Granis

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ongewenste telefoontjes van 06-nummer zogenaamd van Bitvavo

De laatste tijd word ik steeds gebeld door een willekeurig 06-nummer. Als ik terugbel, zegt de persoon aan de andere kant dat hij of zij mij niet heeft gebeld. Wanneer ik opneem, krijg ik een bandje te horen dat beweert van Bitvavo te zijn. Als ik dan blijf wachten en een medewerker aan de lijn krijg, en hen vraag of ze niks beters te doen hebben dan mensen oplichten, verbreken ze de verbinding. Wat kan ik hiertegen doen? Zijn er anderen die dit probleem ervaren?

5 Reacties 5
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 24Posts
  • 10Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Granis en welkom op de Vodafone Community!

 

Niets zo lastig als een beller die niet van ophouden weet, vooral vanuit een bedrijf! Er zijn twee oplossingen, door simpelweg het mobiele nummer te blokkeren! Of door er melding van te maken in de MyVodafone App

 

Last van een beller en wil je die blokkeren? Doe dat in deze drie stappen via de MyVodafone app;

 

1. Ga naar 'Service'

2. Onder het kopje 'Alles over service' klik je op 'Telefonische overlast melden'

3. Vul het formulier in

 

Dit doen we voor je

We proberen het nummer van de plager te achterhalen en sturen een eerste waarschuwing per brief of sms. Dit kan alleen bij een Nederlands nummer. Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld het dan opnieuw. We sturen dan een tweede waarschuwing. Als het dan nog niet stopt, zorgen we ervoor dat het nummer wordt geblokkeerd.

 

Let op, We doen ons best om samen de overlast te stoppen. Dat lukt alleen als je binnen 3 weken minimaal 3 keer bent lastiggevallen én als er een (korte) verbinding is
geweest. Bel zelf niet terug! Want dan is overlast niet meer te bewijzen. En maak je geen zorgen, we geven je naam niet door. De plager weet dus niet wie de melding heeft gedaan.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3175Likes

Een hele mooie reactie @Dennis, waarschijnlijk direct knippen en plakken vanuit het Vodafone systeem. Maar je weet ook wel dat dit geen oplossing is. Wat je aangeeft is voor mensen die daadwerkelijk telefonische overlast hebben van iemand, waarvan de TS het nummer heeft, en dan gaan jullie hier achteraan.

Telefoontjes die de TS nu ontvangt zijn vervelende nummers maar daar is niets aan te doen. Jullie blokkeren deze nummers niet want het zijn gewoon 06 nummers die ook in gebruik zijn bij klanten. Behalve als het een nummer is die op de zwarte lijst komt te staan omdat meerdere providers hier last van hebben. Alleen de TS kan het nummer in de telefoon blokkeren en dan zal deze niet meer gebeld worden. Uiteraard zijn de oplichters daar weer te slim af en bellen dan weer met een ander 06 nummer, die ook weer door TS geblokkeerd moet worden in het toestel. Dit spelletje gaat zo een tijdje door en dan is het afgelopen en kan de TS weer opgelucht ademhalen. 

Echt, aan dit soort belletjes is niets te doen. Alleen als klant kan je zorgen dat het stopt door direct op te hangen, ZEKER NIET wachten tot je iemand aan de lijn krijgt, en het nummer blokkeren in je toestel als je deze niet kent. Het liefst gewoon niet opnemen als je het nummer niet eens herkent. Alleen dit zijn de beste mogelijkheden. Oh ja, waarom niet wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt? Dan weten ze zeker dat het nummer bestaat en kunnen ze je nog langer lastig vallen. 

Succes in ieder geval @Granis en geloof me, na een tijdje is het echt klaar, dan is voor hun de lol er ook van af. 

Granis
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Dennis,

 

Bedankt voor je reactie. Wat @Energieboy zegt, klopt helemaal. Zoals je wellicht kunt zien, ben ik een zakelijke klant. Dit betekent dat het voor mij lastig is om onbekende nummers niet terug te bellen, aangezien het ook potentiële klanten kunnen zijn die iets bij mij willen afnemen. Het advies om niet terug te bellen is daarom in mijn geval minder praktisch.

 

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik de reactie van jou ook wat weinig inhoudelijk vind en het komt ook op mij over als simpel knip- en plakwerk. Voor mijn situatie als zakelijke klant is er misschien meer maatwerk nodig. Ik begrijp dat jullie je best doen om dergelijke overlast te stoppen en waardeer dat. Als er specifieke stappen zijn die ik als zakelijke klant kan ondernemen om dit probleem op te lossen, hoor ik dat graag.

 

Alvast bedankt voor de verdere hulp!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3175Likes

Voor een zakelijk account, want ik kan natuurlijk niet zien of je zakelijk bent of particulier (ik ben niet werkzaam bij Vodafone), kan je het best contact opnemen met Vodafone Zakelijk. Dit is namelijk een particulieren community en voor echt zakelijke vragen kan je beter contact opnemen met de zakelijke klantenservice. Wie weet dat die wel iets voor je kunnen doen, dan weet ik dan ook weer niet. 

Granis
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee snap ik, dat had ik eigenlijk ook aan Dennis gericht. Ik begrijp de verwarring overigens wel nu ik het teruglees. 

 

En mijn excuus, ik ben dan per ongeluk op deze community beland zonder door te hebben dat dit voor particulieren was. 

 

Bedankt voor de tip! Ik ga eens naar Vodafone Zakelijk bellen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic