tobiastheebe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Nokia 3410 - Vodafone GSM verdwenen

Ik gebruik een Nokia 3410 als backuptoestel met (sinds maart 2019) een Vodafone prepaid SIM. Dit werkte altijd naar behoren met prima signaal binnenshuis, BTS staat op 270 meter van mijn huis.

Sinds vandaag kan de telefoon plotseling het GSM 900/1800-netwerk van Vodafone niet meer vinden, alleen KPN en T-Mobile verschijnen nog in de lijst als ik handmatig een scan doe. Op mijn smartphone (Samsung Galaxy S10+) zie ik niets vreemds. Wat is hier aan de hand?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb inmiddels weer signaal, was er misschien onderhoud of een tijdelijke storing?

 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb inmiddels weer signaal, was er misschien onderhoud of een tijdelijke storing?

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik durf helaas niet te zeggen wat er aan de hand was @tobiastheebe.
Het kan verschillende oorzaken hebben waarom er even geen netwerk was. Denk hierbij aan de aanmelding van de simkaart op het netwerk, overbelasting op de netwerkpaal, werkzaamheden, een fout in de telefoon met aanmelden etc. 
Gelukkig heb je weer netwerk. 

tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Ik denk niet dat het aan mijn telefoon lag. Zoals aangegeven heb ik de telefoon handmatig een netwerkscan laten doen en hierbij kon de telefoon wel KPN en T-Mobile ontvangen. Voor de zekerheid heb ik de telefoon nog even opnieuw opgestart. Registreren van de telefoon op het netwerk duurt ongeveer een seconde, terwijl ik hier tussen 2:15 en 2:53 geen bereik had, dit terwijl mijn smartphone die er naast lag wel prima LTE-signaal had. Het lijkt er wel op alsof de BTS tijdelijk GSM niet uitzond.

Ik vind het helemaal niet erg dat ik even geen bereik had maar vind het wel interessant om te weten wat er precies gaande was.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is het niet te achterhalen waarom het mis gaat @tobiastheebe.
Zoals ik al aangaf kan het verschillende oorzaken hebben. Zodra er eenmaal een nieuwe netwerk registratie succesvol heeft plaats gevonden, zijn oude registraties niet meer in te zien voor ons. 

tobiastheebe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Duidelijk, vooralsnog bedankt voor de info.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @tobiastheebe 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic