JohnFM

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nummer herkenning bij inkomende oproepen

Sinds ik van toestel gewisseld ben (van samsung naar motorola) en ook van provider (van Odido naar vodafone) werkt de nummerherkenning niet meer bij inkomende oproepen. Ik kan dus niet zien wie mij belt. Is dit een instelling in het toesel of ligt dit bij de provider?

20 Reacties 20
Energieboy
Expert
Expert
  • 12554Posts
  • 3611Oplossingen
  • 3288Likes

Hoi @JohnFM 
Ik heb deze vraag wel vaker langs zien komen bij het overstappen van een andere provider naar Vodafone. En het ligt dan bij Odido of bij Vodafone, lekker makkelijk he. Maar je zou Odido helpdesk even kunnen bellen om te vragen of je nummer goed verwerkt is en uit hun systeem is verdwenen. Bel Vodafone om te vragen of je nummer correct is meegenomen en is aangemeld in het systeem. Je kan ook even wachten op iemand van Vodafone, ze komen hier elke dag wel langs om je te helpen. Lees dan ook even onderstaande balk om de mensen van Vodafone verder te helpen.

Mocht het vandaag pas zijn overgezet, je kan ook even een dag wachten, tot je echt helemaal lekker over bent. Het nummer is misschien wel vandaag over gegaan maar achter in de systemen moet het nog verwerkt worden. Geef het 24 uur om alles goed te verwerken en mocht het dan niet werken, bovenstaande stappen nemen. Succes en ik hoop dat het allemaal snel is verholpen.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi EB,

 

Dankjewel voor je uitleg. Dat vermoedde ik al dat het bij de provider lag. Ik zie nl oo het nummer helemaal niet. Net alsof het niet meegestuurd wordt door de provider. Het is inmiddels een dag of 3 geleden. Ik ga wel even contact proberen te zoeken en in de wachtlijn zitten in de hoop dat ik dan iemand tref die me verder kan helpen.

Groet, John

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 103Posts
  • 26Oplossingen
  • 21Likes

Hi @JohnFM, wat onhandig zeg, dat je nu niet kunt zien wie jou belt! Goed dat je hier je vraag stelt, welkom op de Vodafone Community. 
Ik zie dat je al eerder contact hebt gehad hierover en dat een van onze collega's een case heeft aangemaakt. De afdeling die dit probleem in onderzoek gaat nemen heeft gevraagd om wat extra informatie. Kun jij in je Vodafone Community profiel bij de persoonlijke informatie nog het nummer toevoegen van iemand die jou gebeld heeft maar niet met naam zichtbaar werd in jouw scherm en de datum + het tijdstip waarop dit heeft plaatsgevonden? Dan kan ik met deze info de case aanvullen. 

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Judith,

Inmiddels het nummer en tijdstip vermeld. Duurde even want ik was in buitenland. Ik hoop jullie kunnen hier iets mee want het is echt enorm vervelend als je niet ziet wie je belt. Bijgaand wat (incompleet) vermeld bij de persoonlijke informatie.. "Gebeld door 0615499XXX op 24 januari om 05.05."

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Judith, Weet jij al of de case geactiveerd is. Ik zou nl. een case nummer krijgen werd mij telefonisch medegedeeld maar ik heb nog niets gehoord. Ook hier op het forum heb ik geen verdere aanwijzingen of instructies ontvangen. Het probleem bestaat nog steeds en lost zich volgens mij niet vanzelf op. Ik zou graag iets horen zodat ik weet dat het aandacht heeft. Dank, John 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 83Posts
  • 11Oplossingen
  • 18Likes

Hi @JohnFM

Ik ben dan wel geen @Judith maar ik heb wel een antwoord voor je 😉 Ik ben meteen even de systemen ingedoken, en zie dat de case open staat dus zeker actief is. Ik hoop snel dat we een oplossing hebben voor je. 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 153Posts
  • 26Oplossingen
  • 34Likes

Goedemorgen @JohnFM, er is inmiddels een reactie gekomen op het onderzoek.

Er is op meerdere momenten gekeken wat er gebeurd als jij een gesprek binnen krijgt. Het netwerk stuurt dan wel het nummer mee van degene die belt. Heb je een ander toestel waar je de simkaart in kunt doen? We kunnen op die manier makkelijk testen of het een toestel probleem is.

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marco, dank voor je feedback. Ik ga dat vanavond even proberen en kom dan bij je terug...

... Groet, John

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marco, Ik zit nog even na te denken maar het kan niet anders als met de sim te maken hebben. Ik heb het toestel nl. al een maand of 2 en de problemen ontstonden pas toen mijn odido abonnement afliep en ik de vodafone kaart er in stopte. Ik heb beide tegelijkertijd geleverd gekregen echter mocht de kaart er pas in stoppen bij afloop contract. De 2 maanden voorheen werkte het dus gewoon goed en zag ik alle nummers. Ik heb een 2de e-sim erin zitten, ook van de Vodafone welke ik bijzonder weinig gebruik, en die werkt ook niet. 

Graag feedback want er gaat denk ik iets mis tussen vodafone en Motorolla. Groet, John

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 25Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes

Fijn dat je meedenkt, @JohnFM. Het is geen gekke gedachte wat je zegt. Mocht je de mogelijkheid hebben, dan zou je  langs de Vodafone winkel kunnen gaan. Ze kunnen het hier direct voor je controleren, en mocht het inderdaad aan de simkaart liggen, dan krijg je gelijk een nieuwe mee. Is dit mogelijk voor je?

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Krista, Ik ga de kaart eerst even in een ander toestel stoppen. De esim van Vodafone die er nu inzit werkt ook nu niet meer (qua nummervertoning) terwijl die wel gewerkt heeft in mijn Galaxy flip. Het ligt zeker weten niet aan de fysieke kaart. Er gaat gewoon iets fout in de communicatie tussen de telefoon app en het vodafone netwerk. Nummers worden niet opgehaald of gecommuniceerd met de contacten lijst in mijn telefoon van google. Het kan toch niet zo zijn dat en de normale sim en de esim niet goed functioneren. Straks sta ik in een winkel op mijn vrije dag en weten ze van toeten nog blazen. Dit kan niet anders als een software probleem tussen vodafone en motorola zijn.  

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Krista, los van onder-/bovenstaand heb ik ook even contact met Motorola gezocht. Die zeggen het volgende:

Please go to your carrier and ask to Fix the call routing settings until than turn on 4 G calling.

Is dit iets wat jullie vanuit jou kunnen uitvoeren?

Ton-S

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi John,

Ook bij mij werkt Nummer herkenning bij inkomende oproepen niet meer, Ik ben in december overgestapt van Huawei naar Motorola en vanaf eind december van Odido naar Vodafone.  Sinds eind december werkt nummerherkenning niet meer , erg lastig,

Zowel bij Motorola als bij Vodafone probleem aangemeld. Motorola heeft mij laten weten dat net bij de provider moet liggen en sinds 21 januari ligt het bij Vodafone en is het stil. (meldingnr. 15106201)

Ik heb wel geconstateerd dat nummerherkenning werkt als ik het netwerktype op 2G en/of 3G zet. Bij automatic (4g & 3G & 2G) werkt het niet en ook niet bij 5G.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 25Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes

Hi @JohnFM en @Ton-S

Ik heb inmiddels reactie van de afdeling die dit probleem heeft onderzocht. Er zijn namelijk meer voorbeelden geweest. Het onderzoek is inmiddels afgerond en het blijkt dat het probleem specifiek voorkomt op het Motorola Razr 50 Ultra. Het A-nummer wordt correct afgeleverd op het toestel, maar door een onbekende reden toont het toestel dit nummer niet.
 

Dit probleem speelt alleen op het specifieke toestel en wordt niet veroorzaakt door het netwerk. Jullie kunnen daarom het beste contact opnemen met Motorola, ondanks dat zij terug naar ons verwijzen. Als het probleem in het netwerk of in de simkaart zou zitten, zou het op een ander toestel ook niet werken. 


Verder kunnen jullie nog controleren of de laatste software-update is geïnstalleerd. Mocht dit het geval zijn, dan zou je kunnen wachten op een nieuwe software update. Het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen is ook een optie, maar geen garantie dat het hiermee wordt opgelost. 
 

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Krista, wat is het A nummer. Zou jij iets uitgebreider kunnen informeren zodat ik ook bij Motorola een correct verhaal kan neerleggen. Als die communicatie met Motorola gaat in het Engels dus enige verdieping zou fijn zijn. Dank, John

JohnFM
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Ton, ga ik dat even proberen ook op 2G en 3 G. Zit toch altijd op wifi dus die 5g voegt niet veel toe. Kreeg zojuist bericht uit community dat het iets met A.... te maken heeft. Vroeg iets verdieping hieromtrent om ook verhaal naar Motorola te hebben. Wellicht update afwachten....

Ton-S

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi John,

Ook ik ga weer terug naar Motorola en laat het incident nr. weer openen. De info over het A-nummer laat ik toevoegen.

Ik heb ook een Motorola Razr 50 Ultra en deze incl. Vodafone abonnement  bij Belsimpel aangeschaft. Bij hun staat ook een incident uit maar dan moet ik het toestel terugsturen en ben ik deze minimaal 5 dagen kwijt. Dat ga ik pas doen als Motorola niet met een oplossing komt. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 169Posts
  • 32Oplossingen
  • 47Likes

@JohnFM Het A-nummer is het nummer van de beller deze wordt via de traceroute goed afgeleverd op het toestel van de gebruiker. Er is echter maar 1 toestel die deze nummers niet toont, en dat is de Motorola Razr 50 Ultra.

Hier kunnen wij helaas niets mee doen, omdat het toestel gerelateerd is. Je kan dit zelf eventueel ook nog controleren door je simkaart in een ander merk/type telefoon te plaatsen ter test 🙂
Wij hebben namelijk een aantal klanten met dit probleem dit ook laten testen op bijv. Samsung, en daar speelde het probleem niet. 

Ton-S

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Jamyla,

Dank voor de info, maar waarom werkt een Lebara Sim kaart wel correct in mijn Motorola 50 Razr Ultra en krijg ik wel de info van de beller te zien? Deze werkt toch ook met het A-nummer. 

gr. Ton Schep

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic