reiziger1234

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe prepaid (Free SIM) kaart nodig terwijl ik in het buitenland ben

Hallo allemaal,

Ik zit in 'n lastige situatie: ik heb, sinds een jaar of 3, een prepaid SIM zonder abonnement, van Vodafone. Ik ben veel in het buitenland (de VS). Ik gebruik deze SIM kaart meestal niet veel als ik in de VS ben, maar voor sommige dingen is hij wel noodzakelijk (zoals b.v. SMS berichten met de code voor bank overschrijvingen).

Ik zit momenteel voor langere tijd in de VS, en onlangs begaf mijn oude telefoon (waarin de Vodafone SIM zat) het. Dus ik kocht een nieuwe telefoon, Echter, mijn SIM past er niet in, deze telefoon heeft een nano SIM nodig, zoals vrijwel alle nieuwe telefoons. Dus ik dacht: die knip ik dan wel even. Met het voorspelbare resultaat: hij doet 't niet meer.

De vraag is nu: kan ik op de een of andere manier een nieuwe prepaid Vodafone (nano) SIM krijgen? Met hetzelfde nummer natuurlijk.

Ik zal er voor moeten betalen neem ik aan, omdat ik zelf de SIM verknald heb. Dat is prima. Ik kan de nieuwe SIM ook gewoon naar mijn adres laten opsturen; ik kan regelen dat hij dan wordt doorgestuurd naar de VS, zodat ik hem kan gebruiken voordat ik weer in Nederland ben.

Mijn vraag is: kan dit, en zo ja, hoe? Een Vodafone winkel binnenstappen is niet mogelijk tot ik weer in Nederland ben. De klantenservice bereiken vanuit de VS valt niet mee. Je kunt geen 1200 of 0800 nummers bellen hiervandaan. Googelen leverde me uiteindelijk wel nummers op die ik kon bellen, maar de telefonische keuzemenus geven me niet de goede opties. Als ik een willekeurige optie kies dan kunnen de medewerkers die ik te spreken krijg me niet helpen, of ze verwijzen me naar keuze opties die niet bestaan (ik krijg 4 opties, er bestaat geen nummer 6 of 9...).

Help?

Alvast bedankt,

- Frank




8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Bel +31 6 54 50 01 00 met een mobiele telefoon of een vaste lijn.

  • Met een Vodafone 06-nummer: gratis
  • Met een niet Vodafone 06-nummer: tarief voor bellen vanuit het buitenland
  • Ma t/m vr 8.00 - 20.00 uur
    Za 8.00 - 18.00 uur
Dan zul je namelijk wel bij de klantenservice uitkomen. Zij kunnen de simkaart naar jou thuis adres kunnen sturen.
reiziger1234
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven,

Dank voor je antwoord. Ik heb dat nummer 3x geprobeerd, maar: 1) het keuzemenu geeft geen passende optie, en 2) als ik dan een willekeurige andere optie probeer om iemand aan de lijn te krijgen, dan weten ze me niet met de juiste afdeling te verbinden, of verwijzen ze me naar een keuze menu optie die niet bestaat 😕 Ik kan het natuurlijk blijven proberen totdat ik iemand vind die het wel weet, maar ik hoopte dat er een directere weg was.

Anonymous
Niet van toepassing
Als het goed is kan bijna iedereen bij de klantenservice een simkaart bestelleen hoeven ze je daarvoor niet door te verbinden. Vraag anders naar de afdeling prepaid.
Van hun weet ik zeker dat ze dit kunnen omdat het ook over prepaid gaat.
reiziger1234
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, ik ga het proberen.

Laatste vraag: een vervangende sim voor een prepaid sim kaart, wordt die geactiveerd verstuurd of niet? Het origineel wordt geactiveerd verstuurd, dus die hoef je alleen in je telefoon te stoppen, en je bent klaar. Maar als de vervangende SIM niet geactiveerd is, dan zal ik iemand in Nederland dit moeten laten doen als ik 'm wil laten doorsturen en gebruiken voordat ik weer in Nederland ben.

Bedankt,
- Frank

Anonymous
Niet van toepassing
Normaliter zodra er mee gebeld is dan is de simkaart bij prepaid geactiveerd naar mijn weten maar check t maar meteen ook voor de zekerheid bij mijn collega's.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
reiziger1234 en steven- de simkaart wordt niet actief verstuurd, je activeert de simkaart door er een keer mee te bellen. Dat kan bijvoorbeeld naar de voicemail (1233) of 1200. Als je zelf in het buitenland bent kun je inderdaad het beste iemand in Nederland vragen om die activatie voor je uit te voeren. Vervolgens kan de klantenservice op jouw verzoek de simkaart tijdelijk blokkeren terwijl deze onderweg is. Dan heb je wel een actieve simkaart, maar wordt deze wel veilig verstuurd.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic