GdL87

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontgrendelings-pin sim netwerk

Afgelopen maand heb ik via de vodafone klantenservice een abonnement aangevraagd voor een Vodafone prepaid toestel. Volgens de klantenservice kon op het vodafone prepaid toestel alleen een vodafone abonnement worden afgesloten, anders was een sim unlockcode nodig tegen betaling.

Netjes een abonnement van vodafone aangevraagd, echter nu vraagt het toestel bij het plaatsen van de zojuist ontvangen SIM kaart: Ontgrendelings PIN SIM netwerk. Wat is de oplossing? Deze heb ik namelijk niet meegeleverd gekregen
7 Reacties 7
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @GdL87

Daarvoor kun je een unlockcode aanvragen. Doe dit even telefonisch en geef aan dat je die nodig hebt omdat je een abonnement hebt afgesloten. Icm een abonnement is het namelijk gratis. Zij kunnen dit dan bij de aanvraag vermelden. Houd je IMEI nummer, e-mail adres, merk en type toestel bij de hand zodat het vlotjes geregeld is 🙂

De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
GdL87
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ondertussen alsweer bijna 1,5 week verder en nog steeds geen steek opgeschoten. Bij het aanvragen van de unlockcode wordt vermeld dat ik toch moet betalen omdat het toestel nog geen jaar oud is. Na telefonisch contact blijkt dat dit toch weer niet zou hoeven omdat ik, zoals u ook aangeeft, een abonnement aanschaf van vodafone en dit dus gratis zou zijn. Ik zou via de website de code aan kunnen vragen. Dit lukte niet dus nogmaals contact gehad via de telefoon waarbij vervolgens weer wordt aangegeven dat ik toch zou moeten betalen.

Ik ben ondertussen het spoor helemaal bijster en nog geen steek verder gekomen en wordt wederom gevraagd volgende week nogmaals contact op te nemen. Vertrouwen in Vodafone is dus ondertussen wel verdwenen... Volgens mij is het geen slecht plan om medewerkers eerst eens allemaal dezelfde regels te leren voor ze achter de telefoon geplaatst worden...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Poe, wat een gedoe! Neem anders even via Sociale media contact op @GdL87 dat zijn mijn directe collega's. Stuur een linkje mee naar dit topic dan weten ze wat er aan de hand is. Ze kunnen handmatig de code voor je opvragen.
GdL87
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al meerdere malen telefonisch contact gehad met de klantenservice van vodafone. Ook omdat het online aanvragen van deze code niet lukte. Zij hebben mij toegezegd dat zij de aanvraag handmtig hebben ingevoerd, maar ik ontvang hier niet eens een bevestiging van dat de aanvrag gedaan is. Hoe weet ik nu dat deze aanvaarg echt loopt en ik binnen een paar dagen de code kan verwachten? Ik heb het gevoel dat ik weer 5 a 10 dagen in de wacht sta voordat ik er achter ga komen dat er weer niks is gebeurd. Er moet toch wel een normale andere oplossing zijn dan via sociale media? Mijn emails worden afgewezen omdat ze niet via Myvodafone zijn verstuurd, echter kan ik via MyVodafone geen emails versturen.

Ik vind jullie klantenbenadering op zn zachts gezegd bijzonder. Laat ik het daar bij laten
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @GdL87 ,
Het klopt dat je van de aanvraag geen bevestiging krijgt (omdat deze handmatig is gedaan). Op het moment dat wij de unlockcode "voorradig" hebben, krijg je deze binnen 5 werkdagen per mail gestuurd. Als we hem moeten opvragen bij de toestelfabrikant, dan zijn we van hen afhankelijk. Je krijgt dan wel een mail met het bericht dat we hem opvragen end at het langer duurt. Had je al gekeken of de mail niet per ongeluk in je ongewenste items is gedirigeerd? Hopelijk ontvang je snel de code zodat je ermee aan de slag kunt. Groetjes,
spinool_007

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben nu ondertussen 5 dagen bezig om mijn telefoon te activeren ben op aanwijzing van medewerkers van vodafone overgestapt van prepaid naar abbonnement. Na 4 telefoontjes en ruim 2 uur verder heb ik nog steeds niks, ze adviseerde me om naar de vodafone site te gaan en daar in te loggen en daar zou ik mijn netwerk code kunnen vinden. Maar zou niet weten hoe ik die hier zou kunnen vinden. En nu zit ik nog steeds met een ongeactiveerde abbonement waardoor ik nog niks kan met mijn mobiel buiten de wifi. Word van het kastje naar de muur gestuurd.Wij hebben 4 abbonnementen bij jullie maar niet lang MEER. AKTIE AKTIE







Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @spinool_007,

Welkom op het Vodafone Forum!

Ik heb jouw topic samengevoegd met een ander topic hierover. Veel vragen zijn al eerder gesteld en op te zoeken via de zoekfunctie ;).

Gaat het met de antwoorden in dit topic lukken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic