berend2908

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud en overzetten contacten

Hallo,

Ik heb twee vragen. Eergisteren heb ik een abonnement bij Vodafone afgesloten en daarbij een iPhone 5s aangeschaft. Ik zou graag mijn contacten willen overzetten van mijn oude, iPhone 4, naar mijn nieuwe iPhone 5s. Ik heb een artikel gevonden hoe ik dit zou kunnen doen maar ik heb hier volgens mij niks aan. Ik stap namelijk over van T-mobile naar Vodafone. Iemand tips? Daarnaast vraag ik me af per wanneer mijn nummer wordt overgezet naar Vodafone. Is dit per de datum dat mijn contract bij T-mobile afloopt?

Alvast bedankt!
Berend
5 Reacties 5
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @berend2908

Heb je al een reservekopie van je iPhone 4 gemaakt? Dan worden je contacten daarin ook opgeslagen. Via iTunes kun je deze dan overzetten naar je iPhone 5s. De provider maakt daarbij niks uit!

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd dan krijg je een sms zodra je nummerbehoud is goedgekeurd, daarin staat dan ook de datum dat je nummer naar ons wordt overgezet. 😄
berend2908
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor je antwoord Maartje! Weet jij zo of er nog andere opties zijn? Ik wil eigenlijk niet alle zooi die nu op mijn oude iPhone staat overzetten naar mijn nieuwe iPhone. Wil gewoon lekker met een schone telefoon beginnen 😉
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Begrijpelijk! 😉 Volgens mij kun je ook een reservekopie maken van alleen je contacten. In iTunes kun je namelijk aanvinken wat je wel en wat je niet wilt synchroniseren. Wil het graag wel even testen maar heb iTunes hier even niet tot mijn beschikking. Kun je eens nakijken of dat lukt?

berend2908
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor je reactie! Ik heb mijn telefoon inmiddels ontvangen! Mijn nummer wordt per 6 februari overgezet. Kan ik nu met mijn T-mobile simkaart gebruik maken van mijn nieuwe iPhone? Zo ja, als ik dan straks mijn Vodafone simkaart in mijn nieuwe iPhone doe, moet ik dan alles weer opnieuw installeren en instellen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Yes, dat kan. Je kunt je toestel nu gebruiken met je T-Mobile sim en hoeft straks niks anders te doen dan je Vodafone-sim plaatsen. Wat hoogstens nodig kan zijn is het opnieuw activeren van apps als WhatsApp. Maar eigenlijk zou zelfs dat niet nodig moeten zijn, aangezien je nummer niet verandert 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic