Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkproblemen postcode 8162 NL

Ik heb in en om het huis vrijwel geen bereik. Net genoeg om een verbinding te maken, maar zodra ik opneem valt het gesprek negen van de 10 keer weg. Het probleem doet zich met meerdere telefoons en simkaarten voor, dus daar kan het niet aan liggen. Voor een goede ontvangst is het essentieel op preceis het goede plekje te gaan staan en daar stil te blijven staan. Geen ideale situatie natuurlijk. Kan vodafone hier iets aan veranderen? Het gaat mij niet om 3G ontvangst, maar puur het 2G om te kunnen bellen. Postcode is 8162 NL
6 Reacties 6
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey Gfoab,
 
Ik weet dat Vodafone de binnendekking niet kan garanderen maar misschien is deze oplossing wel iets voor je: http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/netwerk_en_dekking/SignaalPlus/
 
Grtz
Gfoap
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
welllicht dat ik niet duideijk genoeg was, ik schreef in en om het huis. Als het alleen binnen niet werkt, zou het nog te overzien zijn, maar de beschreven problemen gelden juist ook voor buiten het huis. Dat is een service die vodafone volgens mij wel hoort te leveren.
Sookie_S

Meedenker
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou toch eens zn Femtocell proberen. Ik heb/had precies hetzelfde probleem als jij, en mijn verbinding is nu een stuk beter!:D
Gfoap
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Femtocell zal ongetwijfeld helpen in huis en wellicht ook een stuk buiten het huis. Maar vind het een merkwaardige oplossing, want vodafone claimt dat ze binnenshuis geen dekking kunnen garanderen, maar buitenshuis wel. In dit geval lijkt het me dus dat vodafone wat aan de dekking behoort te verbeteren.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb de dekking voor je nagekeken maar ik ben bang dat vooral de omgevingsfactoren een probleem zijn.

Als ik onze dekkingskaarten in combinatie met google maps (zie deze link) bekijk dan zie ik dat je postcode prachtig mooi landelijk in het bos zit. De masten staan wat ver weg maar ook het bos stoort het signaal enorm. Daar valt niet veel aan te doen (behalve het bos kappen ;)). Ik denk dat in een situatie als deze een femtocel inderdaad de beste oplossing is
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
BasT: tja, KPN heeft meer masten in die omgeving staan, o.a. bij een camping daar in het bos, en levert er dus een betere dekking. Het is ook een keuze van Vodafone om niet overal een mast neer te zetten. Op zich wel jammer, want de inspanning zou niet eens zo groot zijn om net die puntjes op de i te zetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic