December2018201

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet overall G4. Houd vodafone ons voor de gek

In mijn contract staat dat jullie altijd G4 leveren!!!!
Maar waarom is de werkelijk anders, lichten jullie de boel niet een beetje op met “door heel Nederland G4.”
En ik ben niet de enige die laast heeft van dit probleem. Mijnvraag wat gaan jullie hier aan doen ik betaal een hoop geld voor mijn contact met 4G maar lever ho maar.
In afwachting op u antwoord een teleur gestelde Vodafone gebruiker en velen met mij.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik heb niets met Vodafone, ben alleen klant.
Maar goed, iemand die niet tevredenheid is en dan een positief antwoord krijgt zal dit antwoord ook nooit geloven want je hebt nu eenmaal een negatieve ervaring met Vodafone en daar kan ik niets meer mee doen want zo sta jij er nu in.

Jammer dat je iemand, die wel tevreden is, dan niet wenst te geloven. En als je al mijn berichten hebt gelezen, wat ik niet kan geloven, dan lees je ook dat ik kritiek heb op sommige dingen bij Vodafone. Ben het met sommige klanten, die dan iets vervelends te vertellen hebben, ook eens.

Maar net nu met dit verhaal hoor ik andere dingen en zijn mensen, die ik ken, over het algemeen wel tevreden over het netwerk. Dat je dit niet wilt aannemen, begrijp ik, jij hebt een andere ervaring. Geeft niets, dat kan gebeuren.

Zeg alleen niet dat ik alleen maar positief ben, want mijn overgang van mijn oude provider naar Vodafone was ook een groot drama en heeft Vodafone uiteindelijk toch goed opgelost en aangepakt. Nee hoor, ik ben gewoon eerlijk en zeg zoals ik het zeggen wil: positief of negatief. En in jou geval ben je negatief over je ervaring. Maar in mijn geval ben ik over het netwerk zeer tevreden, en velen met mij. Ja, dat is een discussie waar je niet uit komt.

Wat ik alleen kan zeggen, neem contact op met de klantenservice van Vodafone of via een chat te starten of een bericht sturen via Facebook of Twitter. En als het niet lukt of beter kan worden, dien dan een klacht in op de klachten pagina en desnoods kaart je het aan bij de geschillencommissie.

Want geloof me, ook ik zou niet blij zijn als ik slecht bereik zou hebben en zou bovenstaande allemaal contacten om Vodafone z’n werk te laten doen en mij te helpen tot het wel goed werkt. En volg het advies van Steven nog even op om een melding te maken via het netwerk advies pagina.

Maar ja, je wilt me toch niet meer geloven. Wel heel jammer want ik denk graag met je mee om een oplossing te vinden, en dat gewoon als een tevreden klant.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi December20182019
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

G4 leveren ze niet, ze leveren 4G.
Sorry, maar dat wilde ik toch even corrigeren.

De dekkingsinformatie over het dekkingsgebied van Vodafone is indicatief. Afhankelijk van het gebruikte mobiele toestel, type gebouw en de plaats waar je bent, kan de dekkingskwaliteit verschillen.

Op ons sterke netwerk kun je nagenoeg overal in Nederland gebruikmaken van supersnel 4G. Soms is de dekking of het bereik iets minder. Denk hierbij aan dikke muren in gebouwen of een (natuur)gebied waar wij geen extra masten mogen plaatsen.

Wees gerust, dit is op elk netwerk van toepassing. Het ligt aan zoveel factoren dan het soms wel goed is en soms minder. Er kan veel regen zijn, wind of meer mensen die op dat moment gebruik maken van de mast. Uiteraard is het vervelend dat je niet het gewenste resultaat kan bereiken maar kijk maar eens op al die andere providers hun website. Iedereen zegt 99% dekking te hebben met een aan aantal mitsen en maren.

Daarnaast kan ik je zeggen dat ik geen teleurstellende Vodafone gebruiker ben, ik heb altijd goed 4G gebruik en woon dan niet eens in de randstad. En daar zullen velen met mij ook wel zeer tevreden zijn. Mocht je op een bepaalde plek altijd problemen hebben dan kan je dit melden op de netwerk en dekking pagina van Vodafone. Daar staat overigens ook wat je kan doen als je langer dan 45 dagen problemen hebt met Vodafone (die hun Network check). Je zou ook eens kunnen kijken of het misschien aan je telefoon ligt, want als je overal problemen hebt dan zou het ook aan je toestel kunnen liggen. Stop je SIMkaart eens in een ander toestel en kijk dan wat er gebeurd of reset je mobiel eens en kijk dan of je beter bereik hebt.

Er zijn echt zoveel facturen waardoor je minder bereik hebt of slechter bereik. Maar gelukkig is Vodafone er altijd om je te helpen. Lukt het niet via bovenstaande linkjes, stuur dan een privé bericht via Facebook of Twitter en geef aan hun ook even door waar je allemaal klachten hebt. Natuurlijk succes gewenst met een oplossing, want dit moet een oorzaak hebben en dan is er vast ook een oplossing.
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Raar dat ik dit probleem nooit had bij T-mobiel.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
December20182019 wrote:
Raar dat ik dit probleem nooit had bij T-mobiel.

Dat kan, maar daar heb ik weer slechte ervaringen mee.
Dus het ligt er maar net aan waar je woont, waar je bent en op welk moment.

Ook bij TM zeggen ze dat er veel factoren zijn waardoor ze minder bereik hebben of juist meer 🙂
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in de randstad dus lijkt me een goede plek maar moet nog 16 maanden dit contract uit zitten en dan weer snel terug naar T-mobiel als ik dit zo hoor
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik raad je aan om de network check eens te doorlopen en dit aan te melden bij mijn collega's.
Hierdoor kan er gekeken worden wat er aan de hand is en of we het kunnen verbeteren December20182019
Even wel nog een kleine toevoeging. Op het contract staat niet dat wij overal 4G aanbieden en claimen wij dit ook niet.
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan moeten jullie toch jullie reclamen en jullie app aan passen daar wordt toch verklaart 4g door heel Nederland. dat vindt een geval van mislijding
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ps ik ben niet de enigste die hier last van heb velen met mij
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Elke provider zal aangeven dat ze door heel Nederland 4G aanbieden.
Maar het claimen doen ze nooit en er zijn zoveel factoren waardoor het dan niet lukt.

Jammer dat je aangeeft dat er velen met je zijn die deze vervelende ervaring ook hebben. Ik kan je zeggen dat velen met mij juist zeer tevreden zijn over Vodafone en nooit last hebben. Want ik ken er echt veel die wel heel tevreden zijn :wink::)
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet welkebetroken heid met Vodafone energieboy
maar als ik het zo je geschiedenis bekijk maak jij je wel erg druk over het wel zijn van vodafoon dus ik vertrouw jou antwoorden niet meer je zo als dat het partijdig !!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik heb niets met Vodafone, ben alleen klant.
Maar goed, iemand die niet tevredenheid is en dan een positief antwoord krijgt zal dit antwoord ook nooit geloven want je hebt nu eenmaal een negatieve ervaring met Vodafone en daar kan ik niets meer mee doen want zo sta jij er nu in.

Jammer dat je iemand, die wel tevreden is, dan niet wenst te geloven. En als je al mijn berichten hebt gelezen, wat ik niet kan geloven, dan lees je ook dat ik kritiek heb op sommige dingen bij Vodafone. Ben het met sommige klanten, die dan iets vervelends te vertellen hebben, ook eens.

Maar net nu met dit verhaal hoor ik andere dingen en zijn mensen, die ik ken, over het algemeen wel tevreden over het netwerk. Dat je dit niet wilt aannemen, begrijp ik, jij hebt een andere ervaring. Geeft niets, dat kan gebeuren.

Zeg alleen niet dat ik alleen maar positief ben, want mijn overgang van mijn oude provider naar Vodafone was ook een groot drama en heeft Vodafone uiteindelijk toch goed opgelost en aangepakt. Nee hoor, ik ben gewoon eerlijk en zeg zoals ik het zeggen wil: positief of negatief. En in jou geval ben je negatief over je ervaring. Maar in mijn geval ben ik over het netwerk zeer tevreden, en velen met mij. Ja, dat is een discussie waar je niet uit komt.

Wat ik alleen kan zeggen, neem contact op met de klantenservice van Vodafone of via een chat te starten of een bericht sturen via Facebook of Twitter. En als het niet lukt of beter kan worden, dien dan een klacht in op de klachten pagina en desnoods kaart je het aan bij de geschillencommissie.

Want geloof me, ook ik zou niet blij zijn als ik slecht bereik zou hebben en zou bovenstaande allemaal contacten om Vodafone z’n werk te laten doen en mij te helpen tot het wel goed werkt. En volg het advies van Steven nog even op om een melding te maken via het netwerk advies pagina.

Maar ja, je wilt me toch niet meer geloven. Wel heel jammer want ik denk graag met je mee om een oplossing te vinden, en dat gewoon als een tevreden klant.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels de Network check gedaan December20182019?
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Patrick, natuurlijk proberen we het netwerk zo optimaal mogelijk te houden. Soms kan je toestel inderdaad last hebben van het overschakelen van een 4G naar een 3G gebied. Dit is nog lastig te voorkomen, omdat we vollop bezig zijn met het uitrollen van 4G. Test voor de zekerheid ook even je simkaart op deze postcodes in een ander toestel. Dan weten we zeker dat hier niets mee aan de hand is. Groetjes, ****DIT WAS 5 JAAR GELEDEN
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
***** Vodafone Nederland woon inmiddels in andere postcode. ******* Amsterdam (100% dekking volgens kaart), maar helaas ook hier heb ik met mijn iPhone x geen 4g voice ontvangst (midden en achter appartement helemaal geen ontvangst). Meerdere buren met een Vodafone abonnement hebben al geklaagd maar tot op heden geen optimaal ontvangst in de grotere stad van Nederland. (Met een tmobile kaartje werkt het wel) ?
December2018201
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kan beter je eigen afvragen hoe lang kan ik mensen in de mailing nemen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het heeft geen zin om zulke reacties te plaatsen December20182019
Ik begrijp dat dit behoorlijk vervelend is! Dat ben ik helemaal met je eens.
Zoals hierboven al genoemd is kan de dekking van verschillende factoren afhankelijk zijn (omgeving, hoge gebouwen, waar de mast staat, weer, werkzaamheden of storingen etc.) Ik raad je dan ook aan om de Network check te doorlopen ipv reacties te posten van andere en zeker niet van vijf jaar geleden. Het is dan ook niet toegestaan om reacties van andere te posten in verband met de privacy. Daarnaast in verband met privacy heb ik de namen ook weg gehaald.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic