knoopa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw abonnement veel internet, weinig belminuten

Hallo,
 
Ik heb op het moment een abonnement bij vodafone die in november afloopt. Nu zit ik een beetje rond te kijken wat ik als volgende abonnement ga pakken en hierbij liep ik tegen een aantal dingen aan waar ik een vraag over heb. Ik heb nu een abonnement met telefoon en wil gaan overstappen naar een sim-only abonnement.
 
Ik heb eerst gekeken voor een nieuw abonnement bij vodafone maar kwam er al snel achter dat er weinig keuze is. Ik gebruik namelijk mijn telefoon vooral voor internet en gebeld worden maar ik bel of sms zelf vrij weinig. Ik ben dus opzoek naar een abonnement met veel data en een goede internet snelheid maar als ik hier een abonnement pak die dat heeft zit er ook onbeperkt bellen en smsen bij waarvoor ik dus extra betaal maar niet gebruik.
 
Mijn eerste vraag is dus of er een mogelijkheid is om een abonnement af te sluiten met een hoge internet snelheid en veel data met weinig belminuten? (Vooral de snelheid vind ik belangrijk)
 
Ook heb ik gekeken bij andere providers die de optie hebben om zelf een abonnement samen te stellen, dan kan ik dus zelf apart mijn belminuten en internetdata instellen. Als er niet de mogelijkheid is om een abonnement naar mijn wensen bij vodafone af te sluiten wil ik dus gaan overstappen omdat andere providers mij wel die optie bieden.
 
Mijn tweede vraag is als ik een abonnement bij een andere provider wil afsluiten bij een andere provider, wanneer moet ik dit dan doen? Ik zag namelijk dat de andere provider dan automatisch mijn huidige abonnement opzegt maar als ik dat abonnement bestel voordat mijn huidige is afgelopen wachten ze dan tot mijn huidige is afgelopen of zeggen ze hem meteen op zodat ik in één keer mijn abonnement moet afbetalen?
2 Reacties 2
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Knoopa, heb je onze Scherp abonnementen al eens bekeken? Wellicht is dat handig voor je. Daarnaast kun je voor een passend advies contact opnemen met onze collega's via 0800-0560. Mocht je toch willen overstappen, kun je dit inderdaad via je nieuwe provider doen. Zij zeggen je abonnement per einde contract of met inachtneming van je opzegtermijn op.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ze zeggen alleen voor je op als je nummerbehoud aanvraagt.
Let wel op! Vodafone geeft DIRECT je nummer over (ook al zou je abonnement nog een jaar lopen). Dat betekend dat je dus een eindafrekening kan krijgen als je niet expliciet aangeeft dat je pas in November je nummer wilt over laten zetten.
Ligt er aan wat jij wilt, dus bepaal ook op basis daarvan hoe en wanneer je opzegt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic