Beste Neluzzz,
ik begrijp dat je in een lastige situatie zit en hoop dat je snel een oplssing kunt vinden in smaenspraak met mijn collega's.
Maar er is natuurlijk ook een andere kant aan je verhaal. Er is tussen jou en Vodafone een overeenkomst, waar bij een contractsduur is afgesproken, met daarnaast ook regels over vervroegde verlenging.
Wat nu als Vodafone 2 weken voor het einde van je contract je abonnement beeindigd? Dan ga jij boos bellen. En als de medewerker dan tegen jou zegt: "Waarom zo moeilijk doen tegen je vaste leverancier?".
Ik denk dat je dan helemaal zou ontploffen, ik in ieder geval wel.
De regels zijn niet voor niets opgesteld. Het is enkel zo dat ze op dit moment nu niet bepaald in jouw voordeel werken, sterker nog, je ervaart in jouw geval een nadeel ervan.
Dat gezegd hebbende, we moeten natuurlijk wel zoeken naar een oplossing voor je. Wat ik nu zeg geldt zeker niet voor iedere Vodafone winkel, maar bij ons in de shop hebben wij de mogelijkheid om je tijdelijk een "voorloop"-toestel te leveren. Dit is dus bedoelt om je te helpen in de periode dat je nieuwe contract nog niet in gaat. Denk er daarbij wel om dat we het dan hebben over een Nokia C1. Je kan dan dus bellen en SMSen en hoewel het toestel theoretisch gezien een dataverbinding heeft, zul je daar in de praktijk weinig gebruik van maken is mijn ervaring 😉
Zoals ik al aangaf: Dit is niet in iedere shop mogelijk. Maar je kunt er natuurlijk altijd naar informeren. Ik hoop dat je iets kunt met dit advies.