elvi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud en opzeggen

Gisteren heb ik een freesim ontvangen van Vodafone. Ik wil graag overstappen van een abonnement van Hollandsnieuwe naar Prepaid van Vodafone.
Het formulier nummerbehoud heb ik doorlopen, en hier heb ik een bevestiging van ontvangen via mail.
Mijn abonnement bij HN is op 10 maart aanstaande afgelopen, ik heb nog niet opgezegd, dit moet voor 10 februari. Het is me nu niet duidelijk of ik al op kan zeggen op dit moment of gaat dit automatisch bij aanvraag nummerbehoud?
Ik kan nergens het antwoord vinden op deze vraag.

Groet
ElviErg vrolijke kat
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @elvi
Als je precies de stappen doorloopt die omschreven zijn ( niets minder en niets meer), dan kan er niets mis gaan. 😉

Bedankt dat je naar ons wil overstappen.
Groeten, Per

Bekijk in context

9 Reacties 9
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @elvi
Als je precies de stappen doorloopt die omschreven zijn ( niets minder en niets meer), dan kan er niets mis gaan. 😉

Bedankt dat je naar ons wil overstappen.
Groeten, Per
elvi
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan je wel voor je antwoord. Ik heb nog twee abonnementen, die zijn over 4 maanden afgelopen, deze ga ik ook overdragen naar Vodafone, maar wel weer voor een abonnement.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee Elvi,
Ik zeg: Goed bezig
🙂
wivo39

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, ik dacht ook dat er niks fout kon gaan, maar dat pakte heel anders uit. Ik ben 14 dagen bezig geweest voordat ik eindelijk wist waarom nummerbehoud door Vodafone steeds werd afgewezen onder de vermelding "om technische redenen". Twee keer de klantenservice gebeld, met wachttijden van ongeveer 25 minuten. Het advies van de klantenservice opgevolgd en opnieuw aangevraagd, maar weer afgewezen. Tenslotte naar de Vodafone winkel gegaan, waar me na vele telefoontjes van de medewerker duidelijk werd gemaakt, dat er een fout in het aanvraagformulier stond!! Wat blijkt, ik had bij de vraag naar het soort contract ingevuld "prepaid", omdat er geen mogelijkheid was om "abonnement" in te vullen!! Maar ik had "postpaid" in moeten vullen!!! Want kennelijk wordt verondersteld dat iedereen weet dat abonnementen tegenwoordig "postpaid" heten. Bravo Vodafone, maar houdt het a.u.b. wat eenvoudig en begrijpelijk voor iedereen!!!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @wivo39
Samen met een collega ben ik op zoek gegaan. Wanneer we inderdaad ergens "postpaid" zouden vermelden dan is dat een vakjargon en kunnen we ons voorstellen dat het voor "buitenstaanders" niet duidelijk is wat er wordt bedoeld.
Op de formulieren die wij gebruiken, spreken we consequent over "abonnementen".
Heb je voor mij een link van het formulier dat je bedoelt?
Ik wil het graag aan laten passen zodat verwarring voorkomen kan worden.
Let me know.
Per
wivo39

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Per,
Goed dat je reageerde op mijn post in het forum. Ik ben de laatste weken zo veel en druk bezig geweest met mijn telefoon en het overzetten daarvan dat ik je niet goed heb geïnformeerd. Na enig zoekwerk ben ik er achter, dat het formulier waarin je moet invullen wat voor soort contract je hebt niet van jullie, maar van Hollandse Nieuwe is!!! Ik moet je voor die fout dan ook mijn oprechte excuses aanbieden. Ik ga dit vanzelfsprekend bij Hollandse Nieuwe onder de aandacht brengen want het is uiterst verwarrend voor de consument en staat een vlotte overstap in de weg. Nogmaals sorry.

Met vriendelijke groet,

Wil
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen probleem @wivo39 , bedankt voor het terugkoppelen!
Wilma52

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een soortgelijk verhaal en ben van Vodafone overgestapt naar Holland Nieuwe.
De aanvraag voor nummerbehoud heb ik 2 weken voor het overstapmoment gedaan, ruim genoeg om het goed geregeld te krijgen.
Een week na het overstap moment was het nog niet geregeld, terwijl ik met het nummer bij Vodafone al een week niet meer bereikbaar ben!!
Ik heb Vodafone gebeld: ze zeggen dat ze geen aanvraag ontvangen hebben. Ik Hollands Nieuwe gebeld: Van hun advies gekregen wat mijn vervolgactie moest zijn. Ik weer Vodafone gebeld: Ze hebben de aanvraag wel gehad en zouden dezelfde middag het nummer vrij geven aan Hollands Nieuwe. Binnen een uur ontving ik van Hollands Nieuwe het bericht dat Vodafone nummerbehoud had geweigerd. Ik weer Vodafone gebeld, verhaal uitgelegd en men moest mij doorverbinden met een andere afdeling. Ik wachten en de verbinding wordt door Vodafone verbroken.

Doe ik mijn best om nummerbehoud tijdig aan te vragen, bel ik 2 uur lang met betrokken partijen en ik heb de indruk dat ze me in de kou laten staan. Ik vind het schande dat Vodafone dit soort zaken zo afhandelt: beneden peil.

Als ik dat dan koppel met het feit dat MijnVodafone voor mij niet bereikbaar was (ik krijg al maanden bij het inloggen de melding "Er is iets misgegaan, Probeer het opnieuw"; wachtwoordwijzigen verandert er niets aan) dan krijgt Vodafone van mij een hele dikke onvoldoende op hun service. En zo mogelijk een koude douche van RADAR.

Voor mij geen serviceprovider, waar ik graag diensten van wil afnemen. een minus 10.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Wilma52

Jammet om te lezen dat je zo over de service van Vodafone denkt.
Ik hoop voot je dat het heel snel wordt opgelost. Echter kan ik vanuit hier niks betekenen voor je omdat op het forum geen privacy gevoelige gegevens worden gedeeld en tevens ik vanuit hier niet in de systemen van Vodafone kan vanuit hier. Voor dit dien je echt bij de klantenservice te zijn. 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic