Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Nummerweergaven verdwenen na Nokia 7 plus Update

Update: door Expert

Er zijn inmiddels al meerdere topics geopend met de vraag waarom mensen met een Nokia 7 plus opeens geen nummerweergaven kunnen zien van mensen uit hun contacten lijst. Inmiddels is duidelijk dat dit alleen gebeurd bij Vodafone en dat het te maken heeft met de update. Dit is natuurlijk heel erg vervelend , of er nu iets vanuit Vodafone moet gebeuren of dat het ligt aan Nokia, geen idee.

Heb nog even geduld en mochten er veranderingen zijn dan zal ik het zeker hier melden. Uiteraard hou ik ook de andere topics in de gaten en mocht daar iets veranderen of aangegeven worden door klanten dan zal ik het zeker hier melden.

Een netwerkreset zou je ook kunnen forceren, bij sommige werkte het weer:
- toestel staat aan
- haal simkaart (en eventueel batterij) gedurende 5 minuten uit toestel
- neem kopje koffie ( met een gebakje eventueel :yum: )
- alles opnieuw installeren (je simkaart) en herstarten

En bij weer anderen ging het over door de klantenservice te bellen van Vodafone en te vragen om netwerkinstellingen te resetten. Je kan het natuurlijk altijd proberen en heb jij een andere oplossing, laat het weten.
Er zijn inmiddels al meerdere topics geopend met de vraag waarom mensen met een Nokia 7 plus opeens geen nummerweergaven kunnen zien van mensen uit hun contacten lijst. Inmiddels is duidelijk dat dit alleen gebeurd bij Vodafone en dat het te maken heeft met de update. Dit is natuurlijk heel erg vervelend , of er nu iets vanuit Vodafone moet gebeuren of dat het ligt aan Nokia, geen idee.

Heb nog even geduld en mochten er veranderingen zijn dan zal ik het zeker hier melden. Uiteraard hou ik ook de andere topics in de gaten en mocht daar iets veranderen of aangegeven worden door klanten dan zal ik het zeker hier melden.

Een netwerkreset zou je ook kunnen forceren, bij sommige werkte het weer:
- toestel staat aan
- haal simkaart (en eventueel batterij) gedurende 5 minuten uit toestel
- neem kopje koffie ( met een gebakje eventueel :yum: )
- alles opnieuw installeren (je simkaart) en herstarten

En bij weer anderen ging het over door de klantenservice te bellen van Vodafone en te vragen om netwerkinstellingen te resetten. Je kan het natuurlijk altijd proberen en heb jij een andere oplossing, laat het weten.
36 Reacties 36
Jeroenvandijk74

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nevermind. Was alleen de eerste call...
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Inderdaad het is verre van een goede oplossing maar 4G uitzetten werkt. Voorlopig zien wij iig weer wie er belt 🙂
Jeroenvandijk74

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Overal wifi, dus 3G maakt me niet heel veel uit. Lijkt me overigens sterk dat Nokia VoLTE uitzet, lijkt me meer iets voor Vodafone...
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Bovenstaande is afkomstig van een Vodafone moderator.
Dan mag je er vanuit gaan dat de informatie klopt :grin:
Jeroenvandijk74

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Laten we het hopen...
ErwindeW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de reboot deed hij het 1x bij mij. Maar dan zelfs alleen een nummerweergave.
Iemand ondertussen al een andere status update?
Chenk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er is een update van de Contacten app in de Play store die het lijkt op te lossen.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Chenk wrote:
Er is een update van de Contacten app in de Play store die het lijkt op te lossen.

Heb je ook een link?
Kunnen we even kijken of het echt oplost 🙂
Chenk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy wrote:

Chenk wrote:
Er is een update van de Contacten app in de Play store die het lijkt op te lossen.
Heb je ook een link?
Kunnen we even kijken of het echt oplost 🙂

Een link naar de Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.contacts

Hij doet het nu een uur na de update nog steeds, nu maar hopen dat het zo blijft. Overigens heb ik 4G aan, even opletten voor mensen die overgestapt waren naar 3G om dit terug te zetten.
Eric1412

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:
Er zijn inmiddels al meerdere topics geopend met de vraag waarom mensen met een Nokia 7 plus opeens geen nummerweergaven kunnen zien van mensen uit hun contacten lijst. Inmiddels is duidelijk dat dit alleen gebeurd bij Vodafone en dat het te maken heeft met de update. Dit is natuurlijk heel erg vervelend , of er nu iets vanuit Vodafone moet gebeuren of dat het ligt aan Nokia, geen idee.

Heb nog even geduld en mochten er veranderingen zijn dan zal ik het zeker hier melden. Uiteraard hou ik ook de andere topics in de gaten en mocht daar iets veranderen of aangegeven worden door klanten dan zal ik het zeker hier melden.

Een netwerkreset zou je ook kunnen forceren, bij sommige werkte het weer:
- toestel staat aan
- haal simkaart (en eventueel batterij) gedurende 5 minuten uit toestel
- neem kopje koffie ( met een gebakje eventueel :yum: )
- alles opnieuw installeren (je simkaart) en herstarten

En bij weer anderen ging het over door de klantenservice te bellen van Vodafone en te vragen om netwerkinstellingen te resetten. Je kan het natuurlijk altijd proberen en heb jij een andere oplossing, laat het weten.
Eric1412

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ineens werkt alles weer. Niets gedaan.Snap het niet maar ben er wel blij mee
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Eric1412 wellicht zijn je apps automatisch geupdate. Hier handmatig even de updates gedaan en idd werkt het weer op 4G. Er stonden nog wat updates klaar o.a. Carrier Services wellicht dat die ook positief bijgedragen hebben. Blij dat het weer werkt.
Henk1965

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet of het probleem wel echt aan de zijde van Nokia zit.
Zodra ik mijn telefoon op 3G zit komt de beller ID wel goed op het scherm, op 4G niet.
Nu was ik gisteren in Duitsland, en daar kwam de beller ID ook goed mee op het 4G netwerk, waardoor ik er toch meer van overtuigd raak dat het een netwerkprobleem is, en geen softwareprobleem van Nokia.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Henk1965 Het probleem is inderdaad bevestigd door Nokia. Op geen enkel ander toestel speelt het probleem, dus in dat geval is het geen netwerkprobleem. Ik vermoed dat het probleem ligt aan de software in het toestel, mogelijk is er in de software van het toestel voor Vodafone NL iets verkeerd toegepast. Dit is bij Nokia bekend en zal dus worden opgelost
lejotje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij had ik bij de juni-update geen last.
Maar nu bij de juli-update is de nummerherkenning verdwenen.
lejotje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij bleek de volgende oplossing te werken:
Telefoon op 3G zetten; de nummerherkenning werkt dan wel
Opnieuw opstarten
Telefoon weer op 4G zetten
Nog een keer opnieuw opstarten
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is fijn om te lezen dat het opgelost is voor je lejotje .
Hopelijk werkt dit bij andere mensen ook 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic