glenfiddich

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nummerbehoud, latere ingangsdatum, welke tarieven?

Beste mensen van Vodafone,
 
In april loopt mijn huidige abonnement (bij T-mobile) af en ik overweeg om over te stappen naar Vodafone met behoud van mijn nummer.
 
Ik heb begrepen dat ik dit nu al online kan regelen, maar ik wilde een aantal zaken verifiëren:
 
- klopt het dat als ik vandaag het abonnement aanvraag via de site en nummerbehoud aanvraag, dat het abonnement zelf pas ingaat nadat mijn oude abonnement bij t-mobile is afgelopen? Dus dat er geen overlap in zit waarin ik dubbel betaal en een tijdelijk nummer heb?
 
- welke tarieven gelden er? Als mijn abonnement vandaag aangevraagd wordt maar pas in april ingaat, gelden dan de voorwaarden en tarieven van vandaag, of die per april?
 
Alvast bedank voor de reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Glenfiddich, Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd zodat er geen misverstanden onstaan en het is toch echt 60 dagen 🙂


Wat betreft je tweede vraag is het zo dat wanneer je een abonnement kiest bij je overstap naar Vodafone, je hier ook vanaf de eerste dag als Vodafone klant gebruik van gaat maken. Dus wat je afsluit op dat moment ga je ook gebruik van maken. Het is dus niet zo dat we daar een verandering in gemaakt kan worden tussentijds door Vodafone 🙂 Hoop dat je vragen beantwoord zijn en dat ik je snel als Vodafone klant mag verwelkomen 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi glenfiddich, welkom op het Vodafone Forum. Leuk dat je er over nadenkt om klant te worden van Vodafone.
Ik heb het voor je nagekeken en er zal geen overlapping zijn van twee contracten. Je zult eerst je aflopende contract van T-Mobile moeten uitdienen. Ook zal je geen twee nummer krijgen of extra kosten 🙂

Ik heb een link voor je: http://voda.fo/ne/6uo2d klik voor meer info.

De tarieven zijn gekoppeld aan het abonnement dat je wilt gaan gebruiken. Had je al een abonnement in gedachte dat je eventueel zou willen gaan gebruiken ?
glenfiddich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Maurice,
 
Dank voor je reactie.
 
Ik zat zelf te denken aan Sim Only Bel+Sms+Web Altijd, 2 jaar, met 75 minuten.
 
Op de link die je geeft wordt vermeld dat het oude abonnement over minder dan 60 dagen af moet lopen, toen ik op de site onder 'klantenservice' zocht vond ik deze:
 
http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/2169/kw/nummerbehoud/related/1
 
Daar staat 120 dagen vermeld.
 
Is het nu 60 dagen of 120 dagen?
 
Indien het 60 dagen is zal ik nog even een paar weken geduld moeten hebben. Da's niet erg natuurlijk, als ik maar even weet hoe het nu zit 🙂
 
Het is me nog niet duidelijk welk tarief geldt als ik het nieuwe contract enige tijd vóór het aflopen van mijn huidige contract aanvraag. Geldt het tarief op de dag van aanvraag of het tarief op de dag van portering?
 
Ik vraag dat om te voorkomen dat ik op een gegeven moment gebruik maak van een actie, en die actie op het moment dat het abonnement in gaat niet meer zou bestaan.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Glenfiddich, Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd zodat er geen misverstanden onstaan en het is toch echt 60 dagen 🙂


Wat betreft je tweede vraag is het zo dat wanneer je een abonnement kiest bij je overstap naar Vodafone, je hier ook vanaf de eerste dag als Vodafone klant gebruik van gaat maken. Dus wat je afsluit op dat moment ga je ook gebruik van maken. Het is dus niet zo dat we daar een verandering in gemaakt kan worden tussentijds door Vodafone 🙂 Hoop dat je vragen beantwoord zijn en dat ik je snel als Vodafone klant mag verwelkomen 🙂
glenfiddich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor je reactie! Ik wacht even af tot er minder dan 60 dagen resteren totdat mijn huidige abo afloopt, en als de aanbiedingen dan nog net zo zijn als nu stap ik over!
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
glenfiddich schreef:
Dank voor je reactie! Ik wacht even af tot er minder dan 60 dagen resteren totdat mijn huidige abo afloopt, en als de aanbiedingen dan nog net zo zijn als nu stap ik over!
Dat is goed, ik adviseer je om dan even contact op te nemen met de telefonische klantenservice. Mijn collega's helpen je graag verder om het juiste abonnement te kiezen 🙂 Succes.

Mocht je ook andere vragen hebben, stel ze gerust.
glenfiddich
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inmiddels twee maanden verder, ik wek dit topic weer even tot leven.
 
Inmiddels heb ik een vodafone abo besteld (met nummerbehoud) en een paar weken geleden ook reeds geleverd gekregen. Half april zal het als het goed is ingaan.
 
Nu zat ik vandaag het pakketje nog eens door te kijken en ik zag dat de geleverde simkaart een gewone simkaart is, terwijl ik een nano-simkaart nodig heb (voor iPhone 5).
 
Kan ik deze gewoon omwisselen? En zo ja, kan dat al voordat het abonnement in gaat (ik wil niet het risico lopen dat er met het nummerbehoud iets fout gaat doordat ik de simkaart omwissel...) of kan ik beter wachten totdat het abonnement is ingegaan en dan even langs een vodafone winkel?
 
En zijn hier ook kosten aan verbonden?
 
Alvast bedankt!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goed dat je het even vraagt. Je nummerbehoud is gekoppeld aan je oude simkaartnummer, en je nieuwe simkaartnummer (de sim die je al van ons gekregen hebt).
Systeemtechnisch is het niet mogelijk om die nummerbehoud aanvraag aan te passen zonder hem te annuleren dus van tevoren alles aanpassen kan niet.

Maar wat we natuurlijk wel kunnen doen is het volgende:


  • Neem even contact op via Facebook of Twitter met ons. We vragen daar in een privébericht dan om je klantgegevens. Geef ons die dan door, plus de link naar dit topic
  • We sturen je dan alvast (gratis) de juiste maat sim toe
  • Wanneer je nummerbehoud is ingegaan, neem dan even contact met ons op, wederom via facebook/twitter.
    Wij activeren op dat moment dan de juiste maat sim.
Op die manier kan er niks fout gaan en ben je zo goed als geen tijd onbereikbaar 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic