iPhone024

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw ingaan abbonoment en gelijk over mijn bundels heen?

Hallo Vodafone,

Sinds gister ben ik overgegaan op een nieuw abbonement. Ik ben van 275 minuten, 275 sms'jes en 1 gb internet naar een Vodoafone Red essentials gegaan van 400 minuten, 1000 sms en 1 gb.

Nu kreeg ik gister al meteen een sms dat ik nog maar 125 mb over had aan internet. Dit zou kunnen aangezien het bijna het einde van de maand is. Toen ik echter online mijn tegoed controleerde stond er dat ik begonnen was met een 32mb starttegoed, waarvan dus al niks meer over is, 26 minuten national.Daarnaast zijn mijn overige kosten opgelopen tot €1,62. Dit is nogal raar omdat ik in mijn oude bundel nog zat mb's en minuten over had. Ook staat er in het online overzicht dat ik ineens maar over een 500mb abbonement beschik.

Hoe kan het dat ik ineens zo weinig start tarief krijg terwijl mijn nieuwe bundel ruimer is dan mijn oude. En hoezo krijg is pas laat een sms dat mijn internet bundel bijna op is, terwijl deze in werkelijkheid dus veel minder was dan 125mb en ik nu dus extra kosten heb.

Daarnaast, hoe kan het dat het online overzicht maar 500mb per maand laat zien?

10 Reacties 10
Ktje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, en er vandaag ook een topic over gemaakt.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Je bundel is op de 30ste gestart.
Echter heb je, omdat het oktober is, 2/31ste deel van je bundel. Namelijk de 30ste en 31ste.
1GB (1024MB) / 31 * 2 = 66.06MB
Op iedere eerste van de maand gaat je bundel in. Data, smsje en minuten. Daarom (als je meer dan die 66.06 MB hebt verbruikt) ben je over je bundel heen.
Dit geldt voor ALLE abonnementen. Bundels gaan per de 1ste van de maand in.
Was je abonnement op de 15de in gegaan dan had je 1024 / 31 * 15 = 495.48 MB tegoed.
Hopelijk hebben jullie er wat aan zo.

Ktje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap de logica nu. Echter is mij dit niet vermeld en kreeg ik de sms veel te laat. Toen ik keek stond er nog dat ik 500 mb had(terwijl ik sowieso 1gb had moetne hebben), paar uur later opeens 96 mb voor deze maand. Ik vind dit erg slecht gecommuniceert naar de klant
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ktje schreef:
Ik snap de logica nu. Echter is mij dit niet vermeld en kreeg ik de sms veel te laat. Toen ik keek stond er nog dat ik 500 mb had(terwijl ik sowieso 1gb had moetne hebben), paar uur later opeens 96 mb voor deze maand. Ik vind dit erg slecht gecommuniceert naar de klant
Snap ik, het zou (naar mijn mening) wel iets moeten zijn dat verteld wordt. Zeker omdat men, de klant, in de veronderstelling is het volledige pakket te (kunnen) krijgen.
Ik denk ook dat doordat je abonnement op die datum is in gegaan dat het smsje sowieso te laat had gekomen. Maar dat is purr gissen van mijn kant.
Misschien dit aan klantenservice voorleggen, dat je de sms niet (op tijd) hebt ontvangen en daardoor voor een onaangename verrassing komt te staan.
iPhone024
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is inderdaad zeer slecht gecommuniceerd. Ik wist dat mijn abbo gelijk in zou gaan maar niet hoe ze de bundel zouden toekennen. Daarnaast staat er online nog steeds dat ik maar 32mb als starttegoed heb, terwijl dit dus 64mb moet zijn. En dus zit ik vandaag zonder mobiel internet aangezien mijn nieuwe abo gister inging en hij nu claimt dat ik al over mn bundel zit. Ook kwam de waarschuwings sms pas gister avond aan. Dit had dus eingelijk al meteen moeten gebeuren toen mijn abbonement inging. Terwijl het aantal minuten dan wel weer klopt door via de berekening hierboven.

Dit, ondanks dat ik nog ruim 400mb in mijn oude bundel overhad en ruim 60 euro aan minuten. Dit is dus pure geldklopperij aangezien ik nu zelfs extra moet bijbetalen deze maand.

Ook geeft mijn abbo online nog steeds aan dat ik een 500mb bundel heb, terwijl er in mn contract duidelijk 1gb staat. Dit heb ik bewust gedaan, omdat 500mb net te weinig is voor mij. Ik verwacht dat ook dat deze extra kosten kwijtgescholden worden, want dit is onacceptabel.

Ik heb net mijn conract verlengt met 2 jaar extra, zonder al te veel problemen. Maar als het nu al zo begint twijfel ik of dit de goede keus was.
Ktje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier dus ook, ik heb 1 GB maar ze geven maar 500MB aan. Ik had een abonement met 10 GB bonus voor de 12 maanden. Ik ben hier dus zeer ontevreden over. Daarbij stond in mijn mail dat hij inging per 1 november.. Ik heb nog niet de kans gehad om te bellen naar vodafone. Zou daarom graag een moderator hebben die hier antwoord. Ik zat er al 7 euro overheen toen ik het smsje kreeg.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo iPhone024 & Ktje,

Willen jullie via My Vodafone mijn volgende vermoeden even controleren en verifiëren.
Dus in My Vodafone kiezen voor Mijn Abonnement.

Ik vermoed namelijk dat jullie data-bundel is samengesteld uit:
500 MegaByte, die gewoon tot je abonnement behoort.
Plus een Blox (Web Extra 500) van eveneens 500 MegaByte.
(Kan ook 512 MegaByte zijn).

Controleer dit even. Want daar gaat het vaak verkeerd.
Vodafone vergeet dan die Extra 500 MB (dus die Web Extra 500 MB) te vermelden via My Vodafone.
(My Vodafone App & via de website)

Ik heb deze verkeerde informatie laten herstellen via telefoonnummer 1201.
Dit kun je beter vandaag nog regelen. Anders meldt Vodafone straks onterecht dat je buiten de data-bundel bent gegaan. Dus de onjuist vermelde data-bundel.

Op 1 November 2013 krijgen jullie hopelijk de juiste data-bundel die in jullie contract staan.

Succes !

Netwerker
iPhone024
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan online bij de blox's niks ontdekken. Ik heb gewoon een Vodafone Red Essential bundel. Gaat de nieuwe bundel vannacht meteen om 12 uur in?
iPhone024
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nieuwe bundel is ingegaan en dit is 500mb. Dit is dus verkeerd. Waarom antwoord hier geen moderater op?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi iPhone024, wat betreft de verhouding van de bundels klopt poita's uitleg precies. Wat betreft jouw persoonlijke bundels, daar kan ik niet echt iets over zeggen zonder je gegevens. Ik zou denk ik even contact opnemen met de klantenservice. Daar kan nagekeken worden of er inderdaad bv een bundel vergeten is of dat het de MB meter in je account niet helemaal klopt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic