paul0704

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ongeidentificeerde abonnementshouder/bezet

Ik ben al weken bezig met het ' ongeidentificeerde abonnementshouder-probleem'.
BB Toestel kan niet bellen/sms' en.  Kan wel bellen naar 1200 en 1233.
Oorzaak blijkt een conflict in het netwerk van Vodafone.
Zet maar eens je gegevensservices (=gegevensverbininding=internet) uit.
Dan kan je wel bellen/sms.
Veel medewerkers van de helpdesk weten geen raad met dit probleem.
Ook al div. oplossingen gehad (o.a. nieuwe simkaart)
Gisteravond had ik een dame (Petra) aan de lijn die zei: ' Dit is een bekend probleem. Ik kan zien dat dit conflict optreed' ' Ik ga het doorgeven aan de technische afdeling. U krijgt SMS als het is opgelost'
Heb je ook dit probleem?  Dan is het advies om door te blijven vragen bij de helpdesk.
 

(18 weergaven) Tags van iedereen:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
paul0704
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag zojuist een sms van vodafone ontvangen dat zij het probleem hebben verholpen.
En het probleem is inderdaad weg.
(hoefde toesten zelfs niet opnieuw op te starten)
😄
 

Bekijk in context

9 Reacties 9
judithbier

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel vreemd, wanneer ik bij me 'verbindingen beheren' 'opties voor mobiel netwerk' bij 'gegevensservices' en 'tijdens roamen' hier alles op 'nee' zet kan ik wel sms'en en bellen maar wanneer ik dit op ja zet kan ik wel weer internetten maar niet bellen? Ik denk dat er dat een fout zit in het netwerk tussen jouw mobiel en het netwerk van vodafone.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Indien het herstarten van je toestel en het wisselen van een SIM-kaart niet helpen is hoogstwaarschijnlijk het volgende aan de hand:

De BB heeft een tweede dataverbinding met het Vodafone netwerk geopend. De eerste dataverbinding blijft echter gewoon op de achtergrond draaien, maar wordt door je toestel niet meer gebruikt.
Aangezien je echter maar 1 abonennement hebt, zal het Vodafone-netwerk je niet herkennen met die 2e verbinding, je hebt immers al een verbinding met Vodafone. Daardoor krijg je de melding "ongeïdentificeerde abonnementhouder".

Door je gegevens door te geven aan de helpdesk kan dit opgelost worden. Zij geven dit door aan de techneuten op de achtergrond, die zijn in staat die eerste verbinding de nek om te draaien.

Wanneer dat gebeurd is zal je een SMSje krijgen, je doet een battery-pul en na de herstart zal je gewoon weer verbinding hebben en de melding zal verdwenen zijn.
 
Mocht zowel de herstart, als de SIM-wissel, als de methode hierboven niet werken, dan lijkt het toch een toestel-probleem te zijn, en zal deze ter reparatie opgestuurd moeten worden.
paul0704
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag zojuist een sms van vodafone ontvangen dat zij het probleem hebben verholpen.
En het probleem is inderdaad weg.
(hoefde toesten zelfs niet opnieuw op te starten)
😄
 
paul0704
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zucht.... nu heeft mijn oudste dochter met haar blackberry hetzelfde probleem...:@
Dat wordt weer klantenservice bellen...
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hallo,

Zouden jullie dit eens willen controleren/proberen?



  • Controleer eerst het sms centrale nummer. Dit moet correct ingevoerd zijn. De optie kun je terugvinden onder "tekstberichten, menutoetts, opties, servicecentrale : +316540881000
  • De optie "Netwerk voor verzending" moet op Circuitgeschakeld staan. Dit kan nagekeken worden door de volgende stappen te doorlopen: tekstberichten, menutoets, opties, netwerk voor verzending, circuitgeschakeld.
Doe vervolgens een battery pull en start het apparaat opnieuw op.

Laat ons weten of dit gewerkt heeft of niet!

paul0704
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee.... dat is het niet... (zie antwoord Senior)
"Indien het herstarten van je toestel en het wisselen van een SIM-kaart niet helpen is hoogstwaarschijnlijk het volgende aan de hand:
De BB heeft een tweede dataverbinding met het Vodafone netwerk geopend. De eerste dataverbinding blijft echter gewoon op de achtergrond draaien, maar wordt door je toestel niet meer gebruikt. Aangezien je echter maar 1 abonennement hebt, zal het Vodafone-netwerk je niet herkennen met die 2e verbinding, je hebt immers al een verbinding met Vodafone. Daardoor krijg je de melding "ongeïdentificeerde abonnementhouder".
Door je gegevens door te geven aan de helpdesk kan dit opgelost worden. Zij geven dit door aan de techneuten op de achtergrond, die zijn in staat die eerste verbinding de nek om te draaien.
Wanneer dat gebeurd is zal je een SMSje krijgen, je doet een battery-pul en na de herstart zal je gewoon weer verbinding hebben en de melding zal verdwenen zijn."
Dit is echt de oorzaak.
Je kan het controleren door je dataverbinding uit te zetten, dan kan je wel bellen/sms'en.
Storing wordt door klantenservice doorgezet naar technisch netwerkbeheer. Duurt 2 tot 4 dagen en dan krijg je sms...
 
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Super! Thanks voor de heads up!

aapie010

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb precies hetzelfde probleem, al zo'n anderhalve week. ik kan niet bellen dan staat er bezet, ik kan niet smsen dan staat er ongeidentificeerde abonnementhouder, en ik kan de klantenservice niet bellen dan krijg ik te horen deze dienst is momenteel niet beschikbaar. batterij eruit halen helpt niet, niets helpt!
ik heb verder geen andere telefoon dus heb ook nog geen melding door kunnen geven, maar ik vind het maar weer schandalig van vodafone. elke keer is er wel weer iets.
morgen maar naar de vodafone winkel en anders stap ik over op een andere provider!
evesm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al  3 weken ergenis, telefoon geeft negen van de tien keer bezet. Internet werkt goed pingen gaat ook goed.
Al 3 keer bij de phonehouse geweest. Ze hebben nu twee keer een Case aangemaakt. Vervolgens SMS alles moet weer goed zijn.
Nee dus. Zo af en toe gaat het wel goed.. Volgens vodafone ligt het aan het netwerk en niet aan de telefoon (BB 8520 Curve prepaid)
Internet aan, uit ,batterypull van alles geprobeert van dit forum, niets helpt.
Als ik de kaart omruil met een kaart uit een ander toestel zonder internet zijn de bel problemen weg. De kaart die uit de BB 8520 komt werkt dan ook goed in een toestel zonder internet mogelijkheden!?!? Het lijkt erop dat de BB problemen heeft met de combinatie bellen en internet. Telefoon geeft alleen bezet en geen ongeindentificeerde............
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic