johnnyvtz1990

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nieuwe simkaart

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een nieuwe telefoon kopen.
Nu hebben alle nieuwe telefoons een nano simkaart nodig en deze heb ik niet.
Ik heb alleen maar een micro sim kaart die je niet kan uitdrukken als een nano simkaart.

Mijn vragen:

Kan ik bij een vodafone winkel gratis een nano simkaart halen?
Ik weet dat mijn contacten op mijn simkaart staan opgeslagen. Hoe weet ik zeker dat deze behouden blijven?
Mijn telefoonnummer blijft toch ook gewoon behouden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi johnnyvtz1990

Welkom op de community!

Als eerste raad ik je aan om je contacten op een andere manier op te slaan.
Heb je Android, dan kun je dit koppelen aan je Google account of Samsung account
Heb je Apple, dan gaat dit via iCloud.
In je toestel kun je aangeven hoe je de contacten wilt opslaan. Het kan zijn, dat je dit per contact dient aan te passen.

Zodra je dat hebt gedaan, kun je met je nieuwe toestel langs een Vodafone winkel gaan om een simwissel te doen. Als het om een nieuw toestel gaat, dan is dit gratis. Zodra de simkaart geactiveerd is heb je weer netwerk en kun je alles op je nieuwe toestel zetten. Vanaf dat moment kun je kiezen om de contacten weer op je simkaart te zetten.
Echter laat je het gekoppeld aan iCloud of Google / Samsung account, dan kun je overal waar je inlogt op dat account je contacten inzien.

Zodra je aangeeft in de winkel dat het gaat om een simwissel, blijf je het mobiele nummer behouden.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi johnnyvtz1990

Welkom op de community!

Als eerste raad ik je aan om je contacten op een andere manier op te slaan.
Heb je Android, dan kun je dit koppelen aan je Google account of Samsung account
Heb je Apple, dan gaat dit via iCloud.
In je toestel kun je aangeven hoe je de contacten wilt opslaan. Het kan zijn, dat je dit per contact dient aan te passen.

Zodra je dat hebt gedaan, kun je met je nieuwe toestel langs een Vodafone winkel gaan om een simwissel te doen. Als het om een nieuw toestel gaat, dan is dit gratis. Zodra de simkaart geactiveerd is heb je weer netwerk en kun je alles op je nieuwe toestel zetten. Vanaf dat moment kun je kiezen om de contacten weer op je simkaart te zetten.
Echter laat je het gekoppeld aan iCloud of Google / Samsung account, dan kun je overal waar je inlogt op dat account je contacten inzien.

Zodra je aangeeft in de winkel dat het gaat om een simwissel, blijf je het mobiele nummer behouden.
johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Steven,

Nog bedankt voor je reactie. Er is een hoop duidelijk nu.

Weet iemand toevallig hoe dat moet je contacten overzetten naar je google account?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @johnnyvtz1990,

Kun je hier iets mee: https://support.google.com/contacts/answer/6118725?hl=nl ?

Groetjes,
johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sharon wrote:
Hoi @johnnyvtz1990,

Kun je hier iets mee: https://support.google.com/contacts/answer/6118725?hl=nl ?

Groetjes,

Ja zeker hartelijk bedankt.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Graag gedaan johnnyvtz1990! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic