21:00 mensen zouden staan voordat deze geholpen werden.

Nou nu hetzelfde geval.
NatasCm

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pfoeeee wat een drama allemaal inderdaad. Ik woon zelf in Emmeloord en was gister al in de winkel, ik wist niet eens van deze actie af en werd erop gewezen door een medewerker. Vandaag werken tot 1, dus ik dacht ik loop dan wel even langs maar dat is dus heel dom gedacht van mij haha.

Als mensen er echt al voor 6 uur 's ochtends staan dan word het onmogelijk voor mij denk ik. Jammer dat het zo moeilijk verloopt, al blijkt het hier in Emmeloord dan mee te vallen.

Ik ga het zaterdag proberen, maar ik ben bang dat het gewoon verlengen wordt tegen de volle prijs. Vooral omdat ik per se die S4 in het wit wil hebben, en mij werd verteld gister dat ze daar maar 50 van hadden en die moesten verdelen over de 3 dagen..

Respect voor de mensen die nu aan het werk zijn met deze gekte, het lijkt me echt heel onaangenaam! En succes voor de komende twee dagen!
WickedGame

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Toch wil ik wel even hier op inhaken.

Een winkel is ten allertijden verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn werknemers en klanten. Dat medewerkers het nu zwaar te voorduren krijgen heeft meer te maken met het niet hanteren van een duidelijk beleid omtrent het stroomlijnen van de actie. Die verantwoordelijkheid hoe een actie moet verlopen welke scenario's zich kunnen voordoen en hoe je daar op moet inspelen zouden moeten liggen bij de organisatie (VF NL) landelijk.

In de tijd dat ik bij MediaMarkt werkzaam was, waren er nog grootschaligere acties dan dit. De richtlijnen werden vooraf bepaald door de holding, die duidelijk voor elk scenario een script had hoe op te anticiperen. Waarom kan een groot bedrijf als MediaMarkt dit wel, en een grote Telecomprovider dit niet?

Bij dergelijke acties heb je altijd randvoorwaarden waaraan je moet voldoen. Beveiliging is prio! Geen beveiliging is geen waarborging van de veiligheid voor zowel werknemer als klant. Je kan op basis van openbare orde en veiligheid een complete studie loslaten, doe ik nu niet. Maar heb sterk de indruk dat VF zich aardig heeft vergist in de actie, en ten tweede niet leert uit de eerdere acties. En dat laatste is ze best kwalijk te nemen.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
@erik
Machtiging wordt sowieso niet toegestaan, dat staat hier al lang en breed uitgelegd, nog voor je overnachting geboekt was.

Als iedereen voor heel de familie drie-vier abonnementen gaat afsluiten, dan heeft de rest van de rij geen kans op een leuk toestel, plus alleen maar langer wachten. Als er vijf S4's zwart waren, dan was dit na de eerste 2 klanten al uitverkocht. Dat kan toch ook niet?

In Capelle was het gewoon 1 abo per klant, anders werd de tijd niet gehaald.
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@onbekend123
Nee, dat ben ik dus niet met je eens. Dat er nl. bij zo'n actie chaos kan onstaan kan OOK Vodafone van tevoren bedenken, lijkt je niet? Dus de bal helemaal bij de wachtenden neerleggen slaat nergens op... VF heeft hier absoluut een verantwoordelijkheid in! Denk je dat bv. de politie erop zit te wachten om hier mankracht voor in te zetten?
En dat het ook gewoon goed kan is wel bewezen in Capelle, Den Haag en Emmeloord. Maar ja, dáár had VF gezorgd voor beveiliging....
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Erik, ik heb je bericht hier gelezen en ik kan helaas weinig voor je doen. Mijn collega's hebben gehandeld volgens de regels die voor hen opgesteld zijn.

Het is hoe dan ook nooit mogelijk om het abonnement van een ander te verlengen. Ook in geval van machtigingen zijn daarbij te veel fraude-mogelijkheden. Het zelfs met enige regelmaat voor dat huwelijken toch niet zo gelukkig zijn als ze aan de oppervlakte lijken en dat risico kunnen wij niet nemen. Daarom is de regel hierin duidelijk: je kunt, ook met een machtiging, het abonnement van een ander niet verlengen.

Dat mijn collega's in jouw geval geen uitzondering hebben gemaakt op de "1 pp" regel kan ik me ook goed voorstellen. Immers stond er een enorme rij mensen achter je te wachten op een toestel en de sfeer was al grimmig. Enerzijds kan je zeggen dat het niet eerlijk is een kind teleur te stellen maar anderzijds wil je anderen ook niet teleur stellen. En onder de bestaande omstandigheden al helemaal niet. Ik kan wel begrip hebben voor de beslissing van mijn collega's.

Ik zie uiteraard ook dat er op andere plaatsen soms wel meerdere abonnementen zijn aangesloten. Onder andere omstandigheden is een uitzondering soms wel mogelijk. Bijvoorbeeld in Capelle of Den Haag op dag 3 van de actie toen duidelijk was dat er niemand anders in de rij daardoor niets meer kon afsluiten. Meerdere Sim Only abonnementen is natuurlijk ook een ander verhaal dan meerdere abonnementen met een toestel.

Ik hoop dat je hier begrip hebt voor de situatie en begrijpt dat ik in dit geval ook voor jou geen uitzondering kan maken en niet alsnog een toestel apart kan laten leggen. Sorry.
Karper77

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tuurlijk kan iedereen mijn verhaal vertellen. Daarom geef ik ook aan bereid te zijn controle vragen te stellen. Ik zie nog steeds graag een passende oplossing van VF tegemoed. Dit moet toch op te lossen zijn. Het is gewoon erg zuur om er zelf alles aan gedaan te hebbenom tijdig in kampen te zijn en door veiligheidsredenen te moeten afhaken.

Graag een pm om samen een oplossing te zoeken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic