WimKwakkel

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet bellen vanuit buitenland (prepaid)

Ik heb een prepaid Vodafone sim-kaart. In Nederland kan ik wel bellen, echter vanuit Oostenrijk niet. Ik kan wel sms-en vanuit Oostenrijk, ik kan ook gebeld worden, ik heb ook "bereik" bij een netwerk, namelijk A1. Als ik mijn sim-kaart in een ander toestel stop (dat toestel belt ook met Vodafone en kan wel met zijn eigen kaart bellen in Oostenrijk), dan lukt het ook niet om te bellen met mijn sim-kaart. Verbinding maken met wifi is ook mogelijk. Wie kan er helpen ?
24 Reacties 24
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Wim, welkom op het forum.

Mijn complimenten voor de tests die je al uitgevoerd hebt. Het is waarschijnlijk dat er aan de Vodafone kant iets mis gaat. Is je nummer toevallig ooit van een andere provider naar ons gekomen? Het komt dan sporadisch voor dat er in de "routering" (hoe je nummer door ons en andere mobiele netwerken wordt geleid) iets niet helemaal goed omgezet. Dan kun je bv een bepaald nummer niet bellen (en andere wel) of niet bellen in het buitenland.

Doe nog één ding aub: probeer nog een keer te bellen naar een nummer en schrijf dat nummer en de het tijdstip van je test op.

Stuur ons daarna even een facebook / twitterberichtje. Dan vragen wij je gegevens op en gaan dit laten oplossen door de technische dienst. Zij hebben dan ook met dat tijdstip en nummer heel specifieke info waar ze naar kunnen kijken.

Als je nog een andere telefoon in de buurt hebt kun je ook met de klantenservice bellen.
Geef in beide gevallen even een linkje naar dit topic, dan hoeven we je verder geen vragen te stellen maar alleen nog het onderzoek aan te vragen 🙂
WimKwakkel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb een aantal twitterberichtjes gestuurd, zijn deze voor jou zichtbaar cq helder ?Re: Niet bellen vanuit buitenland (prepaid) - Vodafone Forum - 82732 http://t.co/XaTnfAEQh1
WimKwakkel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Bas,

Zo juist gebeld:

- nummer 0031184495495 / 9.28 uur / 5 augustus; dit nummer is vanuit Nederland wel bereikbaar, maar vanuit Oostenrijk niet;
- nummer 0031104675555 / 9.30 uur / 5 augustus; ook geen verbinding mogelijk.

Ik heb mijn mobiele nummer rechtstreeks van Vodafone gekregen, dus niet "meegenomen" van een andere provider met nummerbehoud o.i.d.

Zie ticket Vodafone forum 82732.
De klacht is sinds 1 augustus jl. ook bekend bij Vodafone klantenservice / incident 130801-000241, maar kennelijk schijnt het daar nogal druk te zijn.

Graag reactie

Graag reactie.
WimKwakkel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BasT schreef:
Hoi Wim, welkom op het forum.

Mijn complimenten voor de tests die je al uitgevoerd hebt. Het is waarschijnlijk dat er aan de Vodafone kant iets mis gaat. Is je nummer toevallig ooit van een andere provider naar ons gekomen? Het komt dan sporadisch voor dat er in de "routering" (hoe je nummer door ons en andere mobiele netwerken wordt geleid) iets niet helemaal goed omgezet. Dan kun je bv een bepaald nummer niet bellen (en andere wel) of niet bellen in het buitenland.

Doe nog één ding aub: probeer nog een keer te bellen naar een nummer en schrijf dat nummer en de het tijdstip van je test op.

Stuur ons daarna even een facebook / twitterberichtje. Dan vragen wij je gegevens op en gaan dit laten oplossen door de technische dienst. Zij hebben dan ook met dat tijdstip en nummer heel specifieke info waar ze naar kunnen kijken. 

Als je nog een andere telefoon in de buurt hebt kun je ook met de klantenservice bellen.
Geef in beide gevallen even een linkje naar dit topic, dan hoeven we je verder geen vragen te stellen maar alleen nog het onderzoek aan te vragen 🙂

Dag Bas,

Onderstaand antwoord krijg ik van de klantenservice, hier kan ik helemaal niets mee.
Ik heb reeds alles geprobeerd wat in het antwoord wordt voorgesteld:
- bellen met +31......
- bellen met 0031....
- sim-kaart eruit gehaald en erin weer in;
- mijn sim-kaart in een ander Vodafone toestel --> ook geen resultaat.

Graag nader advies.

Overigens werkt de Vodafone-website nagenoeg niet met Internet Explorer in Windows 8; je krijgt continu 'witte schermen' --> heeft te maken met compatibiliteit ??
05-08-2013 Reactie
Beste klant,
Bedankt voor je e-mail! Je hebt problemen met bellen in het buitenland.
Bellen in buitenland ?
Je geeft aan dat je niet kunt bellen in Oostenrijk. Ik keek jou gegevens na. Ik zie dat er geen blokkade staat waardoor je niet kunt bellen. Het ligt niet aan jou nummer dat je niet kunt bellen.
Heb je al geprobeerd om +31 te veranderen in 0031? Je kunt ook proberen terwijl je toestel aanstaat om je simkaart uit je toestel te halen. Hierna doe je de simkaart weer in jou toestel en zet je het toestel opnieuw aan.
Ik wens je een fijne vakantie in Oostenrijk.
Vragen?
Neem gerust nogmaals contact met mij op door hier te klikken!
Jouw mening telt!
Vodafone wil graag jouw mening horen. Daarom sturen we je binnenkort een e-mail met een aantal vragen. Deze vragen gaan over hoe ik je hielp. Wil je deze invullen? Dit is erg belangrijk voor mij!
Met vriendelijke groet,
WimKwakkel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Bas, Mijn telefoon stond op "automatische netwerkselectie", hierbij wordt het netwerk A1 geselecteerd. Met dit netwerk kan niet gebeld worden door mij. Echter met een handmatige omzetting naar het netwerk van T-Mobile A kan ik wel bellen, dit is dus niet het netwerk wat automatisch geselecteerd wordt door het toestel. Blijft vreemd, echter kan ik nu wel bellen. Dank voor de hulp.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Wim, goed om te horen dat deze handmatige omzetting heeft geholpen. Thanks voor de update!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Update is doorgegeven aan de technische dienst neem ik aan? Want dit is waarschijnlijk een storing tussen A1 A / Vodafone NL. Goede kans dat andere klanten er ook last van hebben.
WimKwakkel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit is doorgegeven aan Klantenservice (Lara), uit haar antwoord kon ik echter niet halen of hier nog vervolgacties aan gekoppeld worden.
WimKwakkel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas blijft het "hommeles" geven met de verbinding. Netwerk A1 geeft wel bereik, maar hiermee kan ik niet bellen. Met netwerk T-Mobile A kon ik gisteren wel bellen, maar daar heb ik nu geen bereik mee. Ik zit ook niet in een afgelegen gebied in Oostenrijk (in Voralberg / Schruns), en met mij vele Nederlanders. Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Misschien heeft iemand nog een oplossing / tip.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Orange doet het niet toevallig wel als je die kiest?
wheijnen2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de simkaart uit mijn iPhone gehaald en weer teruggeplaatst zoals aanbevolen. Heb andere providers geprobeerd, naast A1. Heb 00 vervangen door +. Mijn nummer is *knip*. Kan nog steeds niet bellen in Oostenrijk, wel gebeld worden. Wat nu?
Wim Heijnen
eland82

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier precies hetzelfde probleem. Alles geprobeerd (aan/uit, simkaart eruit, +31 vervangen door 0031). Kan wel gebeld worden, maar niet bellen met A1 in Oostenrijk! Als ik hierboven lees doet dit probleem zich al heel lang voor. Waarom wordt dit niet opgelost? Bel met Vodafone prepaid en een Huawei toestel en een nummer rechtstreeks van Vodafone. Kan niet handmatig een ander netwerk dan A1 selecteren.
eland82

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net even kort bereik gehad met T-Mobile en naar Nederland kunnen bellen, maar het probleem met A1 is hoogst irritant, zeker omdat het bereik van andere providers hier beperkt is.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @eland82 en @wheijnen2

Bedankt voor jullie meldingen! Voor ons is het belangrijk dat deze informatie bij onze technische dienst terecht komt zodat zij kunnen uitzoeken wat er precies aan de hand is. Hebben jullie hierover al contact gehad met onze klantenservice? Dan kunnen zij een case aanmaken. Jullie kunnen ook eventueel contact opnemen met mijn collega's via Twitter of Facebook. Dat is voor jullie misschien het makkelijkst.

PS. @wheijnen2 Ik zag dat je jouw 06nummer in je forum post had gezet. Deze heb ik verwijderd ivm je privacy.
GerardL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje
Dit probleem is al vanaf augustus bij jullie bekend. Incidentnummer 130912-001593.
In antwoord op mijn vraag schreef uw collega Lara op 19 september het volgende:

Bedankt voor uw e-mail. U heeft een vraag over het bellen in Oostenrijk.
Sorry voor de late reactie op uw e-mail. Het is drukker dan verwacht, hierdoor konden wij niet op tijd reageren.
Oostenrijk ?
Momenteel zijn er problemen met het netwerk in Oostenrijk waardoor het voor prepaid kaarten niet mogelijk is om te bellen.
Op dit moment wordt er onderzocht hoe dit probleem opgelost kan worden. U kunt wel van een ander netwerk gebruik maken in Oostenrijk, hierbij ontstaat het probleem niet. Sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Lara
Vodafone klantenservice
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @GerardL

Het zou best kunnen dat er in augustus ook problemen waren. Dat kan ik nu niet meer inzien. Ik heb dit in ieder geval wel intern doorgegeven en er wordt nu naar gekeken. Met welk netwerk ben je precies verbonden? En werken andere netwerken wel?
GerardL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Zoals de anderen ook omschreven was ik toen verbonden met A1. Ik had drie (prepaid) toestellen bij me waarvan ik er één kon omzetten naar T-mobile. met de andere twee toestellen lukte dit niet.

Ik had ook nog een toestel bij me met abonnement. Met dit toestel kon ik wel gewoon via het netwerk van A1 bellen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Mocht je dit nog eens merken dan kun je ook eens proberen om meerdere keren achter elkaar een bepaald netwerk te selecteren. Als A1 niet werkt kun je namelijk wel gewoon een ander netwerk selecteren en het zou kunnen dat dit de eerste keer niet lukt, maar de tweede of derde keer bijvoorbeeld wel. (Met dank aan @RuudNL voor de tip!)
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Wel telkens 3x hetzelfde netwerk achter elkaar proberen, dus bijv. 3x T-Mobile. Hij zegt dan vaak 1 of 2x "verboden netwerk" en de 3e keer werkt het wel.

A1 is inderdaad wel het beste netwerk daar, maar altijd handig als je ook kunt bellen als daar nu toevallig een storing is...

NB: het netwerk "3" of "H3G" werkt waarschijnlijk niet met Vodafone, dus probeer vooral T-Mobile en Orange.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic