TonyR

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongeldige annulering abonnement aanvraag door Vodafone ordernummer 226150142

Beste moderators/ Vodafone medewerkers,

Graag uw aandacht voor het volgende.

Op 2 april jl. sloot ik via internet, met een friends and family code,
een 2 jarig Vodafone Red F abonnement af icm de Samsung S6 en draadloze charger twv 79 euro.

Op 3 april heb ik een email ontvangen waarin de orderbevestiging 226150142 vemeld word,
waarin tevens vermeld wordt dat, omdat ik voor nummerbehoud heb gekozen, het iets langer kan duren.

Op 7 april wederom een email waarin staat dat de promoties zijn verbeterd welke zijn
-1GB extra data
-3 euro extra korting per maand
-6 maanden Napster
En dat mijn bestelling aangepast zou worden naar deze verbeterde promotie
en dat ik als pre order klant het accesoirepakket twv 79 euro
inclusief wireless charger en cover cadeau mag ontvangen.

Op 8 april ontving ik een sms waarin staat dat Vodafone de aanvraag heeft ontvangen voor behoud van mijn
huidige nummer met overstapdatum 4 mei.

Tot zover geen rariteiten.

Aangezien ik 17 april nog geen bericht had mogen ontvangen van Vodafone betreffende mijn nummerbehoud aanvraag, toch even contact opgezocht met Hi, mijn huidige provider.
Deze wist mij te vertellen dat de aanvraag was afgekeurd maar dat als Vodafone de aanvraag nog een keer
zou indienen, met juiste datum of iets in die trant, dat er verder geen obstakels zouden zijn inzake het nummerbehoud.

Hoewel ik het opmerkelijk vond dat ik hier nog steeds niet door Vodafone over was geinformeerd besloot ik toch
het nog een paar werkdagen de tijd te geven.

Op 22 april besloten dat het toch tijd werd zelf maar contact op te nemen met Vodafone klantenservice.
De vriendelijke dame van de klantenservice had tijdens ons gesprek contact gehad met de afdeling nummerbehoud en na hun onderhoud kon zij mij verzekeren dat het goed zou gaan komen.
Ik ben doorverwezen naar een andere afdeling van de Vodafone klantenservice omdat ik nog een vraag had,
en zelfs nog tijdens dit gesprek ontving ik een sms waarin staat;
Vodafone info: 000 heeft uw aanvraag voor behoud van nummer 31654****** goedgekeurd.
Uw overstap naar Vodafone vind plaats op maandag 11 mei 2015.

Op 4 mei nog steeds geen bericht van Vodafone dus wederom contact met de klantenservice.
Deze dame zou een interne memo sturen naar de afdeling nummerbehoud.

Omdat ik al aanvoelde dat het weleens niet goed zou kunnen gaan komen,
6 mei werderom contact opgezocht met de klantenservice.
De meneer die mij hielp zei, terwijl die in de gegevens aan het kijken was, dat er iets niet helemaal goed
aan het gaan was...
Nadat ik in de wacht was gezet en deze meneer telefonisch contact
met de afdeling nummerbehoud heeft gehad, wist deze meneer mij te vertellen,
omdat het een back order was, ik het toestel donderdag, vrijdag of zaterdag op mijn thuisadres zou mogen ontvangen.

7 mei weer telefonisch contact opgezocht met de klantenservice om de status van mijn bestelling te checken.
Deze mevrouw die mij bevestigde dat het inderdaad een back order betrof waarop ik vroeg wat dat nou precies
bij Vodafone inhoud.
Blijkbaar moet er een IMEI code aan een abonnement gekoppeld worden. Klinkt logisch.
Maar toen ik vroeg hoe vaak er telefoons geleverd worden aan Vodafone, en zei mij antwoordde; 2x per week,
kunt u begrijpen dat mijn daaruit voortvloeiende vraag was,
waarom is dat dan al niet veel eerder gebeurd aangezien 22 april de goedkeuring voor mijn nummerbehoud al was gegeven. Daar kon deze mevrouw mij geen antwoord op geven maar zij kon wel zien dat de nummer behoud aanvraag onder voorbehoud staat. Zij wist mij wel te verzekeren dat het niet nog maanden zou gaan duren voordat ik mijn telefoon zou ontvangen.......

En dan tot slot, vandaag
8 mei
Ik krijg een email van Vodafone waarin staat;

Beste meneer,
Met deze email bevestigen we dat je bestelling met ordernummer 226150142 is geannuleerd.
dit kan verschillende redenen;
1. Je hebt hier zelf een verzoek voor ingediend
2. Wij hebben geen reacties ontvangen op de emails en je ook telefonisch niet kunnen bereiken.

Ik denk dat duidelijk moge dat ik
1 Geen verzoek voor annulering heb gedaan gezien de bovenstaande moeite wat ik juist WEL heb gedaan
2 Ik sinds mijn bestelling nog geen 1 keer persoonlijk door Vodafone ben benaderd en alles van mij af komt.

Ook staat in deze email dat indien er sprake is van een misverstand ik natuurlijk contact op kan nemen met 1 van onze medewerkers op 0800020043

Ik natuurlijk bellen.

Deze meneer vertelde mij dat hij niet kon zien waar het aan lag maar dat het probleem wel bij Vodafone ligt(!).
Ook vertelde deze meneer mij dat hij mij niet verder kon helpen en dat ik opnieuw of via internet of via de vodafone winkel het door mij gewenste abonnement zou moeten gaan afsluiten.
Wat deze meneer wel voor mij kon doen is omdat ik een nieuw abonnement zou moeten gaan afsluiten,
mij via de email een nieuwe friends and family code zou gaan toesturen, omdat de oude code gekoppeld is
aan ordernummer 226150142 en ik deze code niet nog een keer zou kunnen gebruiken.
Ik stemde hier positief mee in maar tot op heden, geen email met een nieuwe code............

Vanavond in Zeist naar de Vodafone winkel geweest waar ik in welgeteld 5 minuten weer buiten stond
met de mededeling dat ze het betreurden en zoiets nog nooit mee hebben gemaakt maar ze
verder niks voor mij kunnen betekenen omdat het een friends and family code aanvraag is, dus online.

Ik denk dat ik u niet hoef te vertellen hoe ik me op dit moment voel maar ik druk me zacht uit
als ik zeg dat dit werkelijk schandalig is.
Zo hoort een bedrijf als Vodafone, maar werkelijk ook geen enkel bedrijf met haar klanten om te gaan.
Ik heb er werkelijk alles aan gedaan om het abonnement doorgang te kunnen laten vinden.
en dan vandaag afgedaan worden met dat ik maar een nieuwe aanvraag moet indienen.

Ik denk dat als ik zou vragen u zich zou voelen als u in mijn schoenen stond,
een antwoord overbodig zou zijn.

En opmerkelijk is ook dat ik juist bij Hi weg wil vanwege de klantenservice.
Maar Vodafone laat helaas nu aan mij zien, en aan een ieder die dit leest,
dat klantenbinding niet haar sterkste kant is door deze rare gang van zaken,
dat moge in dit geval duidelijk zijn.

Kan iemand hier mij uitleggen wat er nou fout gaat en mij eventueel helpen aub.

Bijzonder benieuwd naar uw reactie,

Mvg

Tony




11 Reacties 11
Anonymous
Niet van toepassing
Hey TonyR,

Jeetje wat een gedoe!!
De collega's vanuit de winkel hebben gelijk. Friends and family tarief gaat inderdaad via online.
Wat er precies fout gaat durf ik je niet te zeggen omdat vanuit hier ik niks voor je na kan kijken ivm privacy gevoelige gegevens. Hiervoor dien je inderdaad contact op te nemen met de klantenservice. De bestelling dien je idd online ook weer te plaatsen ????

Groetjes stevied86

TonyR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie

Contact met de klantenservice...
De klantenservice vertelde mij dat de fout bij Vodafone ligt maar dat ze verder niks kunnen doen voor me.
En dat de winkel medewerkers niks hieraan kunnen doen betwist ik niet.

Ik wil eigenlijk niet afgedaan worden met dat ik nieuwe nieuwe aanvraag moet indienen.
Wat gaat inhouden dat ik weer een maand moet wachten vanwege het nummerbehoud.
En dat ik dus geen recht meer heb op de toenmalige promoties.
En ben ik totaal niet nalatig geweest in dit geheel
en heb zelf 5 keer met de klantenservice contact opgenomen.

Dus is het gek dat ik nu iets vanuit Vodafone mag verwachten?

Mvg Tony


TonyR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als aller eerst bedankt voor voor jullie reacties mij te helpen.

Maar het houdt nog niet op..
Vandaag afgesloten door provider Hi, vanwege de datum van 11 mei die vodafone heeft opgegeven als ingangsdatum van mijn abonnement.
Als mensen mij proberen te bellen krijgen ze een vodafone voicemail.
Natuurljk heb ik contact opgenomen met de vodafoen klanten service. deze Mevrouw vertelde mij dat de abonnement annulering afgerond gaat worden. wat inhoud dat ik nu een prepaid kaart ga ( met mijn huidige nummer) krijgen van vodafone, binnen 5 tot 10 werkdagen na afronding.
Ik heb helemaal niet om een prepaid kaart gevraagd. En ook niet dat ik afgesloten zou worden.
Ik heb gevraagd om een abonnement.
Deze zou afgekeurd zijn of omdat Vodafone mij niet heeft kunnen bereiken(Vodafone heeft mij nog geen 1 keer persoonlijk benaderd)
Of omdat ik de bestelling zelf geannuleerd zou hebben, lijkt mij overbodig te melden dat dit niet het geval.

Maar bijkomend probleem is nu dus wel dat ik sinds vandaag zo wel prive als zakelijk niet meer te bereiken ben.
En ook leuk, mijn vrouw is 40 weken zwanger en kan elk moment gaan bevallen.

Ik verzoek vodafone (of iemand van dit forum) contact op te nemen met, of met mij met iemand in contact te brengen, om dit probleem spoedig op te lossen.

tony_remkes@hotmail.com


TonyR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat vooraf ging aan dit probleem: http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Ongeldige-annulering-abonnement-aanvraag-door-Vodafone/td-p...

Alsof dit niet genoeg is..

Vandaag afgesloten door provider Hi. Als mensen mij proberen te bellen krijgen ze een vodafone voicemail. Wat in zou houden dat ik klant ben van vodafone terwijl ik in de e-mail van afgelopen vrijdag lees dat mijn hele aanvraag geannuleerd is!!! Daarbij raadde een ieder van vodafone mij aan opniieuw een aanvraag in te dienen bij vodafone omdat er simpel weg niemand ook maar iets voor me kan betekenen.

Natuurljk heb ik zojuist contact opgenomen met de vodafone klanten service ( met de telefoon van iemand anders uitteraard). De beste Mevrouw vertelde mij dat de abonnement annulering afgerond gaat worden. Wat inhoud dat ik nu een prepaid kaart ga krijgen van vodafone ( met mijn huidige nummer), binnen 5 tot 10 werkdagen na afronding.

Leuk verhaal van de klantenservice maar wat moet ik met een prepaid nummer? En kunt u begrijpen dat ik meer het gevoel krijg dat ik met een smoesje word afgewinpeld tijdens zo'n gesprek?
Want daarna heb ik nog maals gebeld met de klantenservice met het hele verhaal. De Man die ik aan de lijn kreeg die wist wel waar de fout lag en zou me doorverbinden met de desbetreffende afdeling. De afdeling die ik aan de lijn kreeg had echter niks met deze problemen te maken en verbond me weer door met de afdeling nummer behoud, en toen werd er opgehangen.

Is er helemaal niemand die me fatsoenlijk kan helpen bij vodafone? Mijn vriendin zit in week 40 van haar zwangerschap en kan mij wanneer de boel echt begint niet bereiken door dit alles.

Werkelijk tenenkrommend wat er hie gebeurd

Kan iemand hier mij helpen?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @TonyR,

Het is echt een enorm vervelend verhaal. Ik begrijp dat je graag geholpen wilt worden. Dit is helaas niet mogelijk via het forum. Andere forumgebruikers moeten jou namelijk kunnen verder helpen. Aangezien we privégegevens nodig hebben is dit nu niet mogelijk. Je kunt ons ook benaderen via Facebook en Twitter. Ik raad je aan om via een van deze media een bericht te sturen. Laat je het even weten als je een bericht hebt gestuurd? Dan geef ik het door aan mijn collega's.
TonyR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Melanie thanks for the message. Gelijk een bericht op de Vodafone Facebook site geplaatst.

Ik blijf hier posten zodat geinteresseerden (forumlezers/medewerkers) die eventueel benieuwd zijn naar deze afloop kunnen meelezen.

Vanochtend wederom de klantenservice gebeld.

Desbetreffende medewerker wist mij te vertellen dat ik nu in het klantenbestand sta met mijn telefoonnummer.
Als oplossing stelde hij voor bij een Vodafone winkel een sim kaart op te halen (hier zou mijn nummer op gezet kunnen worden)
Zijn plan was om dat ook het toestel mijn kant op te gaan sturen alleen moest hij even overleggen hoe dat te doen.

Na zijn overleg toch bericht dat dit niet mogelijk omdat het computersysteem de bestelling heeft geannuleerd.

Op mijn vraag of dit niet manueel zou kunnen restte mij een negatieve reactie...

Mvg Tony Remkes
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@TonyR,

Het is soms inderdaad en oplossing om een simkaart in een Vodafone winkel op te halen. Hierdoor kun je in elk geval wel gebruik maken van het abonnement. Uiteraard mag je hier updates plaatsen als ze er zijn. Ik hoop dat het snel helemaal opgelost is!
TonyR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks Kyra!

Na advies via de Facebook pagina dinsdagavond hulp gevraagd.
Na mijn gegevens door te hebben gestuurd, bericht terug gestuurd gekregen met dat ze kon zien dat de bestelling inderdaad is geannulleerd...
Tevens mededeling dat ze helaas geen oplossing voor me hebben.
Wel word alles intern doorgestuurd en zullen alle mogelijke opties bekeken worden...

Nu vrijdagavond en nog steeds geen bericht vanuit Vodafone
Afgelopen vrijdag en maandag klacht ingediend bij Vodafone feedback, tot op heden...
Geen reactie.

Vandaag maar naar de Vodafone winkel om toch een sim kaart op te halen.
Of ik hier verstandig aan doe weet ik niet want het lijkt eventueel dat ik akkoord ga met de gang van zaken
maar dat zien we op een later tijdstip wel.
Belangrijkste is dat ik weer bereikbaar ben!

Mustafa van de Vodafone winkel Zeist ( echt een top gozer die echt moeite heeft gedaan!)
zag dat ik nu klaarblijkelijk in het systeem sta als klant, dus met klantnummer.
Frapante is dat de oorspronkelijke bestelling geannuleerd is (zie al het bovenstaande)
maar dat 28 april een nieuwe order (is een live order) in het systeem is gezet, welliswaar met een samsung s6, maar niet de voorwaarden waarmee in heb ingestemd tijdens mijn bestelling 3 april.
-minder Gb, duurdere maandkosten, geen napster, geen 3 euro korting en aansluitkosten.

Dus ieder die meeleest met dit verhaal kan wel gaan bedenken dat aangezien mijn abonnement nu geactiveerd is, deze niet met de voorwaarden is waarmee ik mijn bestelling hebt geplaatst,ik dus nog meer problemen met Vodafone kan verwachten in de toekomst.

Dus voorlopig nog geen einde in zicht in deze soap.

Fijn weekend allen!


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
TonyR

Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega's en zij hebben inderdaad een en ander voor je nagekeken en zullen contact opnemen via Facebook zodra er meer informatie bekend is.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi TonyR

Ik heb gehoord dat er inmiddels een oplossing is en dat je het toestel ondertussen in je bezit hebt? 😄
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
TonyR , klopt het dat er inmiddels een oplossing is?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic