ColinC

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongevraagde SMS diensten

Ook ik kreeg drie dure diensten in mijn SMS terwijl ik aan het werk was.. Direct uitgeschreven via Payinfo.



Vodafone webcare insinueert dat ik het zelf heb gedaan, maar alle 3 zijn op exact hetzelfde tijdstip afgesloten en ik was op dat moment echt aan het werkt.
topglambabes.com
Abonnement - gestopt09-12-2018 19:39
€ 4,50Details
topglambabes.com
Abonnement - gestopt09-12-2018 19:39
€ 4,50Details
BestVIPGames
Abonnement - gestopt09-12-2018 19:39
€ 7,50

Hoe moet ik hiermee om gaan? Want het feit dat Vodafone me nu al ongelijk geeft is best wel.. bizar.
42 Reacties 42
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
cbo wrote:
Hier hetzelfde geval.
Ik heb nergens op geklikt, maar er wordt wel een bedrag in rekening gebracht.

Vodafone is niet hulpvaardig en werkt blijkbaar actief mee aan dit soort oplichterij.

Jammer dat je er zo over denkt!
Vofadone is altijd hulpvaardig, zeker met dit soort dingen.
Je kan ze altijd contacten, zoals ik hier boven al beschreef, en misschien willen ze wel een coulance regeling treffen. Maar ja, het is en blijft coulance werk. Verder kan ik er niet op ingaan want ik weet niet hoe de regels zijn bij Vodafone en ook niet met apps die goedgekeurd zijn door Google en/of Apple.
grayfoxhound

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Rovisonn wrote:
Ik ontving zojuist tijdens het browsen op het internet ook dezelfde sms over een abonnement bij Topglambames. Na het doorlezen van de sms schrok ik ook.

Toen ik terug in de internetbrowser op mijn telefoon keek zag ik dat de website van deze aanbieder uit het niets op de achtergrond in een nieuw tabblad was geopend. Ik ben er 100% zeker van dat ik nergens op geklikt heb en dat de pagina is geopend via een popup. Sterker nog,

Nu ben ik zeker geen digibeet als het om technologie en smartphones aankomt en kan ik je 100% verzekeren dat ik nergens op heb geklikt en niks, maar dan ook echt NIKS heb ingevuld. Sterker nog, de pagina is vanuit een popup stilletjes op de achtergrond in een nieuw tabblad geopend en geen milliseconde in mijn beeld geweest.

De suggestie die Vodafone wekt door jou te vertellen dat je zelf ergens wat ingevuld moet hebben is dan ook uitermate incorrect! Vanuit een consumentenbescherming perspectief vind ik dit overigens een zeer, maar dan ook echt zeer kwalijke zaak.

Daarbij mag Samsung naar mijn idee ook eens de veiligheid van hun internetbrowser eens nader bekijken. Dat je telefoonnummer zomaar naar binnen wordt gehengeld via het openen van een webpagina is natuurlijk ook schandalig.. 😕




Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven, zojuist een sms gekregen van Vodafone ook. Wat blijkt: ik heb 4 abonnement diensten actief! Sinds 27-12 al, iedere week. Ook bij Topglambabes, maar aangezien ik niet op vrouwen val zou ik dit natuurlijk sowieso al nooit zelf aanklikken.... Natuurlijk nu meteen allemaal stop gezet en een blokkade erop gezet.

Ik ben ook geen digibeet en weet ook zeker dat het op deze manier is gegaan door middel van pop-ups op de achtergrond, helaas. Nu zit ik er wel tegenop om Vodafone te bellen (met name door mijn gebrek aan tijd in mijn 40 urige werkweek) om een lang telefoongesprek te voeren om te bewijzen dat ik het niet zelf heb aangevraagd. Kan dat ook via het forum? Indien dat niet kan zal ik uiteraard wel een telefoontje moeten plegen.

Nogal naar dat er bij de 1e keer geen sms uit is gegaan van Vodafone (ik snap dat het allemaal geautomatiseerd is hoor), dan had de schade "hooguit" 4,50 geweest. 😞
Raymon73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond , hier net ook afgemeld en gelijk alles geblokkeerd , ik had blijkbaar ook een abonnement bij topglambabes vanaf 31 december om 12:36 . Heb dit ook gelijk gemeld als misbruik bij Vodafone . Nu kijken. Of ze mij ook coulance geven van 4,50 . Blijkbaar is topglambabes erg bekend bij Vodafone .waarom blokkeren ze deze oplichters/hackers niet . En worden er nu veel abonnement houders er mee geconfronteerd. Gewoon triest dit . Nu gelijk bij mijn hele gezin 3 x Vodafone abbo sms diensten geblokkeerd . Voordat er hoge rekening worden afgeschreven.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi grayfoxhound
Ik raad je aan om alsnog een onderzoek te laten plaatsen via: https://t.co/s7zmanwaTi
Hierdoor hoef je niet te bellen 🙂
Via het forum kan ik helaas niet in de systemen wegens privacy redenen.
grayfoxhound

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:
Hoi grayfoxhound
Ik raad je aan om alsnog een onderzoek te laten plaatsen via: https://t.co/s7zmanwaTiHierdoor hoef je niet te bellen 🙂
Via het forum kan ik helaas niet in de systemen wegens privacy redenen.


Bedankt Steven, ik heb net contact gehad met een vriendelijke medewerker van Vodafone, die herkende het probleem maar verwees mij wel naar het onderzoeks formulier. Hij heeft wel een notitie gemaakt van ons gesprek in het logsysteem daar.

Nu maar afwachten. 5 x 4,50 euro vindt ik nogal zuur geld 😞
grayfoxhound

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:
Kan ik mij heel goed voorstellen grayfoxhound
Het is inderdaad zonde! daarom adviseer ik ook iedereen dit te blokkeren, als je niet van smsdiensten gebruik wilt maken.



Nou toevallig kreeg ik vandaag een sms van Vodafone dat het onderzoek afgerond is, met enkel het advies om de dienst stop te zetten via Payinfo. Dit is natuurlijk allang gebeurt en betekent ik er alweer achteraan kan bellen. Want ik heb geen optie om op het onderzoek te reageren.

😞
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi grayfoxhound
Het is inderdaad heel veel geld en zonde! Dit is ook de reden dat ik iedereen adviseer om dit te blokkeren. Zodat er geen onnodige kosten kunnen ontstaan.
grayfoxhound

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Juist, maar nu nog de kosten zien te verhalen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Staat er verder niet in dat er kosten gecrediteerd worden of niet? Ik raad je aan om ons hierover een berichtje te sturen via Facebook of Twitter. Mag natuurlijk ook via de chat. Dan kijken we het onderzoek voor je na.
grayfoxhound

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik krijg enkel dit:



In mijn profiel op vodafone staat enkel dat het afgrhandeld is en dat ik niet meer kan reageren.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je ook niet een e-mail gekregen met de oplossing hierin grayfoxhound?
Jappie12544

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Staat er verder niet in dat er kosten gecrediteerd worden of niet? Ik raad je aan om ons hierover een berichtje te sturen via Facebook of Twitter. Mag natuurlijk ook via de chat. Dan kijken we het onderzoek voor je na.

Via Facebook en Twitter kan er niets voor je gedaan worden; Je wordt verwezen naar de 'service-pagina' op My Vodafone.

Het volgende probleem; ik heb netjes een klacht ingediend op My Vodafone maar heb na 13 (!) dagen nog geen reactie. Dat is bepaald niet Vodafone-waardig. Ik ben juist Vodafone-klant vanwege de goede dienst-verlening.

Mensen hoeven overigens niet bang te zijn voor kosten; er geldt een omgekeerde bewijsplicht bij abonnementsdiensten boven €1.50

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Jappie12544 het klopt inderdaad dat je doorverwezen wordt naar de bovenstaande pagina's. Dit is omdat wij het niet mogen crediteren zonder dat er een onderzoek is geweest.
AngelaZ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook zo'n sms gehad en heb het Vandaag gezien. En gelijk afgemeld en geblokkeerd. Er is al 4x 4.50 van mijn telefoonrekening af gegaan. Ik heb heb ook gemeld bij Vodafone
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
Hoi AngelaZ
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Goed dat je er ook gelijk een melding van hebt gemaakt bij Vodafone.
Hoop dat ze het met coulance terug willen storten, maar even afwachten.
Bedankt voor het melden in ieder geval en nog een fijne dag... brr, wel erg koud, maar toch 🙂
Jappie12544

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na 17 dagen heb ik eindelijk een reactie gekregen van de Vodafone klantenservice. Hoewel de kosten van het abonnement gecrediteerd zijn, ben ik des duivels. Wat een godvergeten, eersteklas hufterige reactie van die klantenservice. Arrogantie ten top!
Pff, ik ben m'n ei kwijt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
Hoi Jappie12544
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je ei mag je hier altijd kwijt, geen enkel probleem.
Want als jij het niet laat weten dan weet Vodafone het ook niet en kunnen ze niet van hun eigen fouten leren., denk ik dan maar. Dus het is goed dat je hier laat weten dat je wel tevreden bent dat je je geld terug krijgt maar dat de afhandeling, de reactie of ze dit willen regelen, niet echt lekker bij je over komt. Best jammer natuurlijk!

In ieder geval bedankt voor het melden en nu even afkoelen in de sneeuw, of ligt er bij jou geen sneeuw?
klantje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb hetzelfde probleem gehad Vodafone vergoed mijn kosten uit soort van coulance en schuiven de verantwoordelijkheid op mij af. Onderstaande klacht heb ik naar Vodafone gestuurd.

Opmerking : Geachte heer/mevrouw,

Graag beklaag ik mij in deze mail over het volgende.

Recent kreeg ik van Vodafone een SMS dat ik mij zou hebben aangemeld voor een internetdienst waarvan de kosten 4.50 euro per week . Ik heb mij voor deze betreffende dienst nooit aangemeld.
Gelijk heb ik deze dienst stopgezet en ook de mogelijkheid om via mijn abonnement betaalde diensten in rekening te brengen stop gezet.

Hierna heb ik mij hierover bij Vodafone beklaagd omdat ik het onterecht vond kosten te moeten betalen voor een dienst waarvoor ik mij nooit heb aangemeld. Van Vodafone kreeg ik de reactie dat ik als klant verantwoordelijk ben voor de kosten van mijn abonnement maar dat er toch een uitzondering zou worden gemaakt en ik de kosten vergoed zou krijgen. Natuurlijk mooi dat ik de kosten vergoed krijg maar het stuit mij tegen de borst dat Vodafone zegt dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is.

Vodafone heeft als aanbieder van de mogelijkheid tot het laten aanmelden van betaalde diensten ook een verantwoordelijkheid om te voorkomen dat er misbruik van wordt gemaakt. Ik heb mij nooit aangemeld voor een dienst blijkbaar is het dus dermate makkelijk om mij kosten in rekening te laten brengen zonder mijn toestemming. Nergens ben ik akkoord gegaan, ik kreeg uit het niets een SMS dat ik mij hiervoor zou hebben aangemeld. Vodafone doet op deze manier tekort aan haar eigen verantwoordelijkheid omdat er misbruik van de mogelijkheid tot het in rekening brengen van deze kosten door de betreffende internetdienst gemaakt is ten kosten van mij. Vodafone biedt de mogelijkheid om op deze manier kosten in rekening te brengen en Vodafone moet hier dan ook (deels) haar verantwoordelijkheid in nemen. Dat doe je niet alleen door de kosten te vergoeden maar ook door te erkennen dat Vodafone hier een verantwoordelijkheid is als ik kosten in rekening krijg voor een dienst waarvoor ik mij nooit heb aangemeld.

Het mag gezegd worden dat ondanks dat ik blij ben dat ik de kosten niet hoef te betalen in erg teleurgesteld ben ik het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel bij Vodafone.

Met vriendelijke groet,
klantje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vodafone blijft hameren op mijn eigen verantwoordelijkheid. Mij zijn ze kwijt als klant, heb een nieuw abonnement ergens anders afgesloten. Bye bye Vodafone!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes
klantje wrote:
Vodafone blijft hameren op mijn eigen verantwoordelijkheid. Mij zijn ze kwijt als klant, heb een nieuw abonnement ergens anders afgesloten. Bye bye Vodafone!

Jammer dat je nu weg bent gegaan bij Vodafone (snap de reden wel).
Wil je wel veel plezier wensen bij je nieuwe provider!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic