Famfonteyn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OneNumber blijft staan op wachten

IMG_9604.jpeg

IMG_9605.jpeg

Hoi,

ik ben al een tijdje bezig om OneNumber werkend te krijgen, maar na een aantal telefoontjes met de klantenservice en winkelbezoekjes is het nog niet gelukt.  
Er blijft VF NL wachten staan. 

Hoop dat iemand een oplossing heeft. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @Famfonteyn, goedemiddag en welkom hier!

Ik heb de oplossing voor je! Deze foutmelding is afgelopen week een aantal keren naar voren gekomen op de Community. Het gekke hierbij is dat de oorspronkelijke aanvraag van OneNumber correct is verwerkt, maar de configuratie in de Watch App blijft hangen op 'wachten'. De oplossing hierbij is om OneNumber te verwijderen en opnieuw aan te vragen. Ik heb zojuist OneNumber voor je verwijderd. Wil je de aanvraag nogmaals doorlopen? Start voor de zekerheid je Watch en toestel even opnieuw op alvorens je een nieuwe aanvraag doet voor OneNumber. 

Door het opnieuw aanvragen komt de proefperiode van 3 maanden gratis OneNumber wel te vervallen. Maar er leiden altijd meer wegen naar Rome, dus mocht OneNumber werken bij de nieuwe aanvraag dan zet ik een vergoeding voor je in het systeem van € 15,- zodat je alsnog gebruik maakt van de kortingsperiode, maar dan op een iets andere wijze 🙂 Ik zie je terugkoppeling dan ook graag tegemoet.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @Famfonteyn, goedemiddag en welkom hier!

Ik heb de oplossing voor je! Deze foutmelding is afgelopen week een aantal keren naar voren gekomen op de Community. Het gekke hierbij is dat de oorspronkelijke aanvraag van OneNumber correct is verwerkt, maar de configuratie in de Watch App blijft hangen op 'wachten'. De oplossing hierbij is om OneNumber te verwijderen en opnieuw aan te vragen. Ik heb zojuist OneNumber voor je verwijderd. Wil je de aanvraag nogmaals doorlopen? Start voor de zekerheid je Watch en toestel even opnieuw op alvorens je een nieuwe aanvraag doet voor OneNumber. 

Door het opnieuw aanvragen komt de proefperiode van 3 maanden gratis OneNumber wel te vervallen. Maar er leiden altijd meer wegen naar Rome, dus mocht OneNumber werken bij de nieuwe aanvraag dan zet ik een vergoeding voor je in het systeem van € 15,- zodat je alsnog gebruik maakt van de kortingsperiode, maar dan op een iets andere wijze 🙂 Ik zie je terugkoppeling dan ook graag tegemoet.

Famfonteyn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

Het is gelukt, bedankt voor je snelle reactie.

Zie de vergoeding graag tegemoet 😁.

Dankjewel!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Super fijn om te lezen dat het is gelukt @Famfonteyn. Bij deze heb ik de vergoeding uiteraard ook gelijk in orde gemaakt. Het bedrag wordt verminderd met de eerstvolgende factuur en je ziet de creditfactuur terug in My Vodafone.

robkorver

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Cecilia,

 

Ik heb dit probleem ook al sinds 29-december dat ik de Apple Watch Ultra 2 in gebruik heb genomen. Ik heb de afgelopen week al vijf keer de klantenservice gebeld, 'niemand' kan helpen. In het laatste contact zou er een case worden aangemaakt en dat lijkt niet te zijn gebeurt. Ik heb geen bevestigingsmail hiervan ontvangen en zie het niet terug in mijn account. Ik wilde nu naar een winkel gaan, maar ik lees hier nu in deze post dat het daar ook niet kan worden opgelost en dat @Cecilia het wel kan oplossen 💪🏼.

 

Het OneNumber abonnement heb ik volgens de stappen op de site van Vodafone aangevraagd vanuit de Apple Watch app op de iPhone. De bestelling was succesvol volgens de bevestigingspagina en ook volgens de ontvangen e-mail en sms. Deze ontving ik binnen een minuut van de bestelling. De status stond 24 uur later echter nog op "vf nl  Wachten".

 

Ik heb zelf in de Apple Watch app op mijn iPhone daarna vorige week twee keer het abonnement verwijderd, telefoon en watch uitgezet (in verschillende volgordes), weer aangezet en opnieuw aangemeld bij Vodafone. Dan krijg ik de melding dat ik al een OneNumber abonnement heb en dat ik deze kan downloaden. Er lijkt dan niet veel te gebeuren en de status blijft helaas op "vf nl  Wachten" staan.

 

Mijn iPhone en Apple Watch hebben de meest recente versie van iOS en WatchOS, respectievelijk 17.2.1 en 10.2.

 

Kun jij ook mijn OneNumber abonnement controleren en als nodig is verwijderen, zodat ik het opnieuw kan aanvragen? Ik ontvang daarna ook graag de compensatie van €15 😉 als het is gelukt.

 

Graag je reactie en alvast bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @robkorver, goedemorgen en welkom hier!

Wat een geluk bij een ongeluk dat je dan op dit topic stuit! Ik zie de case terug onder jouw gegevens, maar gezien je berichtje hier heb ik OneNumber laten verwijderen. Deze handeling heeft het in ieder geval bij alle klanten hier op de Community opgelost! Als je jouw toestel en Watch opnieuw opstart alvorens je de nieuwe aanvraag voor OneNumber doet, dan moet deze aanvraag nu wel in één keer goed doorlopen. Laat vooral weten of het is gelukt! Dan zorg ik voor de vergoeding en maak ik een melding in de case dat we het via deze weg hebben kunnen oplossen 🙂

robkorver

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Cecilia,

Helaas gaat er nog iets fout. Na herstarten van iPhone en Apple Watch kan ik inderdaad opnieuw aanmelden voor OneNumber. Ik krijg nu echter een foutmelding Oeps er is iets misgegaan: kan niet worden gecombineerd met een andere dienst, foutcode NE105.

Kun je hier iets mee of aan corrigeren?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

@robkorver Hmm, bijzonder. Vooral ook vanwege de foutmelding die je krijgt te zien, omdat er naast jouw Red Together abonnement geen aanvullende diensten actief staan. Wil je de aanvraag voor de zekerheid nogmaals over 24 uur proberen? Mocht het dan niet lukken, dan deel ik een update in de case wat we tot dusver hebben gedaan, de nieuwe foutmelding + het verzoek om het vanaf dat punt verder te onderzoeken. 

robkorver

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Cecilia, Het lukt helaas nog steeds niet om het abonnement opnieuw te registreren. Ik heb mijn iPhone en Watch uit- en weer aangezet, maar de foutmelding blijft terugkomen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @robkorver, goedemorgen!

Sorry dat je even iets langer op een reactie van mij hebt moeten wachten. Ik heb in de tussentijd even contact gezocht met één van mijn collega's van de technische dienst omtrent deze foutmelding 'NE 105'. Ik kwam deze melding namelijk op de Community ook nog bij een andere klant tegen en de situatie was vergelijkbaar. Bij jullie beide is het eerder wel gelukt om OneNumber te bestellen, maar is de aanvraag daarna verwijderd door een medewerker wegens problemen. Het bijzondere is dat er naast het abonnement van jullie zelf dus ook helemaal niets anders actief staat als aanvullende dienst. Het klinkt dus een beetje alsof er iets in een achterliggend systeem blijft hangen nadat OneNumber eerder is verwijderd. Mijn collega van de technische dienst heeft hier een ticket voor gelogd. Dit is vaak binnen enkele werkdagen opgepakt. Mocht het komende maandag nog niet zijn gelukt om OneNumber te bestellen, wil je mij dan een seintje geven? Dan ga ik het ticket opnieuw laten controleren. 

Robert Kizen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem ook al een aantal weken en heb begrepen dat @Cecilia de oplossing heeft. Hulp zou ik erg waarderen!

robkorver

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Cecilia, dank je voor je uitgebreide antwoord. Ik wacht de vervolg actie even af met de hoop dat het goed komt. Als het mij is gelukt laat ik het weten. 

Robert Kizen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem ook al een aantal weken en heb begrepen dat @Cecilia de oplossing heeft. Hulp zou ik erg waarderen!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

@robkorver Sneller dan verwacht, maar ik kreeg zojuist een terugkoppeling vanuit het ticket dat je OneNumber nu succesvol zou moeten kunnen aanvragen. Wil je dit eens testen?

@Robert Kizen Welk probleem ervaar je precies? Blijft de configuratie in de Watch App bij jou op 'wachten' hangen? 

robkorver

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Cecilia, ik heb het zojuist kunnen proberen,.... het werkt! Ik kon de bestelling uitvoeren, kreeg na 1 minuut per SMS de bevestiging "Het is gelukt" en toen werkte het ook daadwerkelijk 🎉 .

iPhone op vliegtuigmodus gezet en wifi op mijn Apple Watch uitgeschakeld en het 4G icoon was duidelijk zichtbaar.

Bellen en gebeld worden ging prima via mijn Apple Watch. Helemaal blij 😁

Nu het is gelukt, kun je de compensatie van €15 verzorgen?

Enorm veel dank voor je acties 💪

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Fantastisch om te lezen @robkorver. Fijn dat je dit aan mij terugkoppelt en we het via deze weg hebben kunnen oplossen samen. Bij deze heb ik een melding gemaakt in de openstaande case dat deze gesloten kan worden doordat het via de Community is opgelost. Ook heb ik uiteraard de credit van € 15,- in orde gemaakt. Je ziet de creditfactuur terug in My Vodafone en het bedrag wordt verminderd met de eerstvolgende factuur 🙂

robkorver

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heel fijn @Cecilia dat dit inderdaad via de Community door jou kon worden opgepakt en opgelost. Dat is via de klantenservice bijna onmogelijk om uit te voeren. Dank ook voor je snelle reacties en acties! De credit staat inderdaad tussen mijn facturen, dus dat is ook correct door jou uitgevoerd. Heel blij mee. Ga zo door 🥇

Melvin Companje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde verhaal hier... op 30/12 OneNumber geactiveerd, dit is netjes door Vodafone via SMS bevestigd.

Op de iPhone echter geen verandering, blijft zeggen "vf nl / Wachten" ook via "i" de optie "Verwijder vf nl-abonnement" geeft een foutmelding "Niet mogelijk om wijziging mobiel abonnement te voltooien".

Op de Apple Watch staat er onder mobiel netwerk bij abonnement "geen simkaart" en status "geen verbinding"

Geen goed verhaal dus, zeker niet als je ziet dat er zoveel issues zijn. Ook de klantenservice kan er niet veel mee en zeggen maak maar een melding aan in de community... 

Melvin Companje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia kan jij jou oplossing ook eens om mijn nummer loslaten... 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 907Oplossingen
  • 1041Likes

Hi @Melvin Companje, goedemorgen en welkom hier!

Hopelijk krijg je weer wat goede moed door het lezen van dit topic waarbij je ziet dat het voor veel klanten is opgelost. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat bij jou ook de aanvraag van OneNumber correct is verwerkt, maar dat de configuratie in de Watch App dus toch blijft hangen op 'wachten'. De oplossing hierbij is om OneNumber te verwijderen en opnieuw aan te vragen. Ik heb zojuist OneNumber voor je verwijderd. Wil je de aanvraag nogmaals doorlopen? Start voor de zekerheid je Watch en toestel even opnieuw op alvorens je een nieuwe aanvraag doet voor OneNumber. Ik hoor graag van je of het is gelukt 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic