GeertjeV

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OM Customize

Op de een of andere manier heb ik OM Customize op mijn telefoon. Ik begreep dat dit een app is van jullie maar ik heb geen abonnement van jullie en ook niet van Ziggo! Hoe komt deze app op mijn telefoon terecht?

Deze app gebruikt 33% van mijn batterij ondanks dat ik hem heb uitgeschakeld. Ik wil die app kwijt. Hoe doe ik dat?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

OM Customize kun je niet verwijderen. Zodra je de simkaart van ons in het toestel stopt, zal OM Customize op het toestel gezet worden. OM Customize zorgt onder andere voor bellen over WIFI/4G etc.
Dit staat dan ook los van een branded of unbranded toestellen.
Je kunt via apps wel OM Customize uitschakelen. Let er wel op dat bepaalde functies dan niet werken @Energieboy @GeertjeV 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @GeertjeV 
Beetje vreemde vraag, zeker wanneer je geen contract hebt bij Vodafone maar het toestel wel gebruikt. Is deze misschien ooit in gebruik geweest van Vodafone (of iemand met een Vodafone abonnement)? Dan kan het dus een Branded toestel zijn en dan komen er app’s op die van Vodafone zijn. Verwijderen van deze app’s kan je doen via je toestel en bij app’s en daar opzoeken en dan verwijderen. Hoe app’s te verwijderen kan je even via google opzoeken (dat is nogal verschillend per toestel).

Als het goed is ben je er dan van af en heb je er geen last meer van.

GeertjeV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn toestel nieuw gekocht en is dus niet gebrand.

Verwijderen lukt niet op de normale manier. 

Suggesties?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Nieuw met abonnement of los gekocht?

GeertjeV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Los gekocht. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

OM Customize kun je niet verwijderen. Zodra je de simkaart van ons in het toestel stopt, zal OM Customize op het toestel gezet worden. OM Customize zorgt onder andere voor bellen over WIFI/4G etc.
Dit staat dan ook los van een branded of unbranded toestellen.
Je kunt via apps wel OM Customize uitschakelen. Let er wel op dat bepaalde functies dan niet werken @Energieboy @GeertjeV 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Weer wat geleerd en nu onthouden 🙂

GeertjeV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Steven Misschien goed om alles even te lezen, ik heb namelijk GEEN sim van Vodafone! Uitschakelen van de app werkt maar tijdelijk. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Waar heb je het toestel dan gekocht?
Beetje gekke situatie, als je het mij vraagt 

Hij is los gekocht, wel of niet bij Vodafone, en er zit geen Vodafone SIMkaart in? 

GeertjeV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het toestel een half jaar geleden los gekocht bij Bol.com. Er zit een sim in van KPN, er heeft nooit een sim van Vodafone ingezeten. 

Ondertussen vind ik het behoorlijk irritant en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.

 

 

Bovenstaand een screenshot van vandaag. De app is uitgeschakeld en gebruikt wel stroom. Toestel uit en aanzetten helpt niet. En mijn telefoon moet dagelijks aan de lader waar het tot voor een paar weken 1 keer per 3 dagen moest.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Weet je wel dat je nu met Vodafone in gesprek bent? Je hebt een toestel bij bol.com gekocht en er zit een KPN simkaart in. Wat heeft Vodafone hier dan mee te maken?

Ik zou dan toch eens contact opnemen met bol.com of de leverancier die je het toestel heeft toegezonden. Die hebben iets met je toestel gedaan of iets. Is het wel een nieuw toestel en niet eentje die al gebruikt was en terug is gestuurd? Weet je, je kan het irritant vinden maar toch denk ik dat Vodafone hier buiten staan. 

GeertjeV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als je het antwoord niet weet, maak je je er dus op deze manier van af. Stijlvol! Bedankt voor het niet helpen!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
GeertjeV wrote:

Als je het antwoord niet weet, maak je je er dus op deze manier van af. Stijlvol! Bedankt voor het niet helpen!

Ik probeer alleen mee te denken en misschien het idee van mij ook niet goed, er kan van alles zijn. Maar ik laat het verder aan Vodafone over. Misschien dat die je wel kunnen helpen met de gewenste info. Succes! 

Laat even duidelijk zijn, ik ben niet werkzaam bij Vodafone! Ik ben een klant en probeer mee te denken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Indien er alleen een simkaart van KPN in heeft gezeten, vind ik het raar dat je deze app op je toestel staat. Deze app wordt geinstalleerd zodra er een Vodafone simkaart in het toestel wordt gedaan.

Je kunt de app gedwongen stoppen @GeertjeV.

Je kunt aangeven om de cache te legen, gegevens te wissen en de app te stoppen. Het kan zijn dat dit bij jou onder een van de opties zit zoals opslag of batterij. Dit is software afhankelijk.

 

Mocht dat niet werken, zet eens je toestel terug naar fabrieksinstellingen. Maak wel een back-up van het toestel. Zodra het toestel terug gezet is naar fabrieksinstellingen plaats dan alleen de foto's, video's etc. terug. Maar bijvoorbeels niet de apps.

 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Heb je de tips van Steven nog geprobeerd @GeertjeV ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic