gerardenria

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud

Hallo,

Ik heb een tijdje terug een free sim prepaid kaart bestel en binnen gekregen. Ik heb daarna meteen op de website het formulier nummerbehoud opgestuurd om mijn oude nummer te behouden. Maar ik heb hier nog steeds nis van gehoord en het nummer is ook nog steeds niet veranderd? Doe ik iets fout of waarom duurt het zolang?

Alvast bedankt,

Groeten Gerard
111 Reacties 111
Sacha

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe neem ik contact op met de webcare crew? Ik dacht dat dit forum ook voor support was. Ik zie het forum als optie staan op de link die je me stuurde,daarnaast wil ik ook wel e-mailen, maar ik kan geen e-mail adres vinden helaas.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Misschien dat andere nog en tip hebben wat je hier tegen kunt doen. Nee er is tegenwoordig geen Mail adres meer beschikbaar, excuus hiervoor. Je kunt de Webcare Crew via Twitter, Facebook en de live chat volgen.
Ja het Forum is ook en support plek alleen niet alles kan via hier gedaan worden denk aan privégegevens en overige.

Misschien dat andere nog en oplossing hebben voor je.
daphneherwig

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Mijn oude simkaart ging kapot en dus haalde ik bij de vodafone winkel een nieuwe simkaart. Nu blijkt dat ik nog steeds niet bereikbaar ben en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @daphneherwig ,

Is je simkaart wel geactiveerd? Zo niet neem dan even contact op via www.vodafone.nl/support dan kan dit even voor je geregeld worden.
JennyC

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn mobile gebruik ik niet veel - ben nogal oudewets :~)

1 Ik wil van Tele prepaid overstappen naar Vodafone prepaid
2 Ik wil ook mijn nummer behouden
3 Hoe veel moet ik opwaarderen als ik dat automatisch doe?
4 Hoe lang blijft het tegoed staan?

Ik ga ervan uit dat 1 en 2 kunnen ?


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @JennyC,

Welkom op het Vodafone Forum!

Je kunt normaal altijd overstappen, met nummerbehoud. Op deze site hebben we per specifieke situatie een uitleg geplaatst.

Er zijn verschillende tegoeden, daarbij kan de geldigheid verschillen. Kijk hier voor de geldigheid per tegoed.
JennyC

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt Marc !
Ik ga morgen bij de Vodafone winkel langs........
Jenny
MelissavdMolen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik had een vraag betreffende het nummerbehoud. Ik heb vorige week een abonnement afgesloten en inmiddels vandaag de telefoon ontvangen. Ik had nummerbehoud aangevraagd en mijn nieuwe sim zal daarom 5 september geactiveerd worden. Nu wil ik natuurlijk het liefst mijn mobiel nu al gebruiken en wil ik mijn oude sim om laten knippen tot een micro.
Alleen na ingang van mijn nieuwe sim met hetzelfde nummer, vervalt dan mijn huidige sim en wordt deze geblokkeerd?
Want als hij geblokkeerd wordt, kan ik deze sim gebruiken in mijn nieuwe mobiel, maar als hij niet geblokkeerd wordt, laat ik hem zo om hem in mijn oude mobiel te houden om mee naar feesten etc. Er staat nog wel €8 op, dus daarom zou ik dit graag willen weten of ik dat op moet maken voor volgende week, of dat mijn huidige sim niet geblokkeerd wordt, wanneer komende vrijdag mijn nieuwe sim geactiveerd wordt (omdat ze hetzelfde nummer hebben dus).

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @MelissavdMolen
Je mobiele nummer kan maar op 1 simkaart actief zijn. Dus als je van prepaid over gaat naar abonnement dan vervalt de prepaid kaart. Als je er nog tegoed op hebt staan dan wordt dat overgeboekt naar je abonnement. Dit gebeurt binnen 3 maanden na overstap.

Wat we aanbieden is de duosimkaart. Dit zijn 2 simkaarten met hetzelfde simkaartnummer. Deze kun je wél allebei aan 1 mobiel nummer koppelen. Op die manier kun je dus beide toestellen gebruiken, gekoppeld aan je eigen nummer. Alle informatie over duo simkaarten, zie je op onze website.

PS helemaal top dat je zo voorzichtig bent met je nieuwe toestel. Je ziet het inderdaad maar al te vaak: Biertje gaat om -> je hebt de hoofdprijs:(

Groetjes, Per
TimmmmmW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb afgelopen avond de iPhone 6 besteld, met nummerbehoud. Ik stap over van T-Mobile naar Vodafone. Ik kwam er net achter dat het simkaartnummer wat ik heb ingevuld niet juist is. Hoe kan ik dit veranderen/oplossen?

Gr.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @TimmmmmW,

Bedankt voor je bericht en je bestelling van een nieuwe iPhone!

Voor een online bestelling kun je hierover bellen met 0800-0200043 (gratis). Als je telefonisch besteld hebt, kun je bellen met 0800-0560 (gratis).

Je kunt deze nummers ook bellen als er onverhoopt iets mis gaat met je bestelling of als je andere vragen hebt. Je kunt al deze informatie nog eens nalezen op deze website.

Via het Forum kunnen we dit niet wijzigen aangezien we hiervoor je gegevens nodig hebben. Dat is niet mogelijk via het Forum. Daarnaast is het Forum bedoeld voor en door klanten.
mathildedekker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag,

Ik heb een Vodafone Hybride simkaart besteld, omdat ik wil overstappen van Blyk naar Vodafone Hybride. De nieuwe simkaart heb ik geactiveerd. Nu wil ik nummerbehoud aanvragen, alleen wordt er aangegeven: het formulier is niet helemaal goed ingevuld. Het gaat dan om de ingangsdatum. Welke datum moet daar ingevuld worden?

Groet,
Mathilde
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi mathilde, helemaal zeker kan ik het via het forum niet zeggen, maar er zijn in ieder geval 2 voorwaarden waar aan voldaan moet worden:

- de datum moet minimaal 5 dagen in de toekomst liggen (pak voor de zekerheid een week ofzo)
- de overstapdatum mag niet in het weekend vallen

Als je met die twee dingen rekening houdt, lukt het dan wel?
saxofooon

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo ik had een prepaid vodafone simkaart en nu een nieuwe prepaid met een nieuwe nummer dus...kan ik mijn oude vodafone nummer over zetten op mijn nieuwe vodafonesimkaart?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@saxofooon

Ik heb al antwoord gegeven op je vraag in het andere topic. Svp geen vragen dubbel stellen, één keer is genoeg. 😉
rmol1988

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben/was een zakelijke klant bij Vodafone en wil een zakelijk nummer meenemen naar een andere provider (privé abonnement).
Mijn nummer is vrijgegeven, maar tijdens het porteringsverzoek wordt deze toch gewijgerd.
Van een IT expert heb ik begrepen dat dit komt doordat er een ''speciale instructie'' handmatig gelezen moet worden door Vodafone, maar op de één of andere manier gebeurt dit niet.

Samengevat nummer is vrijgegeven, hier heb ik ook de bevestiging van, maar wordt toch niet overgezet.

Zou iemand dit op kunnen pakken?


Anonymous
Niet van toepassing
Hey rmol1988,

Hiervoor dien je echter contact op te nemen met de klantenservice. Wij kunnen vanuit hier niet in de systemen van Vodafone ivm jouw privacy. De klantenservice kan dit oplossen voor je.

Groetjes stevied86
rmol1988

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit heb ik al gedaan, maar ik werd doorverwezen naar ''corporate''. Dit nummer heb ik gedraaid, maar daar werd meerdere keren de verbinding verbonden, omdat de lijnen bezet zouden zijn. Welk nummer van de klantenservice zou ik moeten bellen volgens u??
rmol1988

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik hang op dit moment al 25 minuten aan de lijn en ben al 4 keer doorverbonden. Goede tip!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey rmol1988,

Is het nog gelukt? Helaas dient dit via hun te gaan en kan het soms erg druk zijn 😞


Groetjes Stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic