JoostW1984

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Niet werkende app bij 3G

Sinds afgelopen zaterdag problemen met het openen van twee apps (Clash of Clans & Castle clash). Bij 3G verbinding blijven beide apps hangen bij het "bezig met laden" scherm en geven aan geen internet verbinding te hebben terwijl andere apps wel gewoon functioneren. Bij WiFi verbinding werken de apps wel.
In bezit van een Iphone5s.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JoostW1984
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou @Marc- @Maartje en @Annabelle_ , het heeft allemaal even geduurd voordat ik een nieuwe code van mn bedrijf kreeg waardoor ik terug kon gaan naar de fabrieksinstellingen maar het heeft helaas niet mogen baten. Het is me nu wel duidelijk dat het ligt aan de instellingen die m'n bedrijf doorzet op mijn telefoon. Toen ik van het bedrijfsnetwerk af gehaald werd functioneerde de app namelijk wel via 3G en op het moment dat alle instellingen weer waren hersteld werkte hij weer niet. Dus ik ben bang dat mn baas er gewoon een block op heeft gezet...
Toch bedankt voor jullie goede hulp!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @JoostW1984,

Wat apart dat deze twee Apps niet werken via 3G. Werken andere Apps wel nog via 3G? Heb je je telefoon al opnieuw opgestart en/of de betreffende Apps opnieuw geïnstalleerd?
JoostW1984
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste @Marc- , bedankt voor je reactie!
Alle andere apps (of het nou games of andere apps zijn) werken wel gewoon met 3G. Heb de telefoon meermaals opnieuw opgestart en ook allebei de apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Hopelijk kan je me verder helpen!
JoostW1984
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@Marc- nog even ter aanvulling op m'n antwoord net. Ik heb net op de telefoon van m'n vriendin (Iphone5) geprobeerd om bij deze games te komen door in te loggen via haar GameCenter en toen deed het spel het wel via 3G.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @JoostW1984,

Bedankt voor het testen. In dat geval lijken de resultaten te wijzen naar een oorzaak op je eigen telefoon. Je zou kunnen overwegen om je telefoon te herstellen via iTunes, vergeet in dat geval niet om eerst een back-up te maken. Informatie over het herstellen naar de fabrieksinstellingen kun je vinden op deze site.
JoostW1984
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste @Marc-
Bedankt voor de reactie. Aangezien het om een bedrijfsmobiel gaat moet ik even overleggen met mijn ICT afdeling voordat ik de telefoon terug kan zetten naar fabrieksinstellingen (ivm netwerkinstellingen etc.)
Hopelijk kan ik binnen een paar dagen reageren dat alles werkt!
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo,

Ik weet niet wat gamecenter exact is, maar het klinkt als een game dienst. Kun je hier toevallig instellen of hij wel of niet mag connecten via een mobiel netwerk? Die indruk krijg ik gezien het probleem...

Groeten en een fijne avond!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@JoostW1984

Hey Joost! Kun je eens proberen of je op jouw telefoon met het GameCenter account van je vriendin in te loggen? Werken de spellen dan wel? Anders is jouw account + jouw toestel misschien de veroorzaker van het conflict.
JoostW1984
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje Bedankt voor het goede idee! Ik heb het inmiddels geprobeerd maar ook hier geen succes. Ik heb mijn gamecenter-account ook al op de telefoon van mn vriendin geprobeerd en dat werkt wel prima dus ik denk dat we alleen nog over houden dat het aan mijn telefoon kan liggen. Ik ga proberen terug te keren naar fabrieksinstellingen en hopen dat het daarmee opgelost is.
Zodra ik meer weet zal ik het weer posten.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik ben benieuwd, @JoostW1984 !
JoostW1984
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou @Marc- @Maartje en @Annabelle_ , het heeft allemaal even geduurd voordat ik een nieuwe code van mn bedrijf kreeg waardoor ik terug kon gaan naar de fabrieksinstellingen maar het heeft helaas niet mogen baten. Het is me nu wel duidelijk dat het ligt aan de instellingen die m'n bedrijf doorzet op mijn telefoon. Toen ik van het bedrijfsnetwerk af gehaald werd functioneerde de app namelijk wel via 3G en op het moment dat alle instellingen weer waren hersteld werkte hij weer niet. Dus ik ben bang dat mn baas er gewoon een block op heeft gezet...
Toch bedankt voor jullie goede hulp!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@JoostW1984

Hmm, gelukkig heb je nu wel de oorzaak van het probleem gevonden! Jammer dat je de spellen niet kunt spelen zeg. Bedankt dat je de oplossing toch nog even met ons gedeeld hebt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic